henkh

Legend
  • Aantal berichten

    3729
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    6

Karma

340

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Man
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    Henk
  • Achternaam
    van Houten

Bedrijfsinfo

  • Vestigingsplaats
    -
  • Branche
    Overig
  1. Dit jaar zit ik al 41 jaar bij dezelfde accountant. Vanaf het begin hadden we samen een klik en nooit problemen ondervonden. Inmiddels allebei de pensioen leeftijd bereikt maar omdat het mag zijn onze bedrijven nog steeds in de running. Inmiddels heb ikzelf wel veel taken overgedragen maar ondernemen doen we nog steeds met plezier.
  2. Goed initiatief Hans, vergeet vooral niet jouw "5 A4tjes" onder de aandacht te brengen . Met dit documentje heb ik in 2012 kunnen bewerkstelligen dat ik per 1-1-2013 met mijn schoonmaak bedrijf kon beginnen. Het simpele maar heldere document heeft mij in de jaren daarna veel gebracht. Succes met deze AMA. Groet Henkh,
  3. Helemaal mee eens, ik lever met mijn schoonmaak bedrijf ook materialen door en hanteer daarbij een marge van 30/35 %. Vooral omdat we de materialen ook bezorgen. Dat we ze soms meenemen als we gaan schoonmaken is dan weer een gunstige bijkomstigheid. 😉
  4. Btw Duitsland is 19% dus ex btw 210,00. Voor die 4 tientjes en zelf ophalen zou ik niet moeilijk doen en gewoon de hele factuur van de Duitse leverancier als kosten boeken. Of alsnog laten verzenden, denk dat dit goedkoper is dan de tijd en benzine die je aan halen spendeert.
  5. Huiswerk vraag? Kan me niet voorstellen dat je een auto van 71k na 2 jaar voor 33k weg doet. Of het moet wel een heel incourant model zijn. En als er nog 50k op de financial lease openstaat heb je dan voldoende liquiditeit (17k) om dat direct af te tikken? Ik ga er vanuit dat de leasemij het kenteken deel voor overschrijving als onderpand heeft.
  6. Ik heb "anders" gestemd. zoals meerderen hier ook geen voorstander van online, webinar of podcast maar gewoon offline in de "schoolbanken" Met het schoonmaakbedrijf best wel veel trainingen gehad voor machines, materialen en nieuwe technieken. en meestal gewoon hele dagen. E books vind ik ook zo'n crime, doe mij maar een ouderwets gedrukt boek en bij voorkeur de gebonden versie.
  7. Beetje huilen met de Wolven artikel. Lees niets over de omstandigheden en afspraken die tussen hem en de ZZP-ers gemaakt zijn. Bij prefab denk ik aan kant en klare dakkapellen, kozijnen enzovoort. Die gemaakt worden vanaf bestaande tekeningen. Vraag me af hoe een ZZP-er daar een eigen draai aan kan geven. Werkt die met zijn eigen gereedschap? Zie de gemiddelde ZZP-er nog niet zijn eigen zaagtafel of cnc freesmachines de werkplaats inrijden. En een kozijn naar eigen inzicht maken zal de klant ook niet waarderen. En laten we eerlijk zijn het zzp-schap heeft de laatste jaren een wildgroei doorgemaakt. Alles voor Bassie betekent wel de lusten maar niet de lasten. Ook in de schoonmaak bieden zich genoeg ZZP-ers aan en als ik vraag hoe ze arbeidsongeschiktheid en pensioen geregeld hebben blijven ze het antwoord schuldig. En melden doodleuk dat ze wel van de KOR gebruik willen maken.
  8. Telefonisch ja zeggen of snel digitaal ondertekenen is voor mij een no-go. Natuurlijk proberen ze daar altijd met drogredenen toe te bewegen. ik vraag altijd of ze de overeenkomst ter controle en ondertekenen te mailen. Als ze dat niet willen dan haak ik af. Waar je als consument nog enige bescherming hebt ben je met dit soort praktijken als ondernemer nagenoeg vogelvrij. Fijn dat je er toch nog onderuit kan.
  9. Zie ik iets over hoofd? "Gedetacheerd, mijn werkgever draagt alle belastingen af, je hebt een leidinggevende" Je noemt jezelf ZZP-er dan heb je eigenlijk een eenmanszaak, regel jezelf de opdrachtgever en doe je aangifte als ondernemer. Volgens mij kan die leidinggevende alleen zeggen dat jouw werk niet aan de eisen van het bedrijf voldoet maar jou niet vertellen hoe je het moet doen. Ik ben de laatste jaren ook ZZP-er geweest omdat we sinds 2020 geen personeel meer hadden maar als ik mijn werk niet goed deed kon ik gewoon een schop onder mijn k*nt krijgen. Jouw situatie vind ik een warrige constructie.
  10. Voor ons ook niet meer van toepassing. De winst uit onderneming is nu een leuk extraatje maar zonder kunnen we het ook prima redden.
  11. Ik ben benieuwd of het nog doorgaat en op welke termijn? Ons bedrijf bestaat nog steeds, ik ben met pensioen en werk nog op basis van mogen en niet van moeten en mijn vrouw moet nog tot 2029 voor zij aow leeftijd bereikt. Maar is inmiddels ook begonnen met afbouwen. Ook voor haar is het geen noodzaak, meer omdat ze nog plezier in het werk heeft. Eigenlijk hebben we geen enkel financieel belang bij een verplichte aov en wordt het meer een "boete" voor doorwerken.
  12. Ooit ook aan de hand gehad met een factuur programma. Gekocht voor 99 euro met levenslange licentie. Jaren tot tevredenheid gebruikt maar 2 jaar geleden ineens geblokkeerd en moest ik 85 euro abbo per jaar betalen. Gemaild en gebeld maar niet te vermurwen. En voor een dergelijk laag belang komt een advocaat zijn bed niet uit. Maak die paar facturen nu in open office met een template. Wat is bij jou het financiële plaatje en heb je alternatieve software voorhanden?
  13. Haha, je hebt helemaal gelijk. Ik ben nog steeds mede eigenaar van het schoonmaak bedrijf. Doe officieel alleen nog de administratie (1-2 dagen per maand) maar officieus klus ik nog wel eens mee. Mogen maar niet moeten. Leuke aanvulling op mijn pensioentje. We worden nog steeds benaderd ondanks dat we al jaren geen reclame maken en de website offline is. Werken nog samen met een bedrijf die ook tegen die emissie zones aanloopt, is nog volop in opbouw. Soms moet je realistisch zijn en keuzes maken. Omzet binnenhalen voor de omzet alleen is niet altijd slim.
  14. Wijzelf halen alleen nog de krenten uit de pap. Centrum van Gouda bijvoorbeeld is al een no go. Bereikbaarheid en parkeren zijn drama en als je dit in je tarieven compenseert vinden ze je te duur. Dus zeggen we gewoon dat we "vol" zitten. En de kredietcrisis is passé, nu hebben we een personeelscrisis. Die zal de komende jaren alleen maar groter worden.
  15. Wij hebben werk genoeg, in de emissie zones moeten ze zelf maar de plee boenen. En zo denken meer collega dienstverleners er over. Geen elektrische auto, geen vertraging door opstoppingen en dure parkeertarieven. Bepaalde branches kunnen zich dat veroorloven.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.