Jeroen2

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Jeroen

Jeroen2's trofeeën

  1. Wij gebruiken ook Paypal voor meerdere shop, waaronder een shop voor Duitstalige klanten. Helaas wijst Paypal onze Duitse klanten naar een Nederlandstalige pagina door. Volgens de helpdesk is daar geen wijziging in aan te brengen. Het resultaat is dat veel Duiste klanten afhaken. We zoeken nu een PSP die in meerdere talen betalingsafhandeling aanbiedt en waarvan de tarieven voordelig en transparant zijn. Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
  2. Wij zijn een internetonderneming e hebben sinds kort een Duitse webwinkel die uitstekend loopt. Met verkopen rijg je uiteindelijk ook retouren en we willen dit graag zo eenvoudig mogelijk maken voor onze klanten. Nu hebben we bij de Duitse Post een postbus aangevraagd, maar dit is afgewezen omdat we geen Duits vestigingsadres hebben. Ik heb de website Huifkar gezien, maar vind dit geen profeswsionele oplossing. Zijn er hier ondernemers die een andere goed oplossing weten? We willen (voorlopig) nog geen AG of GMBH oprchten. [titel aangepast - mod]
  3. iedereen bedankt voor de reakties. Ik heb een brief teruggeschreven aan de advocaat in westie. Daarbij heb ik vrijwillig mijn inkoopfakturen overgedragen. Ik ben in deze kwestie een kleine speler en ik verwacht eigenlijk dat men op de grote spelers uit is. Ik zie het betreffende product nog dagelijks dor diverse groothandelaren veelvuldig aangeboden worden, dus ik denk dat er nog een aardige klus ligt voor de eigenaar van dit 'intellectuele eigendom'.
  4. Wij hebben via het internet produkten verkocht (Chinese import). De omzet die hiermee gegenereerd is, is zeer marginaal. Gisteren ontving ik een schrijven van de advocaat van een producent die beweert het intellectueel eigendom van het product te bezitten plus een octrooi aanvraag op het product. Kan van ons verwacht, of kan ons verweten worden dat wij als detailhandelaar dit producthebben verkocht? De advocaat eist onze voorraad op, inzicht in de omzet, aankoopfacturen, een ondertekende onthoudingsverklaring, een buitenproportioneel voorschot op de schadevergoeding/winstafdracht en 1000 euro buitengerechhtelijke schadevergoeding. Naar mijn mening ligt de aansprakelijkheid bij mijn leveranncier die het product heeft geïmporteerd uit China, maar ik heb hier verder geen ervaring mee. Welke expert kan hier zijn/haar licht over laten schijnen?
  5. Beste mensen, ik maar hiervan een nieuw topic aan, omdat de enige vergelijkbare topic over dit onderwerp niet helemaal to-the-point meer was en de laatste posting uit 2005 was. Ik bezit een aantal webwinkels waarbij de productfoto's één van mijn onderscheidende factoren is. Mijn conculega's denken er blijkbaar ook zo over en ik zie mijn foto's dan ook steeds vaker op Marktplaats of andere webshops staan. Soms is men zelfs zo brutaal dat men mijn watermerk/log niet eens goed verwijdert. Ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee en zou graag deze mensen eens goed willen aanpakken. Het probleem is dat een juridische procedure natuurlijk handenvol geld kost en ik deze kosten bij winst slechts maar ten dele kan verhalen bij de tegenpartij. Wie heeft er goede tips voor mij. Een sommerende e-mail sturen heeft slechts enkele keren effect. Het betreffen nota bene vaak bedrijven met een kvk en BTW nummer! Dus geen beunhazen.
  6. Trouwens: Waarom zet je geen naam en korte omschrijving tussen de [title] tags. En ook je meta tag description gebruik je niet. Dit zijn hele belangrijke bronnen voor zg. zoekmachine spiders. Gratis bezoekers converteren beter dan betalende (Google ads).
  7. Mooie website qua vormgeving. Echter: teveel tekst Probeer met minder teks klanten nieuwsgierig te krijgen, laat ze info aanvragen (laagdrempelig met webform) en je hebt hun e-mail en telefoonnummer. Vervolgens kun je contact opnemen of een aantrekkelijke mailing sturen. Jammer van dat grote zwarte vlak op de index pagina, naast de scrollende banner. Is in feite een A1 locatie.
  8. Hallo Peter, Wat bedoel je precies met alle benodigde gegevens? Is het misschien een wijs idee (vanwege het Open Source aspect van OScommerce) om jouw module te uploaden bij OScommerce.org en de community daar erop te laten schieten? Ik denk dat je daar (met alle respect) een veel gerichtere doelgroep treft.
  9. Kijk ook eens op Daanveilingen.nl soms wordt daar horeca apparatuur uit faillissement verkocht.
  10. Ik verzend alles 'gratis' m.a.w. het bedrag voor verzenden is meegenomen in de totaalprijs. Recentelijk onderzoek heeft aangetoond dat een groot percentage klanten afhaakt bij het bestelproces vanwege (onverwachte) verzendkosten. Dat het klanten demotiveert om grotere bestellingen te doen is misschien waar voor bepaalde productgroepen, maar het is zó 2006 om klanten naar grotere aankopen te pushen omdat dan het percentage aan verzendkosten van hun bestelling daalt.
  11. Aangetekend post wordt tot maximaal 46 euro vergoed bij 'vermissing' ::) Je zou ervoor kunnen kiezen dat klanten bij een hoger aankoopbedrag automatisch 1,50 extra bijdragen voor de verhoogde aansprakelijkheid. Nog mooier is het om dat in het aankoopbedrag te verwerken zodat óf gratis of 'flatfee' kunt verzenden. Voor wat betreft alternatieven: Ik heb op een beurs gepraat met iemand van Fastway couriers. Dat is een soort Franchise netwerk van couriers. Als je een redelijke ondergrens aan hoeveelheid pakketjes per week verzend dan hebben ze aardige tarieven. Hoe het zit me hun veiligheid en afleverpercentage is mij niet bekend. [link alert] www.fastwaycouriers.nl [/linkalert]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.