@Ino hoe weet je dat investeringsplein niet goed wordt bezocht?
Ik heb even over het idee nagedacht en ben zelf eens betrokken geweest bij een online project om online ideeën binnen bedrijven zelf te verzamelen.
Wellicht zou de aanpak niet het verzamelen van heel veel investeerders kunnen zijn, maar zorgen dat je focust op een kleine groep investeerders. Daarnaast moet je inderdaad veel mensen met ideeën verzamelen.
Maar door een beperkt aantal investeerders (paar bedrijven als Philips, paar VC's, paar PI's) toegang te geven tot de ideeën behoud je exclusiviteit.
Doel is om dan een paar successtories te realiseren, waardoor die paar investeerders bij voorbaat voor toegang tot een nieuw idee bereid zijn te betalen. Zonder dat ze bijvoorbeeld het idee al kunnen bekijken en de mensen met ideeën het risico lopen dat het idee gestolen wordt. Eventueel kun je deze investeerders een fysieke non-disclosure verklaring laten ondertekenen, wanneer ze lid worden van de website.
Misschien heb je wat aan bovenstaande brainwave :) Ik wens je in ieder geval heel veel succes.