Jump to content

D.v.D

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Alleen higherleven.n
  1. Ok, bedankt voor de reactie, ik ben benieuwd naar andere reacties.
  2. Beste mensen, Ik zou graag willen weten wat voor uurtarieven bedrijven vragen. En dan met name in de ICT. Dus het gaat niet om een persoonlijk uurtarief maar voor bijvoorbeeld projecten waar meerdere mensen aan meewerken. Ik heb hier al een tijdje naar gezocht, daarbij krijg ik wel allemaal rekenschema's en dergelijke, maar ik ben benieuwd naar wat (grote) bedrijven voor uutarief vragen.
  3. De code is nog niet helemaal correct ook: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.bengeltjeskamer.nl%2FHTML%2Fkast.cfm&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
  4. Als designer zijnde is het het risico van het vak dat een klant een ontwerp niet mooi vind. Welicht kun je het bedrijf vragen om een andere vormgever in te huren die beter past bij de stijl die je in gedachten hebt. Je moet vooral goed kijken naar de inhoud van de portfolio van een ontwerper. Zodat je kunt checken of het is wat je zoekt en of de smaak bij je past, want vormgeving is erg subjectief.
  5. Ok, die functies zou je dan erbij moeten laten maken door een programmeur, of vragen of de maker van dat script het voor een meerprijs wil programmeren. Ideal is trouwens alleen in Nederland.
  6. Bedoel je een stockfoto site? Ik heb dit even opgezocht: http://www.sitepoint.com/forums/showthread.php?threadid=488627
  7. Oke leuk. Ik werk meestal na schooltijd, is vaak nog ontspannend en leuk werk ook. En ik heb tot nu toe nog V6 gered. Bij de examens gaat het welicht wat drukker worden. Ik heb nog geen actuele site, je kan m'n (oude) portfolio bekijken op colourdesign[punt]nl/index.php Die site is al weer een jaar oud en ik hou hem de laatste 5 maanden niet meer bij, ik ben momenteel bezig met een nieuwe site, met een nieuwe bedrijfsnaam ook. Verder bied ik webdesign & programmatie, hosting & domeinnaamregistratie, DTP-werk, SEO, en we zijn bezig met een eigen modulair CMS, speciaal voor het MKB. Ook bieden we grafische vormgeving zoals huisstijlen, illustraties en cartoons.
  8. Ik heb zelf een onderneming in webontwikkeling, en ben ook nog onder de 18. :)
  9. Als ik de website zo bekijk is het mij niet in een paar seconden duidelijk wat het precies is. Ik zou de uitleg wat verduidelijken met icoontjes, en dan bijv. stap 1. ... stap 2.. met een opvallend duidelijk icoontje erbij. En in de header ook een herkenbaar plaatje/foto. Verder wel mooi ontwerp.
  10. Dus is het eigenlijk zo, dat als het grafische gedeelte goed is, dat er dan een 'contract' wordt ondertekend, zodat de layout gecodeerd kan worden? En mocht de klant alsnog veranderingen willen, dat er dan nog kosten bij komen of iets dergelijks?
  11. Ok, ik denk dat ik nu wel ongeveer een werkwijze heb. Bedankt alsnog :)
  12. Ok, aangezien ik zelf de ontwerper zal dat niet zoveel problemen opleveren, hoop ik. Maar hoe doen jullie dat dan met garanties en voorschotten? Aangezien ik m'n klanten wel een vertrouwen wil geven dat we hoge kwaliteit leveren.
  13. Bedankt voor de reacties, ik heb nog wat vragen. :) Maar wat kun je inderdaad doen met klanten die de layout 'nooit' mooi vindt? En stel je geeft een 100% Niet goed - Geld terug garantie, kan je dat dan beter voor die totale facturering doen, dus dat ze die 30% terug krijgen, of daarna? Maar dan heb je dus het probleem dat ze de bestanden al hebben, en dat ze dus een gratis website hebben. Zijn er misschien mensen die in dezelfde branche zitten, en die kunnen aangeven hoe zij het in de praktijk doen? Alvast bedankt.
  14. Dag allemaal, Ik ben momenteel bezig met het starten van een bedrijf in de webdevelopment. Nu zou ik graag een bepaalde standaard werkwijze willen hebben waarmee ik mijn diensten kan verkopen. Zelf dacht ik aan: 1. Orienterend gesprek 2. Offerte (ongeveer 5-10 pagina's) 3. Klant ondertekend offerte en stemt toe met de AV die daarin worden verwezen. 4. Voorschot factuur van 30% 5. Realisatie 6. Factuur totaalbedrag & Oplevering. Nu vraag ik me het een en ander af: 1. Is dit wel gebruikelijk? 2. Kan je een offerte ook gebruiken als een soort contract met een overeenkomst. Of moet je apart een overeenkomst maken? 3. Zijn de AV genoeg, of moeten er ook nog garantievoorwaarden bij of kunnen die ook gelijk in de AV opgenomen worden. Of is het beter om het gescheiden te houden. 4. Vergeet ik nog iets belangrijks? Alvast bedankt voor jullie reacties. David
  15. Ok, ik zie ook wel's 'jonge' mensen inkoopactie's organiseren. Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar ze kopen een partij spullen in bij een leverancier/fabriek en verkopen die dan op sites als: http://inkoopactie.net of een ebayshop of iets dergelijks. Ik weet niet of dat wat is. Dus inprincipe een winkel/webshop beginnen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept