pe7er

Junior
  • Aantal berichten

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Adres
    Keizer Karelplein 32 Q, Nijmegen, 6511NH, Nederland
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    Peter
  • Achternaam
    Martin
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    db8.nl
  • Websiteadres
  • Twitter

Bedrijfsinfo

pe7er's trofeeën

  1. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft de belastingdienst er op aangesproken dat ze het BSN nummer niet als basis voor BTW nummers voor ZZP-ers mag gebruiken: https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/nieuws/belastingdienst-verwerkt-burgerservicenummers-strijd-met-de-wet
  2. Ik help als Moderator op een internationaal community forum dat phpBB3 gebruikt. Het forum wordt voor en door de leden gebruikt voor technische ondersteuning. Wij krijgen wel eens verzoeken om accounts + berichten te verwijderen. In principe verwijderen we geen berichten omdat dan de discussies onleesbaar worden. Wel vragen we degene die hun account verwijderd wil hebben om de berichten met persoonlijke informatie te rapporteren. Vervolgens verwijderen wij daar de persoonlijke informatie uit en anonymiseren wij daarna het forum account (zetten het account uit, veranderen de forumnaam in iets als guest123123, verwijderen email adres/ signatuur etc). Voor sommige webapplicaties zijn al "remove account" uitbreidingen beschikbaar. Misschien ook voor phpBB3? Zie de beschikbare uitbreidingen/modificaties op https://www.phpbb.com/customise/ Of vraag op https://www.phpbb.com/community/ Ik zou beginnen met de volgende dingen: 1. Inventariseer je verwerkingsactiviteiten (welke persoonlijke gegevens je verzamelt, met welk doel, hoe lang je het bewaart, wie de verwerkers zijn (hosting bedrijf,. accountant)). Je kunt dit gewoon in een spreadsheet doen. 2. Maak een overzicht met de technische en organisatorische maatregelen die je neemt om die gegevens te beschermen. 3. Zorg voor een verwerkersovereenkomst met partijen die de gegevens verwerken of bij de persoonlijke gegevens kunnen (bijv hosting bedrijf, accountant) 4. Zorg voor een privacy verklaring op je website. Via https://veiliginternetten.nl/privacyverklaring/ kun je een basis daarvoor genereren. Als je die zaken hebt gedaan, wordt het bos vast al wat overzichtelijker :)
  3. Link spam is heel vervelend. Ik help op een forum (forum.joomla.org) en daar hebben we ook veel last van keyword enhanced spam. Veel forum sofware heeft de mogelijkheid om bepaalde woorden te censureren. Het woord "groupon" kun je op zo'n lijst plaatsen en automatisch laten vervangen door "group[spatie]on" (waarbij [spatie] door echte spatie wordt vervangen). Daardoor worden dergelijke spamlinks waardeloos... ;D
  4. Ik vind de site er niet zo mooi uitzien en ook niet zo overzichtelijk. Als ik "meteen" een domein wil registreren, wil ik niet eerst contact met iemand hoeven opnemen ;) Wat wel goed is aan de website: de pagina's valideren goed qua HTML & CSS (al zegt dat het overgrote deel van jouw klanten waarschijnlijk niets). In IE6 en FireFox 3 ziet de site er nagenoeg hetzelfde uit.
  5. OSC is technisch erg rommelig en is functioneel niet af. Je dient altijd functionaliteit van derden te betrekken maar daardoor introduceer je afhankelijkheden die niet gegarandeerd werken bij upgrades. Als voorbeeld van de incompleetheid: het admin gedeelte is (dat is het gedeelte waarmee je de winkel beheert) is standaard niet afgeschermd met een login!!! Zen-Cart is wel een product dat meteen helemaal af, hoewel je daar ook nogal wat werk aan zult hebben om het allemaal aan de praat te krijgen. (denk aan online betalingen). Ik zou ook gaan voor Zen Cart en niet voor osCommerce. Zen Cart is een afsplitsing van osCommerce maar ik vind de code er wat beter uitzien dan osCommerce, en ik heb het idee dat er meer ontwikkelaars achter zitten. Nadeel van Zen Cart: minder modules beschikbaar in vergelijking met osCommerce (maar osCommerce modules zijn meestal om te programmeren voor Zen Cart). PS: De meest recente versie van osCommerce heeft wel een afgeschermd admin gedeelte (nu wel in de applicatie geregeld ipv dat je de map op de server zelf moet beveiligen). mambo-phpShop was de naam van de voorloper van Virtuemart.
  6. Ik ben een Joomla fan maar Virtuemart (= Joomla webwinkel component) is naar mijn mening niet zo'n geweldig webwinkel pakket, oa door: Moeilijk te layouten & veel gebruik van HTML tabellen De code is moeilijk aanpasbaar. Het component is heel anders geprogrammeerd dan standaard Joomla componenten, en de code is rommelig. Bij osCommerce moest je een paar jaar geleden het administrator beheer gedeelte zelf afschermen met een wachtwoord. Bij de meest recente versie is dat opgelost. Zen Cart is een afsplitsing van osCommerce. Ik vind de code er wat beter uitzien dan osCommerce, en ik heb het idee dat er meer ontwikkelaars achter zitten. Nadeel: minder modules beschikbaar dan bijv osCommerce (maar osCommerce modules zijn meestal om te programmeren voor Zen Cart). Het nadeel van Zen Cart & osCommerce is dat het beheer (in de admin) een stuk lastiger is dan het beheer van Joomla (& Virtuemart). En qua layout zit je vast aan een bepaald stramien (3 kolommen, en een gedeelte van de layout wordt gemaakt dmv tabellen), terwijl een Joomla 1.5 website "tabelloos" te maken is (behalve het Virtuemart gedeelte).
  7. Joomladagen 2008 “Bruggen Bouwen” groot succes De derde editie van de jaarlijkse Joomladagen met als thema "Bruggen bouwen" was een groot succes. Het evenement raakte op voorhand uitverkocht: de Business- en de Community dag trokken 250 bezoekers per dag. Op de dagen waren veel Joomla eindgebruikers, ontwikkelaars, Joomla core leden, service bedrijven, en gebruikers van andere open source systemen aanwezig. Een groot aantal buitenlandse bezoekers was op vrijdag 4 en zaterdag 5 april 2008 speciaal voor de Joomladagen naar Utrecht gekomen. Voor hen waren er speciale Engelstalige tracks opgezet. Op de Joomladagen wisselden professionele toepassingen, 'Open' filosofie en technische sessies elkaar af. De parallelsessies boden voor elk wat wils: van beginners die met Joomla 1.5 aan de slag wilden, tot gevorderden die bijvoorbeeld 1.0 naar 1.5 wilden migreren, en tot experts die op de diepgaande technische sessies afkwamen. Ook de gastprojecten Drupal, TYPO3 en sugarCRM trokken veel geinteresseerden. Er werden "bruggen gebouwd" tussen eindklanten en dienstverleners, tussen open en closed omgevingen en binnen de technologische oplossingen ondermeer op het vlak van databaseniveau, uitwisseling en authenticatie. Organisator Van Cann deed in zijn plenaire sessie een oproep aan de top 50 system integrators in Nederland. Zij vormen de schakel naar grotere gebruikers van 'Open' systemen. Zonder hen komt 'Open' onvoldoende op de agenda van budgethouders IT. Overheid en grotere bedrijven hebben door gebrek aan kennis en informatie koudwatervrees om met Open Source aan de slag te gaan. Terwijl Open Source op een zevental punten voordelen biedt waarvan de gesloten systemen niet kunnen winnen. "Klanten willen het beste van beide werelden en dat wordt hen nu onthouden." aldus Van Cann. Op de website http://www.joomladagen.nl/ zullen de komende dagen samenvattingen worden geplaatst van gebeurtenissen op de Joomla!dagen: impressies van de dagen, de sessies, video interviews met keyspeakers, integraal videoverslag van de workshop Templating in Joomla! 1.5 door Mitch Pirtle en Arno Zijlstra. De vierde editie van de Joomladagen wordt in april 2009 georganiseerd.
  8. Ik heb zelf anderhalf jaar geleden de open source boekhoud software osFinancials geprobeerd, maar ik vond het te ingewikkeld. Volgens mij heb je toch redelijk wat boekhoudkennis nodig om met een dergelijk pakket aan de slag te gaan en een administratie op te zetten. Misschien dat het in de meest recente versie gemakkelijker is....
  9. Da's dan toch weer jammer dat iemand denkt dat open source gelijk staat aan gratis, in plaats van aan software waarvan de broncode open is, en daarmee inzichtelijk en aanpasbaar. ::) ;D Inderdaad! Ook een not-for-profit evenement als de Joomladagen dient bepaalde rekeningen te betalen. De eerder genoemde € 75,- is voor een combi ticket voor twee dagen. Een kaartje voor alleen de Business dag op vrijdag kost €52.50 en voor de community dag op zaterdag €32.50.
  10. Inderdaad! Op Joomladagen 2008 in Utrecht kun je veel informatie over het systeem (maar ook bruggen naar andere systemen) opdoen: www.joomladag.nl Vrijdag 4 april is er een Businessdag, zaterdag 5 april een community dag. Het voordeel van Open Source oplossingen (zoals Joomla, maar ook bijv. Drupal) is dat er een grote gebruikers community is waar je gratis (maar vrijblijvend) advies kunt inwinnen. Verder zijn er veel commerciele partijen die professionele ondersteuning kunnen bieden, zie bijv joomla-bedrijven.startpagina.nl Je kunt misschien best beginnen met een commercieel aangeschaft template die je naar eigen behoeften aanpast. Als in de toekomst je website vervolgens goed loopt, dan kun je altijd nog een nieuw design + template laten ontwerpen en die gemakkelijk installeren.
  11. Bij Joomla 1.0.x kun je inderdaad het best een zogenaamd Search Engine Friendly (SEF) component installeren. De standaard Search Engine Optimization (SEO) in Joomla 1.0.x is inderdaad vrij karig. Joomla 1.5 (begin dit jaar uitgebracht) biedt standaard wel een goede SEO/SEF. Hyperlinks zien er dan uit als http://www.example.com/dienstverlening/een-bepaalde-dienst.html
  12. Het ligt geheel aan jouw budget, jouw eigen IT kennis en de marge op de producten die je gaat verkopen. Verder aan hoe je de betalingen wilt gaan afhandelen. Als je je op de Nederlandse markt richt, kies dan voor een oplossing die goed te integreren (voor automatische terugkoppeling van de betaling) valt met iDeal. Je kunt bijv. beginnen met een kant en klare webwinkel oplossing (software as service), zie voor mogelijke aanbieders: http://eigen-webwinkel.startpagina.nl/ Als je alles in eigen hand wilt houden, veel IT kennis hebt of een wat groter budget, dan zou je voor een Open Source webwinkel kunnen kiezen, bijv.: http://www.zen-cart.com/ http://www.oscommerce.com/
  13. Als je een webwinkel start, dan lijkt het me het handigst om voor zo laag mogelijke tarieven per betaling te gaan. Ik heb zelf ervaring met Open Source webwinkel Zen Cart + iDeal koppeling naar de Postbank. Bij iDeal van de Postbank heb je geen maandelijkse abonnementskosten, maar je betaald per transactie (begint bij € 0,75). Je dient wel een zakelijke rekening te hebben om met iDeal te kunnen werken. iDeal betalingen worden meteen verwerkt en teruggemeld aan jouw webwinkel, maar het duurt altijd een paar dagen voordat ze daadwerkelijk worden uitbetaald. De iDeal-batchstortingen op jouw rekeningoverzichten zullen weinig informatie bieden, maar als je op jouw iDeal account bij de bank inlogt, kun je wel alle detail informatie inzien. Als je buitenlandse klanten gaat hebben, of credit card betalingen wilt gaan accepteren, dan kun je daarvoor in eerste instantie paypal gebruiken. Die is echter per transactie erg duur! Als jouw buitenlandse verkopen gaan toenemen, dan raad ik aan om een payment processor te gaan gebruiken. De keuze daarbij is afhankelijk van de beschikbare betalingsmodules voor de door jou gekozen webwinkel, de gewenste betalingsmogelijkheden, en de verschillende gehanteerde tarieven.
  14. De Joomladagen is voor geinteresseerden, gebruikers en professionals van het meest gebruikte open source Content Management Systeem (voor websites) ter wereld: Joomla! CMS. De meeste ondernemers hebben een eigen website om hun diensten kenbaar te maken. Steeds meer daarvan maken gebruik van een zogenoemd Content Management Systeem (CMS) om de inhoud van hun website gemakkelijk via een webbrowser te beheren. Een zeer populair gratis CMS systeem is Joomla. Op vrijdag 4 en zaterdag 5 april 2008 worden op Hoog Catharijne in Utrecht de jaarlijkse Joomladagen gehouden. Het thema van deze Nederlandstalige maar ook internationaal georiënteerde conferentie is "Bruggen bouwen". Vrijdag is de Businessdag, zaterdag de Communitydag. Een keur aan nationale en internationale sprekers komt naar Utrecht. De dagen zijn zeer in trek vanwege de zojuist uitgekomen nieuwe versie (1.5). Joomla is het meest toegankelijke en gebruikte Open Source Content Management Systeem (CMS) voor websites ter wereld. Naar schatting 5 miljoen actieve websites gebruiken Joomla en 400.000 ontwikkelaars. Joomla.org behoort tot de 1.000 drukst bezochte websites wereldwijd. Open source software is ‘vrij’ beschikbare programmatuur. Door de openheid kan de software continue verbeterd worden en is hergebruik van de programma code mogelijk. Veel open source projecten hebben een grote internationale gebruikersgemeenschap die kennis over het systeem uitwisselt en de software verbetert. De Businessdag op vrijdag 4 april is helemaal geënt op bedrijfsmatige implementaties. Geschikt voor informatiemanagers, algemeen- en technisch managers en business developers geïnteresseerd in de professionele open source websystemen. Joomla is daarin wereldmarktleider. Dit jaar worden er bruggen gebouwd naar andere open source projecten. Zo komen er gastprojecten: Drupal, Typo3 en sugarCRM! Verschillende onderwerpen komen aan bod, van de laatste zakelijke toepassingen en - projecten tot diepgang in beveiliging, opschalen professionalisering van de toepassingen en Joomla interne werking, en bruggen naar extensies en andere websystemen. Vanuit de ervaring van eindklanten en Open Source experts nemen een zestal keynotes en dertig parallelsessies u mee in professionele Joomla toepassingen: * Professionele Implementaties van Open Source software: succesfactoren, do's & don'ts, bruggen naar Closed Source * Professionele Projecten: alle automatiseringservaring 'Open' toepassen: beveiliging, schalen, upgrades, synchronisatie van gegevens, etc. De Community dag op zaterdag 5 april is bedoeld voor beroeps- en amateurontwikkelaars, ontwerpers en hostingpartijen, maar kan ook interessant zijn voor de professioneel geïnteresseerde bezoeker. Om bijvoorbeeld technische achtergrondkennis op te doen en gerenommeerde technici te spreken. Want naast de informatieve workshops en presentaties is er voldoende gelegenheid om met elkaar over Joomla van gedachten te wisselen: in de wandelgangen, tijdens de lunch, afsluitende borrels en diner. Bruggen bouwen is zeer actueel tussen: * gesloten (lees: op betaalde licentie gebaseerde) software en open source * professionele en community toepassingen * verschillende Open Source projecten * uw bestaande interne informatievoorziening en ‘Open’ websystemen Meer informatie of een banner plaatsen op uw eigen site: www.joomladagen.nl Aan de slag met Joomla 1.5: www.joomla.org
  15. Wegens de grote belangstelling zullen alle kaarten in de voorverkoop verkocht worden, en zal er geen verkoop meer aan de deur van het evenement meer plaatsvinden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.