Jump to content

maarten38

Junior
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    maarten
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    juridische en fiscal
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    kvk
    belastingdienst

Company info

  • Location
    flevoland

Vision

  • I'm looking for people who
    ons advies kunnen geven bij de beëindiging van ons bedrijf
  1. Ik heb vandaag een brief de deur uit gedaan waarin ik aangeef dat zij geen recht hebben op betaling van de vordering. Wel heb ik hun het aanbod gedaan van 15%(percentage homologatieakkoord) van de factuur die open stond voor faillissement datum. Zonder incasso kosten en rente Ik zal hun uitbetalen indien ik beweegredenen krijg op schrift waarom er geen invorderingsmaatregelen zijn getroffen het afgelopen jaar en de originele factuur krijg opgestuurd. Ben benieuwd of het hiermee is afgedaan. Ik zal het melden als ik iets hoor van hun.
  2. Heb net artikel 157 gelezen. kan hier wel wat mee denk ik. Er staat alleen niet duidelijk of dit geld voor crediteuren die bekend zijn bij de curator of dat dit geld voor ALLE crediteuren die er maar zijn. Opkomen bij een faillissement komt bij mij over als een crediteur die bekend is bij de curator. Het blijft boeiende stof dat wel ;) ???
  3. Ok dank allemaal voor de reacties. Even voor de duidelijkheid. Het incassobureau heeft dus geen grond om de schuld op te eisen? Het bedrijf wat ons heeft aangeschreven beroept zich op het feit dat het contract destijds NIET is gemeld bij de curator. Aangezien wij dit ook echt waren vergeten klopt dit dus ook wel. Wel is het zo dat het reclamebedrijf vorig jaar ons heeft aangeschreven op het bedrijfs adres wat toen al lang was gesloten. (2x een herinnering) Het lijkt mij dat als je factuur een paar maanden daarna nog niet is betaald dat je dan wat onderzoek gaat doen maar dit is dus ook niet gebeurd tot vorige week. Als het incassobureau het niet kan opeisen dan zal ik ze komende week aanschrijven. Kan ik mij dan nog beroepen op een artikel WB?
  4. Goedendag allemaal, Onlangs is door homologatie van een crediteurenakkoord het faillissement van ons keukenbedrijf opgeheven door de rechtbank. Nu heb ik afgelopen week een brief van een incassobureau gekregen waarin ik wordt gesommeerd om een openstaande rekening te betalen aangaande een contract wat wij destijds hadden afgesloten met een school om hun te sponsoren. Een schoolbus zou bestickerd worden met onze naam er op. Eerst heeft men het geprobeerd bij de curator maar deze doet er nu niets meer mee aangezien het faillissement is afgehandeld. Nu komen zij dus rechtstreeks bij ons. Kan een in cassobureau nu zomaar geld eisen? Mijn inziens niet omdat het faillissement openbaar is gemaakt en zij geen vordering hebben ingediend bij de curator. Moet er wel bij zeggen dat de curator de school ook niet heeft aangeschreven dat wij failliet waren gegaan. Aangezien het slecht een kleine reclame investering was destijds ,was ik eerlijk gezegd het contractje ook echt vergeten. Wat kan ik met deze rekening en wat is het beste om te doen? Ben net van alles af en begint het nu weer.
  5. Dank jullie voor de reactie's inderdaad ben ik inmiddels 39 en ondanks de stres van de afgelopen tijd nog steeds getrouwd. Schenkingen hebben wij destijds al gehad maar de strekking hiervan is mij duidelijk. Ik wil mijn moeder gewoon terug betalen tegen een acceptabele rente. Als het niet op de een of andere manier meer af te trekken is dan is dat maar zo. Het gaat mij erom dat beide (mijn moeder en wij) er geen verlies aan hebben. Dat er ergens nog een potje zou kunnen zijn(lees boxje) zou gunstig zijn.
  6. Hallo Joost, Ja de onderneming is gestaakt en uitgeschreven. In maart heeft de rechter faillissement uitgesproken omdat een buitengerechtelijk akkoord niet meer haalbaar was. Dit gaf ons de mogelijkheid een akkoord in te dienen. Op een na (minderheid in geld en aantal ) is inmiddels iedereen akkoord.
  7. Donderdag a.s wordt als het goed is door de rechtbank onze zaak gehomologeerd. Na vele maanden praten en hard werken is het eindelijk gelukt. Wij hebben een akkoord bereikt met alle crediteuren en dus kan na de uitspraak van de rechter ons faillissement eindelijk worden afgewikkeld. :-\ :-\ :) Dit akkoord had niet kunnen plaats vinden zonder de inbreng van mijn moeder. Zij wil ons een groot deel van het totale bedrag lenen om het crediteuren akkoord te bekostigen.( €30000) Nu heb ik hier een vraag over. Hoe kan zij dit bedrag het beste inbrengen? Als een lening, agaath of iets anders? Het gaat ons er om dat wij mijn moeder niets tekort willen doen qua inbreng en renteverlies en het gaat mijn moeder er om dat zij ons het vel niet over de oren wil halen om zo snel mogelijk het geld terug te krijgen. Wij hebben het advies gekregen van iemand om de €30000,- terug te betalen over een periode van 10 jaar met een rente van 3%. Dit betekend een maandelijkse inlossing van ongeveer €325,- Door het berekenen van rente wordt het niet gezien als schenking. Zijn er belasting technisch gezien ook andere (gunstigere) wegen om dit voor ons beiden zo gunstig mogelijk te laten verlopen? Alle reacties zijn welkom
  8. Helaas is vorige week faillissement uitgesproken over onze vof en dus zijn wij prive ook failliet. :-\ Na inmiddels bijna een jaar zoeken en praten is de tik van de hamer gevallen. Nu willen wij gebruik maken van de mogelijkheid een faillissementsaccoord aan te bieden bij de curator bij het eerste gesprek. Wij zijn vrij positief op de kans van slagen maar zekerheid heb je nooit in het leven. Stel dat het accoord niet wordt geacepteerd door de rechter en wordt afgewezen. Kunnen wij dan alsnog een beroep doen op WSNP? Zitten hier natuurlijk niet op te wachten maar aan het eind heb je wel een schone lei en dus willen wij dit niet uitsluiten. Ik heb al veel gezocht hierover maar zijn nog veel meningen hierover blijkt. Zo blijkt dat je dit maar een bepaalde tijd kunt aanvragen. Klopt dit? en hoe lang is dit dan? Volgende week dinsdag heb ik het gesprek dus ik hoop dat ik aan de hand van de antwoorden mij nog iets beter kan voorbereiden.
  9. En ik vind dat nu het moment is aangekomen om van je nickname UP te maken. :) :) Het blijft kl... maar je accepteert het. een echte ondernemer vecht voor zijn zaak en dat doe je ,en een echte ondernemer incasseert ook en dat doe je nu ook. En verlies moet je ook kunnen accepteren blijf vechten en blijf je kop omhoog houden. Nog even en je bent er.
  10. hallo, neem van mij aan dat 10-15% erg laag is. 15% opslag op je inkoop is een brutowinstmarge van net 20%.Van dit percentage moet jij als leverancier dus je onkosten betalen, belasting betalen, salaris betalen, opslagkosten, overslag ect, ect. Zet deze kosten eens op een rij voor jezelf en kijk dan eens op welk bedrag je uitkomt wat je nodig zou moeten hebben Ik weet natuurlijk niet tegen welk tarief jij de meubels inkoopt maar de winkelier hanteerd meestal een factor 2- 2,5 voor de verkoop. inkoop is 100 verkoop is 250 Internethandel ligt natuurlijk een stuk lager omdat zij geen mooie winkel hebben. Zoals ik de meeste inkoopprijzen van chineese design meubels heb gezien kun je verkooptechnisch wel wat meer rekenen want het kost daar echt bijna niets. feit blijft wel dat het vaak (altijd)om imitatie gaat van bijv le cobusier of barcelona chair. kijk hier dus wel mee uit. Om een beetje uit de kosten te zijn is normaal gebruikelijk dat je een opslag rekent van minimaal 45% om wat te kunnen verdienen. succes
  11. Klopt inderdaad. Men wil zoveel mogelijk zekerheid hebben wat betreft inkomen. (als dat er is) Ook al verdien je €10000 pm met je eigen onderneming, maakt niet uit. 40 uur werken en je vrouw ook. Kinderen naar de opvang voor 5 dagen.Het gaat hun er alleen maar om dat je met enige zekerheid zoveel mogelijk geld kan terug betalen. Eigelijk zeggen ze "werken kreng door het stof moet je gaan" Dat je dat al gaat ,doet jammer genoeg niet ter zake. bureaucratische kl............ Uit eigen ervaring kan ik je dus adviseren: Zoek een baan waar je net genoeg geld verdiend voor je lasten en je onderhoud zodat er niet al te veel te halen valt. Ik doe nu hetzelfde. Ik kan beginnen als vestigingsmanager in een keukenbedrijf maar ik heb ervoor gekozen om voorlopig verkoper te blijven. Geen druk op mijn rug en tijd om dingen te regelen en af te sluiten. En ik heb het al eerder gezegt. Het ritme en werken doet mij erg goed. Als het zover is dan kijk ik wel verder en trek ik wel weer dingen naar mij toe. Werken moet je toch maar kies iets waar je voorlopig je rust in vind. Succes met je sollicitatie bij de post.
  12. Vervelend dat in zo'n situatie terrecht komt maar lees de topics er maar op na hier. Je bent niet de enige maar daar heb jij niet zeveel aan natuurlijk. Eerst moet je jezelf de vraag stellen en heel goed overdenken. Stop ik of ga ik door. Als je stopt en een baan wilt zoeken is dat ook een keuze en bespreek dit met je huurbaas. Lijkt mij als je een baan hebt dat de achterstand vrij snel moet in te lopen zijn. Mocht je een vof hebben vraag dan zeker nog geen faillissement aan. Je hebt geen idee waar je in terecht komt en wat dit voor je kan beteken. Er zijn nog veel andere mogelijkheden voordat dit aan de beurt is. Als je hier hulp bij wilt hebben vraag dan eens advies in bij experts zoals ondernemersklankbord(kost weinig tot niets)of dat je bedrijf nog te redden is. Zo niet vraag dan om hulp bij bijvoorbeeld Ruben van den Oord. Hij heeft hier denk ik zo,n beetje de meeste ervaring met dit soort zaken. Sterkte
  13. Goedendag, Ik heb verschillende artikelengelezen over portretrecht (aug 2008)en ook ik zit met een vraag die hier niet helemaal kan worden beantwoord. Wij zijn lid geweest van een inkooporganisatie maar door financiele omstandigheden hebben wij onze winkel moeten sluiten. een van de redenen was dat het beleid van de inkooporganisatie niet deed wat het beloofde en hierdoor werden ondernemers op extra kosten gejaagd. >:( Nu wij gesloten :'( zijn zult u begrijpen dat wij niet achter hun beleid staan. Nu is er onlangs een nieuwe folder uitgekomen om nieuwe ondernemers te werven waar onze foto instaat. Hier hebben wij nooit toestemming voor gegeven en wij willen ons daarom dan ook beroepen op het portretrecht met de reden dat wij het niet eens zijn met het beleid van de inkooporganisatie. In onze inkoopovereenkomsten wordt nergens gesproken dat onze gegevens gebruikt mogen worden voor commerciele doeleinden. Wikipedia zegt o.a * De afbeelding wordt gebruikt om reclame of propaganda te maken voor iets waar de afgebeelde persoon niet achter staat. Zouden wij hier een zaak kunnen beginnen?
  14. he kerel, gvd dat is een tegenvaller waar je niet op had gerekend. :'( Zoals ik al eerder zij tegen je ik heb ook een paar keer met mijn billen bij elkaar gezeten en ben ook afgewezen. Niet om de reden zoals jij aangaf maar gewoon omdat men eigenlijk dacht dat de financiele situatie waar ik in verkeer niet goed is te combineren met de functie. Klote en doorgaan. Dat je een vechter bent is bij ruim 12000 lezers wel bekend en blijf dus vechten. Je kent vast wel meerdere bedrijven in de branche en solliciteer gewoon, bel ze op, praat met oude leveranciers waar je op goede voet mee staat ect. Zo ben ik ook terrecht gekomen daar waar mijn passie ligt. Het ontwerpen en verkopen van keukens. En mijn oude klanten kan ik nog steeds recht aan blijven kijken. En nogmaals ik moet zeggen dat het heerlijk voelt dat je op zulke momenten de boel even naast je neer kunt leggen. al is je strijd nog zo vers en pijn als niet verdragend is al is de kloof nog zo diep en er geen overbrugging is denk dan aan de dag van morgen en laat je zorgen varen als op een noors viking schip tegen de stroom en wind in eens zal de wind gaan liggen een zal de storm luwen en dan is de dag er om te plukken die dag komt altijd hoe je het went of keert ;)
  15. Heb zelf ook met mijn billen samengeknepen bij een sollicitatiegesprek als rayonmanager. Ben toen afgewezen omdat men dacht dat ik niet 100% zou kunnen functioneren ivm de afwikkeling van mijn zaak. jammer dus. echter de volgende was wel direct raak. Mijn vakgebied keukens verkopen weegt zwaarder dan de situatie waar ik mij nu in bevind vonden zij en zij vonden mij ervaren en krachtig genoeg om er te komen werken. Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind om weer normaal te kunnen werken en de hele zaak (tijdelijk) even naast mij neer te kunnen leggen. geeft mij in ieder geval energie om de zaken uit het verleden goed en sterk af te wikkelen. Ik hoop voor je dat het je lukt. ik duim voor je.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept