Jeffreybr

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Jeffreybr's trofeeën

  1. Begrijpelijk. Oke, dat is logisch natuurlijk. Op basis van de gegevens van 2010 is dit 55K. Voor 2011 zal dit neerkomen op ongeveer 75-80K. Dat is niet het grootste probleem, we zouden 50-60K zelf kunnen financieren. Het pand zal primair ook voor onszelf zijn, als er optie is voor verhuur dan is dit mooi meegenomen. Zoals aangegeven moet verhuur van een deel van het pand niet noodzakelijk zijn voor betaling van de lasten. We zijn hier ook zeker naar aan het kijken maar we willen dan even bekijken in welke prijsrange we moeten gaan zoeken.
  2. Klopt, je hebt gelijk. We willen de focus niet verleggen naar vastgoed. Wellicht later wel. Het gaat primair erom om een eigen pand te hebben, eventuele ruimte die over is zou verhuurd kunnen worden. Zoals bovenstaand al aangegeven moet dit geen druk op leveren, een huurder is leuk meegenomen. Nee, geen kosten maar wel een investering voor op de balans. De groei is goed ingeschat en het zal geen pand worden met honderden m2 kantoor. Het is dus geen 'te ruim jasje'. Qua ideeën zitten we op een lijn en willen we dit dus samen doen.
  3. Op www.webhostingtalk.nl hebben ze hier ook een apart forum voor.
  4. Ik zit zelf in de hostingwereld en adviseer veel klanten in dit soort situaties. Wij bieden zelf ook nog een virtuele server aan met 8 GB intern geheugen en in overleg is het zelfs mogelijk nog hoger te gaan qua resources op een virtuele server. Echter bij meer dan 8 GB ligt vaak wel het omslagpunt qua maandelijkse kosten t.o.v. een eigen server. Als je richting een eigen server gaat dan zijn er eigenlijk 2 opties zoals je zelf al aangeeft. Dedicated Hosting of Colocated Hosting. Ik wil je echt adviseren, als je er de tijd niet voor hebt, het beheer en onderhoud uit te besteden aan de hostingpartij. Wij hebben ook klanten die colocaten bij ons maar die moeten echt voor hun eigen spullen zorgen en vaak kunnen wij hier ook weinig voor betekenen. Bij Dedicated Hosting hebben wij altijd spare-parts en spare-servers klaarliggen om de gehele server te vervangen bij hardwarematige problemen. Bij colocated hosting moet je hier zelf voor zorgen. Als er echt problemen zijn met de server kan het dus zo zijn dat je website een tijd offline is. Naast dedicated hosting of colocated hosting zou ik ook zeker naar een SLA kijken als je afhankelijk bent van de website voor inkomsten. SLA's worden in talloze vormen aangeboden en ik kan snappen dat het allemaal soms wat onduidelijk overkomt. Wij bieden zelf complete SLA's aan waarin alles wat met de serverhosting te maken heeft geregeld kan worden, denk aan; - Service Time / Response Time (wanneer kan ik service verwachten? en hoe snel?) - Backups (wij maken backups voor de klant met een door de klant te bepalen retentie) - Serverbeheer (wij regelen het beheer van de server, dit is nog op te splitsen in 2 delen namelijk alleen de beveiligingszaken of het volledige beheer). Verder wil ik je nog meegeven niet alleen naar de grotere partijen te kijken. Bij de grotere partijen ben je vaak een nummertje en zonder SLA zit je soms echt 48 uur te wachten als dat in de SLA staat. Mocht je nog meer informatie / advies willen neem dan gerust contact met me op.
  5. Beste Marco, Om te over te gaan naar een kooppand zijn een aantal redenen; 1. We houden aardig wat winst over en dat willen we investeren in iets. De afgelopen 2 jaar hebben wij geïnvesteerd in apparatuur die noodzakelijk is voor de continuïteit van onze bedrijfsvoering en hier hoeven wij de komende 5 jaar niet meer in te investeren en dit is de grootste investeringspost op onze balans. Hierdoor zijn er de komende tijd maar weinig investeringen nodig en zal de winst dus alleen maar verder oplopen. 2. We zijn nog vrij jong (beide 25) en willen in iets investeren wat waarde behoud, we kunnen ook bijvoorbeeld 2 leuke auto's kopen maar dat is alleen maar geld 'weggooien'. 3. We zijn op het punt beland dat er ruimte is om verder te groeien en er dus op termijn wellicht personeel moet komen. We zullen dan sowieso meer ruimte nodig hebben. 4. De panden waar we naar kijken moeten 'potentie hebben', dit kan op meerdere manieren; - Winkelpand met kantoor erboven in een dorpskern / nabij een stadscentrum om het winkelpand te verhuren. - Kantoorpand welke wij deels gaan verhuren met interessante bedrijven voor onze eigen business tegen een laag huurtarief. Een belangrijke voorwaarde voor ons is dat de maandlasten niet te hoog zijn zodat er druk is om een huurder te krijgen. Waarschijnlijk zal een geldverstrekker hier ook uiteraard naar kijken. Op dit moment hebben wij 2500 - 3000 euro maandelijks beschikbaar voor de bijbehorende lasten.
  6. Beste Lezer, Ik en mijn compagnon (VOF maar binnenkort B.V.) hebben een goedlopende zaak. Op dit moment huren wij een kantoorruimte (kosten 7000 Incl. BTW per jaar) en wij zijn de mogelijkheden aan het bekijken voor het kopen van een bedrijfspand. We zijn een relatief kleine onderneming (3 man totaal) en hebben dus niet erg veel ruimte nodig. Daarnaast hebben wij een bedrijf dat niet echt locatie gebonden is, het zou op een industrieterrein, in het centrum of in een woonwijk kunnen zijn. alvorens we überhaupt dingen willen gaan bezichtigen willen we inzicht krijgen in wat er financieel mogelijk is. Wat financiële cijfers; 2010: Omzet: 205.000 Bruto resultaat: 145.000 Netto resultaat: 109.000 Prognose 2011 (op basis van Q1 cijfers en verwachting): Omzet: 300.000 Bruto resultaat: 200.000 Netto resultaat: 160.000 Op dit moment hebben wij 0 euro schuld bij welke instelling dan ook, alles is uit eigen kapitaal gefinancierd. Tevens is er geld op de rekening courant beschikbaar om een deel van de koopsom uit eigen middelen te financieren. Na wat zoekwerk op internet ben ik wel het e.e.a. aan informatie tegengekomen maar toch is het allemaal wat magertjes. De zaken die ik mij op dit moment afvraag zijn eigenlijk de volgende; 1. Zouden wij een financiering bij de bank rond krijgen? Zo ja, aan welk bedrag moeten wij dan maximaal denken? Ik heb een check gedaan met de calculator van SNS bank maar de resultaten die hieruit komen lijken mij zelf wat onwaarschijnlijk. 2. Wat is de maximale looptijd voor een financiering van een bedrijfspand? 3. Ik heb iets gelezen over de 'box' waarin het pand komt, je mag maximaal voor 20% van het pand voor eigen gebruik gebruiken anders komt deze in box3 voor de belasting en anders is dit in box1. Klopt dit? Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
  7. Beste Mensen, Leuk zo'n topic. Ik loop hier al enige tijd rond (meelezen) maar eerlijk gezegd weinig reageren. Sinds 6 jaar heb ik, samen met mijn compagnon, een internetbedrijf (hoofdzakelijk hosting). Toen we destijds begonnen waren we erg jong en niet echt bezig met zaken als een naam met betekenis. Aangezien we de laatste tijd steeds vaker mensen tegenkomen die; - onze bedrijfsnaam verkeerd spellen - vragen naar de betekenis van de huidige naam (er is geen achterliggende betekenis) Zitten we erover te denken om een naamswijziging te gaan doorvoeren. We hebben al wat termen bedacht maar nog geen echte concrete namen kunnen produceren, wellicht dat jullie leuke suggesties hebben. De bedoeling is een samenvoegsel van 2 of 3 woorden (wellicht in het engels of latijns) op basis van de volgende kernwoorden: - Kwaliteit - Betrouwbaar - Servicegericht - Snelheid - Adviserend Alvast bedankt voor het meedenken, als er vragen zijn hoor ik dit graag.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.