hallo onderneemster,
Allereerst hartelijk gefeliciteerd met je bedrijf. Van B2C internetverkoop is lastiger dan je denkt, hierin denk ik vooral juridisch en risico mijdend. ( Denk aub niet dat wij het negatief bedoelen, maar eenmaal cadeau in de hand, maakt betalen achteraf weleens in de categorie, morgen doen, vergeten, oh ja, gossie dat moest nog!! Ook bij bedrijven)
Je zal niet de eerste webwinkel zijn die tenonder gaat aan succes(!). Allereerst zijn er een flink aantal voorwaarden waaraan je webwinkel moet voldoen, tevens KvK nummer, Algemene voorwaarden, Prijs/kwaliteitsverhoudingen, er is gegvensbescherming (privacywetgeving)van toepassing op particulieren en bedrijfsgegevens. Aanmelden bij online verkoopvereniging is raadzaam.
verder over het factureren: Sta niet te kijken als een pakket twee keer terug komt, of dat er gezegd wordt dat het niet ontvangen is, mijn advies is neem een postbezorg bedrijf in huis en maak goede prijsafspraken. dan betalen ze aan de deur, bij een kadootje kan de klant kiezen vor een aanbetaling van minimaal 50% vooraf. ( Lijkt onvriendelijk maar is wel gebruikelijk) Daarnaast is voorkomen beter dan genezen.
Voor meer informatie, want er is veeeel meer waar je rekeing mee moet hoden, ook als je internationaal verzendt (verzekeren, garantie, Alg. VW, bestelprocedures, transparantie in bestel en klachtafwikkelingen, enz)
Eerste afspraak is ij ons gratis en kan je een idee geven van de complexiteit en hoe problemen te voorkomen!
(wanneer je nou snel een reputatie als digitale-uit-zijn-bek-stinkende verkoper wil opbouwen, moet je in al je berichten een wervende regel opnemen. stop deze spam! - mod)