Misschien is het handig om erbij te vermelden dat ik voornamelijk reageerde op het berichtje erboven over het feit dat mensen voor enkele duizenden euro's virtueel land aan het aankopen zijn.
Met alle respect, Second Life is leuk. Echter, je geeft het zelf al aan door je vergelijking met WoW: het wordt door het overgrote deel kennelijk gezien als een spel. Qua specificaties en eigenschappen voldoet het ook aan alle kenmerken van een spel. Voorlopig is er voor het gros niets mee te verdienen, dus het zal nog wel een spel blijven voorlopig.
Second Life is geen nieuw concept, maar een verrijking van het principe wat we al jaren kennen: chatten.
Nu weet ik niet wat jouw ervaring is met de ontwikkeling van spellen en games, maar ik durf je met een gerust gevoel te zeggen dat ik geen andere industrie ken die zo enorm inspeelt op nieuwe technieken en mogelijkheden. Vergeet niet dat in de games industrie (inmiddels al vele jaren) veel meer geld om gaat dan bijvoorbeeld de film industrie. Zelfs giganten als Sony en Microsoft zitten zowel met consoles, als softwarematig in deze industrie.
Daarnaast denk ik niet dat de PC de toekomst heeft voor zulke toepassingen. De trend is klein, alles-in-een, makkelijk en handzaam. Een trend waar andere apparatuur veel beter voor geschikt is. (Zie opkomst consoles, mediacenters, handhelds, etc.)