Jump to content

Kirsten0107

Senior
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Kvk.nl belastingdien
  1. Het is zeker ook niet een gunstige zet als ik haar in dienst neem en dan vervolgens facturen maak voor school? of ben ik nu echt aan het doordraaien ::) :-\ (dus een onderneming begin voor mijn zoontje)
  2. Bedankt Dennis voor je reactie, Ja ik heb geen idee of ik hier wel mn bericht mag plaatsen, zover had ik nog niet eens gedacht. De kwaliteit bewaak je eigenlijk zelf en in samenwerking met het SPON een organisatie die ons zoontje toetst aan de ZMLK leerlijn en de school begeleiding biedt bij dit traject. Als de begeleidster niet bevalt of voldoende voldoet, dan beïndig je haar arbeidscontract en ga je met iemand anders verder. Er zijn hele nette contracten opgesteld, die je gewoon kan gebruiken. Je hoeft dus niets zelf te verzinnen en aan alles is gedacht (ziekte, verzuim etc) Nogmaals bedankt voor het meedenken! De school had aangegeven vorige week dat ze haar bij wijze van uitzondering toch als onderwijsassistent in dienst wilde nemen. Nu had de directeur dit uitgezet bij haar adminstratie en die kwam met het verhaal dat via een organistie waarschijnlijk toch goedkoper was en ze daar nog maar eens over na moest denken. Komende week wil ze daarover met ons van gedachte wisselen, vandaar dat ik ook zo op zoek ben naar gedachten. Ik vind het zo zonde als een groot deel van het uurloon, naar het bedrijf of de instelling gaat, terwijl we dit zo goed voor de inzet van ons zoontje kunnen gebruiken.
  3. Goedemiddag, Ik heb jullie creatieve ideeën nodig bij het volgende probleem. Ik heb een zoontje van 4,5 jaar met het syndroom van Down op een reguliere basisschool. Het gaat echt heel goed en ik heb een hele fijn begeleidster gevonden die ik voor een deel betaal uit het gekregen pgb voor hem. Ze geeft mij de uren door, ik declareer ze bij het de sociale verzekeringsbank, die maken netjes een nota voor haar en verwerken het bij de belastingdienst. Hierna wordt vervolgens het bedrag van de rekening afgeschreven die ik hem voor hem en waar het pgb op gestort wordt. Mooie regeling en werkt prima ( in 2014 wordt met de regerende kamer alles helaas anders) Oke dit even als extra informatie. Nu heeft de school omdat hij Downsyndroom heeft rugzakgeld gekregen. Een netjes bedrag om de extra kosten van begeleiding uit te kunnen betalen. Er gebeurd echter het volgende probleem. De begeleidster is geen ZZP-er en niet aangesloten bij een grote ambulante zorgorganisate. Dit was van mij een bewuste keuze, omdat daar de tarieven veel hoger zijn en je dus minder met je geld kan. Nu heeft de school echter beleid, dat ze niemand willen aannemen en de begeleidster kan omdat ze geen ZZP-er is, niet zelf nota's aan de school sturen. Enkele gedachten die we al gehad hebben: - uitzendbureau - toch zzp-er, maar er komt dan veel bij wat eigenlijk ook niet nodig is. - aansluiting bij een zorgorganisatie ( hebben we informatie over ontvangen. Gaat ze erg op achteruit in inkomsten, school moet meer betalen dan ik nu doe en tot slot verwacht de organisatie evaluatie en dossiervorming, wat dan dubbel gaat gebeuren en onnodig meer tijd kost) Hebben we iets gemist, zijn er hier nog ideeën die ons kunnen helpen. We weten het echt niet meer en de school legt het nu eigenlijk een beetje bij ons neer (het probleem) Alvast erg bedankt!
  4. Goedemiddag en help! Ik heb sinds 2008 een webwinkel met hoofdzakelijk vogelproducten voor parkietachtige. Niets groots, eigenlijk een uit de hand gelopen hobby aangezien ik al jaren valkparkieten kweek. Al met al ben ik toch best gegroeid met verkopen in afgelopen drie jaar en denk ik eraan om weer wat aan producten te gaan uitbreiden. omdat de winst niet groot genoeg is om er ook een boekhoudkundige van te kunnen betalen, doe ik de administratie zelf. Met hulp van hier en mijn kennis van Excel heb ik best een net sjabloon opgezet. Echter ik denk dat ik het me op één vlak veel te moeilijk maak en daarbij vraag ik even om jullie hulp. Nu bereken ik elk jaar van de producten die ik verkocht heb, hoeveel de inkoopwaarde was. Dit tel ik bij elkaar op en haal ik van het totaal van de hoeveelheid verkochte producten af (uiteraard ook verzendkosten, en aftrekposten doen ook mee) Maar de inkoopprijs van producten veranderd nog weleens en daarmee maak ik het me erg lastig. De verwerking van de administratie duurt hiermee erg lang. Dit kan vast makkelijker, maar hoe? hoe werkt dit normaal bij bijv een gewone dierenwinkel. Kan me niet voorstellen dat ze dit zo lastig berekenen en ook zij hebben bijv, last van producten die over de datum zijn. Kortom hulp gezocht!, mijn dank is groot! Groetjes Kirsten
  5. Hoi hoi, Ik heb de volgende vraag. Ik heb een webwinkel in vogelproducten. Nu is het voor het eerst voorgekomen dat ik iets niet heb kunnen verkopen ruim voor de houdbaarheidsdatum verstreken is. Hoe verwerk ik dit in mijn administratie? Product is vorig jaar ingekocht ook nog eens en destijds btw voor afgetrokken. Ik hoor het heel graag! Bedankt Groet, Kirsten
  6. Nogmaals zeer bedankt voor je reactie. Ik heb alle gegevens inmiddels verwerkt. Ik vroeg me alleen af als ik nu voor 2009 op de balans bij Debet de overgebleven voorraad boek,. tegen welk post aan de creditkant wordt dit dan weggewerkt? privé winst/verlies voorgaand? Groetjes, Kirsten
  7. Nimda, allereerst ontzettend bedankt voor je snelle reactie. Bij de omzet had ik al de kosten zoals telefonie etc enzo afgetrokken, maar niet de inkoopkosten van de producten die ik verkocht heb. Deze moet ik er dus enkel dan nog afhalen en dan ben ik rond? Het restant tel ik dan voor het nieuwe jaar bij de voorraad op de balans op. Vergeet ik nu iets of heb je nog een andere tip? Ik val inderdaad ook onder de klein ondernemersregeling, maar bedankt voor de tip! Groetjes,
  8. Hoi hoi, Aansluitend heb ik nog even de volgende vraag waarbij ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een éénmanszaak (webwinkel) en moet de winst nu opgeven bij ROW bij de belastingopgave. Ik zie nu even door de bomen het bos niet meer en weet nu niet meer precies wat ik daar moet invullen. Ik heb alles netjes bijgehouden en me het afgelopen jaar veel verdiept in het boekhouden. Ik dacht dat ik inmiddels een heel eind was, maar makkelijke vind ik het helaas nog steeds niet. Maargoed, heb ik het nu correct dat ik hier moet invullen mijn omzet-privestorting+prive-opname? en is dat gelijk de balans waar ik het nieuwe jaar mee begin? UIteraard heb ik nog voorraad over van het afgelopen jaar... Hopelijk kan iemand mij even een start geven, want ik haal nu alles door elkaar ben ik bang :-\ Ik heb op mijn balans de volgende posten staan: ACTIVA 2008 PASSIVA 2008 Inventaris Prive Storting afschrijving inventaris Prive Opname Inkoop producten Prive Winst/Verlies voorgaand Inkoop vracht/verzending Resultaat boekjaar Debiteuren Crediteuren Bank Kas Te vorderen BTW hoog Te betalen BTW hoog Te vorderen BTW laag Te betalen BTW laag BTW teruggave Afdracht BTW Zeer zeer bedankt alvast voor jullie reactie! Groet, Kirsten
  9. Hoi W-Media, Ik heb een webwinkel in vogelproducten voor parkietachtige. Eigenlijk een uitbreiding van een uit de hand gelopen hobby aangezien ik al jaren valkparkieten kweek. Niet erg interessant daarom vermoed ik om te bekijken ;) Groetjes Kirsten
  10. Hoi Alex, Jij ook bedankt voor het meedenken! De btw is in balans als het 4e kwartaal afgehandeld is door de belastingdienst neem ik aan. Verder heb ik geen schulden lopen bij leveranciers. Ik heb geprobeerd juist aan het einde van het jaar zo makkelijk mogelijk te kunnen afsluiten. Ik ben even aan het kijken wat en hoe ik nu de start voor dit jaar moet maken. en daarbij hoe ik het moet invoeren. Volgens mij snap ik nu wat Joost bedoeld namelijk dus even puzzelen en hopelijk kom ik er dan uit. Groetjes Kirsten
  11. Hoi, Joost, Bedankt voor je reactie! Ik ga vanavond even kijken of ik eruit kom. Ik start dus met links op de balans het saldo in kas en bank en rechts het bedrag winst of verlies van in dit geval 2008 Ik begrijp dat inleg prive bijv niet meer aangegeven wordt? Nogmaals bedankt. Ik zal in mijn tweede jaar nog veel moeten leren vermoed ik, maar ben dan wel erg blij dat ik bijv met jou in ieder geval een stuk op weg kom. Groetjes Kirsten
  12. Hoi, Vorig jaar maart ben ik gestart met een webwinkel en het eerste kalenderjaar zit erop. Ik heb de boekhouding zelf gedaan en is me zeker niet tegengevallen. Ik heb heel veel gelezen en er veel tijd in gestoken om het eigen te maken. Toen het kennismakingsgesprek van de belastingdienst daar was, was hij zeer tevreden over mijn opzet en administratie, pfff hahaha Maargoed na deze lange intro mijn vraag: Vorig jaar startte ik met 0,00 dus hoefde ik nog nergens over na te denken. Nu heb ik nog wat saldo in kas en op de rekening uiteraard en daarnaast ook voorraad. Ook mijn prive-inleg aan het begin van het jaar heb ik er nog niet uit bijv. Wat vul ik nu aan de start van een nieuw jaar in? Ik dacht enkel mijn kas en bank, maar dan ligt mijn balans gelijk scheef natuurlijk ;) Wie helpt mij even op weg? Alvast erg bedankt! Groetjes Kirsten
  13. Bedankt allemaal voor jullie informatie, heb inmiddels wat offertes aangevraagd. Gezien inderdaad de hoogte van een polis moet ik hier ook niet te lang over nadenken. Ik ben wel van plan om te begeleiden op het moment dat een koper de fabrikant aansprakelijk wil stellen voor een onverwacht defect van het product(inderdaad niet veroorzaakt door verzenden of onjuist behandelen door mij). Het is namelijk momenteel een onderdeel van mijn vaste baan, dus weet er voldoende vanaf. Wel heb ik het in mijn algemene voorwaarden gezet omdat ik altijd een slag om de arm wil houden. Dit leek me niet onverstandig. Nogmaals bedankt voor het meedenken! Groetjes, Kirsten
  14. Bedankt voor je reactie!,. ik zat maar te zoeken naar de info maar kon hem nergens vinden,. Je houd dus zelf netjes bij wat je gebruikt en geeft dat één keer per jaar op. Ik denk ook dat ik het apart ga houden, moet even kijken wat het handigst is. Groetjes Kirsten
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept