Jump to content

peterdumoulin

Junior
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Heeft één van jullie wel eens een persbericht uitgegeven om zo wat extra bekendheid te geven aan een nieuw uniek product van jullie bedrijf. Zo ja, naar welke persbureau's en sites hebben jullie die toen gestuurd? Hoe groot is de kans dat ze het opnemen en er iets mee doen / publiceren welteverstaan? Kost jullie dit geld of is het maar op goed geluk uitsturen en afwachten en blijft het vrijblijvend voor de persbureaus en dus gratis? Of hebben jullie een andere manier voor zo'n aanpak?
  2. in die waardebepaling, wat moet daar allemaal inzitten behalve kapitaal en inventaris, moet daar ook een waardering gegeven worden aan je klantenkring, naamsbekendheid etc etc van dit soort zaken? waar dien ik allemaal rekening mee te houden?
  3. Ik heb nu een bedrijf met x-kapitaal en heb zelf 100% van alle aandelen in bezit. Nu wilt iemand zich inkopen maar hoe bereken ik wat ik hem voor bijvoorbeeld 50% van de aandelen ga vragen. Is dit gewoon de helft van het kapitaal/balans dat in het bedrijf zit of is hier een andere beredering voor? Ik hoor namelijk ook wel eens dat er meerdere aandelen voor uitgegeven maar heb hier helemaal geen kaas van gegeten. Wat kan ik het beste doen en hoe moet ik het allemaal berekenen.
  4. wat dien ik in te vullen bij Dotatie FOR?
  5. Hi Karen, Ik heb het gevonden n.a.v. jouw uitleg. Super bedankt hiervoor. Gaat me voor 2007 zeker lukken. En anders mail ik je wel ff ;D Ennuh, waar om ik me verschuil achter die vage damesfoto......tja, tis één en al vaag in mijn hoofd, vandaar dat ik het ook niet kon vinden :-*
  6. heb gezocht op belastingschijven en percentages :-[ maar nu heb ik het op jouw manier geprobeerd en nog vind ik ze niet. heb je die van 2005 toevallig ook
  7. kent iemand de exacte belastingschijven voor 2006 dus tot bedrag x zoveel procent belasting betalen etc etc ik heb op de belastingdienst website zitten zoeken maar ik verdwaal daar letterlijk in.
  8. weet iemand toevallig een url waar ze voorbeeld loonstroken hebben. dan bedoel ik niet voorbeelden die volledig ingevuld zijn maar waar ik zelf de mogelijkheid heb om nog alles in te vullen en deze vervolgens uit te printen. een soort van template dus. [titel gecorrigeerd - mod]
  9. een klacht indienen ga ik niet doen juist HUN wil ik te vriend houden, dus doe ik maar niet en ik wil zo min mogelijk contact met ze
  10. Krijg toch net een blauwe brief binnen en het B02 nummer wordt weer geactiveerd. Moet wel even zo'n formulier invullen alsof ik een nieuw bedrijf ben maar daarna heb ik 'm dus terug. Hopelijk is alles hiermee opgelost. Denken jullie dat ik nog steeds moet langsgaan want in principe zou de hele problemenzooi door deze brief opgelost zijn als ze het doorgevoerd hebben. Maar ik betreur het nog steeds dat ik van het kastje naar de deur ben gestuurd door ze en dat het zolang heeft moeten duren.
  11. Het lijkt mij ook het beste om erheen te stappen en alles ter plekke te laten uitvoeren. Heb weliswaar twee weken geleden op het punt gestaan dit te doen maar kreeg ze toen ineens aan de lijn dat het geregeld zou zijn. Nou echt niet dus, tot op heden nog niets en geen bevestiging gekregen ook. Dus toch maar eens een afspraak maken denk ik. Heb ik dan een bepaald persoon nodig van een bepaalde afdeling? O ja en nog iets, het is dat ik via via een nummer heb gekregen van dat kantoor maar dat alleen al was een probleem. Overal zit je heel vaak met dat 0800 nummer te bellen waar je niets meer opschiet.
  12. Ik heb een probleem met de belastingdienst. Ik ben vorig jaar verhuisd en val sindsdien onder een andere regio belastingkantoor. Ik heb toen een half jaar lang nog alle post van het eerste kantoor ontvangen, pas een half jaar later in september kwamen ze erachter dat mijn dossier verhuisd moest worden en dus hebben ze dit gedaan. Bij het overzetten van mijn dossier is er een grote fout gemaakt waar ik al sinds september mee bezig ben om die op te lossen. Tientallen brieven en telefoontjes naar ze gedaan om dit op te lossen. Meerdere malen gezegd dat dit zal gebeuren maar tot op heden niet gebeurd. Wat is het probleem nu. Ik ben ooit in 1999 een bedrijf begonnen waar ik in januari 2003 mee ben gestopt. Deze had een B01 nummer. Keurig afgemeld etc. Alles ok. Nu ben ik in juni 2004 een nieuw bedrijfje begonnen met een B02 nummer met natuurlijk andere gegevens wat logisch is. Nu is bij de verhuizing van mijn dossier mijn huidig bedrijfje op gestopt gezet en mijn eerste bedrijfje op actief. Dit is al heel stom te noemen. Hierover gebeld en ze zouden het aanpassen. Maar nu hebben ze mijn huidig bedrijf weer geactiveerd maar op het oude B01 nummer met verkeerd rekening nummer. Nu is dit zo op te lossen lijkt me door een wijziging formulier of een telefoontje of een uitgebreide brief.......Nou dat blijkt dus van niet want het is nu februari en het is nog steeds niet opgelost. Wat ik nu dus krijg ik heel veel blauwe brieven van aangiftes die niet gedaan zijn aangezien ze terugkijken naar het B01 nummer en daar de afgelopen kwartalen niets van hebben ontvangen. Logisch want het is altijd op het B02 nummer binnengekomen die nu dus door hun gedeactiveerd is dat nummer. Van dit soort problemen heb ik dus nog meer en overal moet ik betalen en bezwaarschriften op schrijven om problemen te voorkomen maar ze blijken het gewoon nog steeds niet te snappen. Wat zou ik het beste kunnen doen om dit op te lossen? Zijn er mensen die ervaring hebben met iets soortgelijks met de belasting? Gelieve mij wat van advies te voorzien want ik heb er gewoon slapeloze nachten van. Alvast bedankt.
  13. wat is het minimaal aantal vakantiedagen dat een werkgever moet bieden? en wat is het meest voorkomende als dit verschild?
  14. hier dan nog even wat meer info over mijzelf. dit zijn de mogelijkheden. - financieel kan ik het huis kopen samen met mijn partner, hypotheek aanvragen is geen probleem en verder kom ik van een huurhuis. - als bedrijf het pand kopen is ook geen probleem, tenminste zolang dit ook kan met een hypotheek want ik ga en kan niet zomaar een paar ton investeren door een huis te kopen ineens. dus wil wel gewoon een hypotheek op dit onroerend goed. zo'n vastgoed bv klinkt overigens ook wel zeer aantrekkelijk op het eerste gezicht. maar nog steeds hangt bij mij de vraag....stel dat mijn bv het als bedrijf heeft gekocht, mag ik dat dan tegen elk tarief aan mij particulier verhuren? wellicht dat wat fiscalisten op mijn topic kunnen reageren.
  15. Ik zit met de volgende situatie. Ik heb een huis op het oog en wil die gaan kopen. Hierin wil ik voor een gedeelte een eigen kantoor hebben die een eigen ingang zal hebben. Ik woon dus boven en mijn kantoor zal op de benedenverdieping zijn. Nu de vraag: Is het nu niet slimmer om het pand te kopen op naam van mijn bedrijf en het vervolgens te verhuren aan mij als particulier en als dit niet mag desnoods aan mijn partner. Het bedrijf betaalt de hypotheek en het huis komt op de bedrijfsbalans. De huur laat ik dermate laag om zo hier voordeel uit te halen qua vaste kosten. Alle kosten aan het huis kan ik aftrekken als bedrijfkosten. Enige wat van belang is dat mijn bedrijf niet failliet moet gaan want anders ben ik ook gelijk m'n huis kwijt. Zo kort geschetst, kan dit zo? Is dit een legale manier om het zo te structureren?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept