Jump to content

karen55

Junior
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Female
  • Address
    Pakketboot 39, Houten, 3991CH, Netherlands
  • First name
    Karen
  • Company or organization name
    Voshol Studio's
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    51 >
  • You are primarily interested in:
    expert advies
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Business compleet
    M

Company info

  1. karen55

    Professional Imaging 2010

    until
    Een vakbeurs voor de professionele beeldmaker. Dit jaar wordt deze beurs voor de tiende maal georganiseerd en het aantal bezoekers blijft groeien. Het maakt niet uit op welke wijze je met beeld bezig bent, fotograaf, grafisch vormgever of anderszins. Deze beurs is zonder meer erg interessant en boeiend. Veel vernieuwingen, ook hier en daar wat oude koeien, maar goed die horen er ook bij. Organisator Professional Imaging
  2. Oh maar daar komen de afleveringskosten / kosten rijklaar maken nog bij ;) Als je daar gewerkt hebt zul je ook wel weten dat een autohandelaar altijd voor een deel steunt op die "zekerheid". Yep, klopt, maar die monteurs moeten toch ook worden betaald, net zoals het pand en al die andere overhead kosten! Maar goed, zoals ik net al schreef...ik ben niet de juiste vrouw op de juiste plaats als het om onderhandelingsdiscussies gaat :)
  3. Ik schreef het toch al eerder, ik heb gewoon geen verstand van onderhandelen, dus doe ik er ook geen moeite voor en toch krijg ik korting....Wat wil een mens nou nog meer??? :)
  4. Het hangt er natuurlijk wel van af of je naar een -al dan niet louche- handelaar stapt, of naar een dealer. De marge op auto's is niet half zo hoog als de meeste mensen denken. Ik ben een tijdje kwaliteitsmanager geweest bij een -niet nader te noemen- dealer. Ik schrok echt van de lage marges. Ze zijn hoog genoeg om te onderhandelen, maar te laag om in grote kortingen te denken. Er moet natuurlijk ook nog verdiend worden en dat schijnen erg veel mensen gemakshalve te vergeten. Nogmaals, ik praat over een dealer, wat handelaren voor marges hanteren weet ik niet (en wil ik geloof ik ook niet weten) Karen
  5. Voor deze opmerking zou ik je een 'reus' moeten geven. Je maakt mijn hele dag weer goed!
  6. Ik pingel helemaal nooit en krijg toch altijd korting. Vraag me niet af waarom dat zo is, het is gewoon zo. Ik koop nooit een occasion, dus heb ik geen idee hoe dat werkt met afdingen. Ik weet wel dat ik iedere keer een vrij hoge inruilprijs krijg voor mijn in te leveren auto. Maar zelfs bij Jamin of de visboer krijg ik korting, ook al gaat het maar om een paar dubbeltjes, het is toch korting. Misschien vinden mensen mij er zielig uitzien, weet ik veel. Gelukkig maar trouwens, want ik kan niet eens afdingen, zelfs in het buitenland kan en doe ik het niet. Overigens er is ook niemand die hoeft te proberen bij mij een lagere prijs te krijgen dan ik offreer. Als ze zeggen dat het bij een ander goedkoper is, zeg is steevast 'dan gaat U maar naar die ander, tot ziens!'....en een jaar later zie ik ze terug, omdat die ander weliswaar minder vroeg, maar ook mindere kwaliteit leverde! Zoals ik het niet leuk vind om in te gaan op dit soort onderhandelingen, zal ik het zelf ook niet doen. Karen
  7. Wat een apart onderwerp en wat een grappige antwoorden. Ik heb jarenlang in de mode gezeten en moeten dragen wat anderen mij voorschreven. De ene keer erg leuk, de andere keer ontzdettend ongemakkelijk en weer een andere keer totaal ondraagbaar. Terugkijkend naar die periode, valt het me nu op dat al die kleding niet eens zo veel van elkaar verschilde. Het lag niet altijd aan de kleding die ik droeg, als wel heel vaak aan mijn bui van die dag, of ik me al dan niet prettig voelde in het desbetreffende jurkje of broek of wat anders. Het gaat er toch niet om wat je aan hebt, dat is een schilletje, het gaat erom wat je uitstraalt en hoe je over komt. De 'gladheid' zit echt niet in je maatpak van Armani. Het zijn je bewegingen, je non verbale en verbale communicatie, wat je uitstraalt. Iemand in een streepjespak kan net zo betrouwbaar of onbetrouwbaar zijn als iemand in een spijkerbroek met een slobbertrui. Je hoeft je ook helemaal niet te conformeren aan de ander. Afgelopen week was ik verkouden, beroerd, niet lekker, kortom...mezelf niet. Op zo'n moment kan ik aantrekken wat ik wil, zolang ik me belabberd voel, voel ik me zo en niet anders. Je zult zien dat er juist dan, klanten aanbellen. Wat ik in zo'n situatie doe is gewoon zeggen dat ik me niet lekker voel. Een klant accepteert dat eigenlijk altijd en ik heb nog nooit meegemaakt dat er moeilijk over wordt gedaan. Aan de andere kant, als ik me gewoon goed voel, kan ik ook aantrekken wat ik wil, want ik straal uit zoals ik me voel, ongeacht mijn kleding. Het is wel zo, dat ik van aparte (merk)kleding hou en dat wel opvalt bij veel mensen. Ik heb er alleen nooit een opdracht meer of minder om gehad. Wat heeft een klant aan een verkoper die er weliswaar netjes uitziet, maar niet uit zijn of haar woorden kan komen en zich ongemakkelijk voelt in z'n pak compleet met stropdas. Of zich juist ongemakkelijk voelt in spijkerbroek en slobbertrui. Dus trek aan waar je je goed in voelt en pas daar waar nodig wat aan, zonder extreem te worden.
  8. Dit topic is bedoeld voor discussie over bovenstaand(e) evenement(en).
  9. Ik heb een beetje moeite met de steeds weer terugkerende kreet 'duurzaamheid'. Wat moet ik daarmee, want kan ik daarmee en hoe kan ik in een fotostudio in vredesnaam 'duurzaam' werken. Een flitslamp is een flitslamp, een computer is een computer en zonder verwarming bevries ik in mijn pand. Ik gebruik al oplaadbare batterijen, heb een schoonmaakbedrijf dat met biologisch afbreekbare schoonmaakmiddelen werkt. Toch krijg ik, van buitenstaanders, steeds weer het idee dat het nog veel anders kan en moet. Aangezien ik denk dat ik doe wat ik moet doen en het niet beter kan (en ook niet meer wil, want ik ben 'duurzaamheidsmoe'), vraag ik me echt af of we met ons allen dit begrip niet al te ver doordrijven. Of, en dat kan natuurlijk ook, ligt het gewoon alleen aan mij! Karen
  10. Ik denk dat deze beurs interessant is voor iedere ondernemer die zich op de langere termijn staande wilt houden. De nieuwe media maakt stilaan een loodrechte curve omhoog en meegaan is een must. Als fotograaf, tekstschrijver en grafisch vormgever is dit misschien niet een beurs waar ik in eerste instantie naar toe zou gaan. Bij nader inzien ben ik toch tot het inzicht gekomen dat juist deze beurs en wat ik daar kan leren, een boost kan geven aan mijn bedrijfsvoering en met name aan mijn grote probleem 'hoe haal ik klanten binnen'. Het punt is dat mijn klanten erg trouw zijn en terug blijven komen, maar het zijn er te weinig om te kunnen spreken van een groeiproces. Ook ben ik bezig met een nieuw bedrijf, dat zich volledig richt op de nieuwe media en ik hoop op deze beurs bepaalde antwoorden te vinden. Antwoorden die mij in staat stellen dit nieuwe bedrijf goed, eigenlijk meer dan goed, op de markt kan zetten. Dus, wie weet tot ziens in Utrecht. Karen
  11. Een 'mosterd na de maaltijd reactie'! Op mijn visitekaartje staat geen GSM-nummer, op mijn website overigens wel. Vrienden, bekenden en een aantal anderen die mij 24/7 kunnen en mogen bellen, hebben een eigen ringtoon. Bepaalde klanten hebben ook een eigen ringtoon en de rest heeft een doorsnee toon. Afhankelijk van het moment dat er wordt gebeld en afhankelijk van de toon, reageer ik wel of niet. Als ik in bespreking ben zet ik de telefoon hoe dan ook uit en als ik écht een heel erg belangrijk gesprek verwacht zet ik het apparaat op stil (trillen). Ik heb, in mijn ogen, een heel vriendelijk voicemail bericht ingesproken en meestal wordt daar goed op gereageerd. Als ik in het buitenland ben, heb ik een andere voicemail boodschap. Aangezien ik geen idee heb hoe ik over de grens mijn voicemail moet afluisteren, vraag ik of men een sms of e-mail wil sturen. Regelmatig krijg ik te horen dat ik zo goed bereikbaar ben, dus kennelijk doe ik het goed genoeg zoals ik het doe. Belangrijkste is in mijn ogen, hoe je iets regelt is belangrijk, maar het opvolgen, dus het afluisteren van je voicemail, het reageren op een sms of e-mail, is nog veel belangrijker. Als je op, welke manier dan ook, laat weten dat je nu niet in staat bent om te reageren, maar dat zo snel mogelijk zal doen, doe dat dan ook. Ik heb zelf al zo vaak ergens achteraan moeten bellen omdat de gedane belofte op de voicemail niet wordt nagekomen, dat ik me er echt aan begin te ergeren en me soms moet inhouden om die ergernis niet te laten blijken, als het om een klant gaat. Gaat het echter om een leverancier, dan zeg ik wel precies hoe ik erover denk....... Ooohhh, help ik draaf weer door en ben off-topic....!!! Wel of geen 06 nummer....doe wat je wilt doen, maar probeer wel de gevolgen te overzien.
  12. @ Micha Bedankt voor de 'opsteker', zo had ik het nog niet bekeken. Als ik dan weer terugga in mijn herinnering en eraan denk hoeveel mensen zich (de meesten zelfs geheel belangeloos) hebben ingezet, dan heb ik toch het idee dat het wel meevalt met 'de individualisering van de maatschappij'. Mijn 'Aarch!!-moment' is bij deze omgezet in een 'Yes!!!-moment' Karen
  13. Eén van mijn 'Aarch!!'-momenten was eind vorig jaar. Een medewerker van mij was 'vergeten' een advertentie van een klant door te geven aan de krant waar deze in moest worden geplaatst. Deze advertentie was door de klant eigenlijk al een week te laat aangeleverd, en de actie zou eind van de week plaatsvinden, dus dit was de enige mogelijkheid om daar ruchtbaarheid aan te geven. Helaas dus op woensdag in de krant....geen advertentie. Enorme boze klant aan de telefoon, dat was donderdag, ik moest maar met een oplossing komen en wel op heel korte termijn, want er zaten tonnen geld in die actie die zaterdag zou plaatsvinden.......enz. enz. We hebben met spoed 20.000 advertenties laten drukken als flyer, ik heb alle familie, vrienden, vrienden van vrienden en daar weer vrienden van opgetrommeld en laten trommelen. We zijn de hele donderdagmiddag, avond en gedeelte van de nacht + de hele vrijdag bezig geweest om alle brievenbussen in ons (wat is het dan groot) dorp te bezorgen. Dit hele gedoe heeft mij bergen met geld gekost, ten eerste geen provisie voor het laten plaatsen van een advertentie, de drukkosten, veel mensen bezorgden voor niets, anderen wilden er geld voor hebben. En de werknemer die de advertentie heeft vergeten te plaatsen, probeerde zich nog te drukken ook....., maar dat werd hem door de anderen niet in dank afgenomen. Er volgde ondanks alles toch nog een 'Yes-moment', dat was toen de klant maandag belde met het verhaal, dat ze het ongekend druk hebben gehad.... Karen
  14. Deze voorstelronde was ik niet eerder tegengekomen, daarom nu maar meteen de koe bij de horens vatten, voor ik het weer vergeet. Mijn naam is Karen en ben eigenaar van een foto- en ontwerpstudio in het midden van het land. Binnenkort komt er een tak, bedrijfsfilms, bij. Het is een leuk bedrijf en we draaien lekker, niet dat ik 4x per jaar op vakantie kan naar de Bahama's, maar ik kan ervan leven zonder rare bokkesprongen, maar zo nu en dan een klein sprongetje gaat prima! Vorig jaar heb ik kennisgemaakt met HL en de mensen die destijds op mijn vraag reageerden, hebben mij erg goed geholpen, waarvoor nog mijn dank. Zij zijn het ook die het mij hebben aangeraden niet te veel over mezelf en mijn bedrijf bekend te maken in mijn profiel. Dit voor mijn eigen bescherming. Ik heb geen idee of het draadje van destijds nog te vinden is. Indien dit niet het geval is, kan ik wellicht meer van mezelf 'laten zien'. Qua leeftijd haal ik het gemiddelde hier, althans volgens mij, meteen omhoog met mijn 54 jaren op deez' aardkloot! Huwelijkse staat...1: getrouwd en gescheiden 2. weer getrouwd en na een jaar weduwe 3. (lat)relatie Kinderen: Twee geweldige kinderen uit mijn eerste huwelijk, die naarmate de jaren verstrijken steeds mooier en leuker worden (sprak de trotse moeder..... ;) ) Voor ik een eigen bedrijf startte was ik het uitgesproken '12 ambachten, 13 ongelukken type'. Ergens in die 12 ambachten zitten een aantal jaren Koninklijke Marine en als er iets is waar ik spijt van heb in mijn leven, is dat ik daar ben weggegaan. Oh ja, 1 jaar geleden kwam ik in de kring van gediagnosticeerde ADD'ers terecht en met die diagnose kwam er helderheid in mijn soms toch wel wat duistere en onbegrijpelijke verleden. Neem deze laatste zin met een flinke korrel zout, enig cynisme is mij niet vreemd als het daarom gaat. Feit is dat een aantal zaken duidelijk werden voor mij en ik ook inzicht kreeg in hoe ik in elk geval niet verder moest gaan, ik heb het over het zakelijke gedeelte in mijn leven. Helemaal zoals het moet, lukt het nog niet, mag ook blijken uit mijn draadje(s), chaotisch en structuurloos zijn nu eenmaal de twee woorden die mij achtervolgen. Enne.....met die medicatie ben ik gestopt, want daar werd ik een beetje zombie-achtig van en mijn creativiteit raakte zoek. Dat laatste kan ik in mijn werk niet gebruiken, dus heb ik gekozen om zo nu en dan een 'bui' te hebben inplaats van als een geolied machientje zonder emotie de dag door te komen. Dit was het een beetje, ik volg zoveel mogelijk het forum en andere berichten, daar waar ik denk er wijzer van te worden. Mocht ik bij toeval iets tegenkomen waar ik een ander mee kan helpen, zal ik dat zeker doen. Tot ziens, we zullen elkaar vast wel eens tegenkomen.
  15. Tja...en dat is nou net wat ik niet heb...een rechtsbijstandsverzekering. Ik weet het, het is ongelooflijk dom dat ik die niet heb op dit moment. Ik ben er wel mee bezig, maar voor nu haalt dat waarschijnlijk niets meer uit, ook al zou ik er maandag eentje hebben. Dat contract is er wel, maar beiden hebben geweigerd dit te ondertekenen. Ze vonden het concurrentiebeding belachelijk en veel te ver gaan (de bottleneck was de 25 km die ik noemde als gebied rondom mijn bedrijf, waar ze geen actieve acquisitie mochten plegen). Beide personen komen uit een plaats hier ruim 25 km vandaan, dus in mijn ogen vond ik het alleszins redelijk. Ik zal in elk geval juridisch advies vragen, maar mocht het uitlopen op een complete rechtszaak, zal ik moeten afhaken. De zaken van vorig jaar hebben me al ontzettend veel geld gekost en dat kan ik niet nog een keer opbrengen. Eén ding is in elk geval duidelijk, maandag ga ik direct achter een rechtsbijstandsverzekering aan. Met een beetje geluk willen ze dit ook oppakken, omdat ik hier nog geen actie in heb ondernomen en de 'tegenpartij' niet op de hoogte is van het feit dat ik dat magazine onder ogen heb gekregen. Weer bedankt allemaal, Karen
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept