Jump to content

Vyn

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    adviseur
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    innovatief onderneme
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.syntens.nl
  1. Ben ik het niet mee eens, de gewone consument gaat niet iets in China bestellen omdat het daar een euro goedkoper kan zijn. Want dan zouden heel veel ondernemingen in Nederland geen bestaansrecht meer hebben. Je wil van een partij kopen die bovenal betrouwbaar is, wat ga je met je camera doen als je hem zelf geïmporteerd hebt en hij gaat na 3 maanden stuk. Je kan hem zelf echt niet meer naar China opsturen voor reparatie: 1) Je kan de verzendkosten niet betalen 2) Ze nemen het van een consument niet retour (alleen DOA binnen 7 dagen na ontvangst gemeld, en dan moet je zelf voor de retourzending betalen a ~70 euro per pakket) Afgezien van dat het niet eens 100% hetzelfde product is, let's do the math: 60.00 USD = 46.2359 EUR 46 + 21 % btw = 55 euro 55 euro + 10 euro inklaring kosten = 65 euro + wachten op de Chinese post. Dan heb je een product zonder garantie en niet hetzelfde wat ik aanbied. Als consument zijnde zou ik toch echt kiezen voor mijn website waar je goedkoper uit bent, het product sneller hebt en waar je gebruik kan maken van de wettelijke garantie Dus ik target niet die 1% van Nederland die al die Chinese websites zit af te struinen. Ik target de bulk die gaat voor betaalgemak, retourgemak, scherpe prijzen en 'no hassle' Los van het bovenstaande, is dit natuurlijk 1 van de vele acties die komen, voor volgende week maandag hebben we iets van Nederlandse bodem op gepland staan. Mocht er hier op HL een ondernemer zitten die ons platform wil gebruiken om zijn of haar product op te verkopen, laat het me dan weten.
  2. Ik hou het in de gaten ;), zal over 2 weken nog eens terugkomen op je website. Haha - zal er dan in ieder geval voor zorgen dat de twee urgente problemen opgelost zijn !
  3. Met snelheid kom je niet altijd waar je zijn wilt ... ;D Artikel 8? Jeetje - wat is dat jou snel opgevallen! Heb het in ieder geval aangepast. De versie in de footer was de correcte versie.
  4. Bedankt! Was PageSpeed Insights helemaal vergeten. Zie er wel een paar punten tussen staan die belangrijk en makkelijk te corrigeren zijn.
  5. Marnix, bedankt voor je feedback, uiteraard delen we niet dezelfde mening op dit vlak. Maar het is goed om te horen wat mensen van buiten je bekende kring vinden van je website.
  6. Wouter heb je als 'Nerd van het jaar?' nog meer feedback? ;D
  7. Bedankt voor je feedback John! De AV heb ik snel doorgelopen maar ik zie geen verschillen, wat ben jij tegengekomen? Tweede (+derde) punt heb je helemaal gelijk in, heb dit aan mijn webdeveloper door gegegeven.
  8. Ja... moet ook zeggen dat ik hier lang over getwijfeld heb. Als ik deze feedback vaker krijg dan zal ik dit absoluut uitschakelen
  9. Omschrijving van je concept: Enkele dagen hebben wij onze website gelanceerd: klik hier voor de site Het is een soort van daily deal site maar dan met een twist. We werken namelijk met 3 vaste thema's per week; De thema's: The Blues - Beat the Monday blues ~~op maandag & dinsdag~~ Brak? Chronisch te kort aan slaap? Chinese ogen terwijl je niet aziatisch bent? Iedere maandagochtend hebben we een geweldige knaller. Beat the Monday blues door een awesome deal te kopen! Wonderfull Deals - Mode, beauty, glamour … awesome deals speciaal voor jou geselecteerd ~~op woensdag & donderdag~~ Liefde, aandacht, een luisterend oor en de lijst houdt maar niet op. Je geeft zoveel, daarom is nu ook eens tijd om iets voor je zelf te doen. Deze deals hebben we speciaal voor jou geselecteerd. Freeloader Deals - Gratis? … Hoor ik dat goed? … Ik ben van de partij!! ~~op vrijdag & het weekend~~ Gierigheid? Krenterigheid? Vrekkigheid? Noem het hoe je wil, er is niets mis mee om de beste deals bijna gratis te krijgen! ------------------------ Het leuke is dat de hele website uitstraling veranderd, het kleurenschema, veranderd als het thema veranderd. Monday Blues = Blauw thema Wonderfull Deals = Roze/Paars thema Freeloader Deals = Oranje thema Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: We hebben voor thema's gekozen omdat we merken dat er een aantal type deals het zeer goed doen mbt verkopen. En consumenten vinden het fijn als ze iets aanboden krijgen wat bij hun interesse ligt. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Uitdaging voor de consument: aanbod zien/krijgen wat bij hun interesse ligt. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Er zijn honderden dan wel niet duizenden dag aanbiedingen sites te vinden in Nederland. Toen we dit idee hadden waren we absoluut op de hoogte van dat het ontzettend moeilijk zou gaan worden. - We onderscheiden ons door de diepe integratie van Social Media op de website. - Door de thema's kunnen we klanten beter benaderen. - Uitgebreid loyaliteits programma wat volgende maand uitgerold wordt. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Ik hoop feedback te krijgen over de volgende zaken; Wat vind je van de website op: - Technisch vlak - Gevoel wat je krijgt - De deal zelf - Spreekt de 'taal' de beoogde bezoeker aan? (18-35 M/V) En uiteraard als ik een schoonheidsfoutje heb gemaakt dan hoor ik dat ook graag. Alvast dank voor je feedback! klik hier voor de site
  10. UPS biedt ontzettend veel mogelijkheden voor je returns in allerlei smaken: UPS Premium services: UPS 1 Attempt Return Je vult de pickup online in, UPS gaat de dag hierop met het label naar de klant en haalt het pakket op, pakket wordt hierna bij jou afgeleverd. Is de klant niet thuis dan kan de klant de de aanwijzingen op het label volgen om alsnog het pakket op te laten halen. UPS 3 Attempt Return Hetzelfde als 1, maar hier worden er 3 pogingen gedaan. Lukt het na de derde poging niet dan wordt de label verscheurd ipv achtergelaten. UPS Regular Return services: Print Return Label: Een retouretiket bij een binnenkomende zending steken, op de website van uw bedrijf zetten of later aan uw klant geven. Electronic Return Label: U laat UPS per e-mail een retouretiket naar uw klant sturen. Prints & Posts Return Label: U laat UPS per post een retouretiket naar uw klant sturen. En dan zijn er nog een aantal speciale oplossingen zoals een Exchange (swappen van product) en Pack & Collect (UPS neemt zelf ook verpakking mee bv voor smartphones en laptops). Final note: Zelf de returns aanmaken via ups.com is vrij gemakkelijk en vereist geen integratie. Maar als je een oplossing hiervoor in je website wil programmeren dan heb je wel XML kennis nodig, dan zou je de Verzend API en Pickup API kunnen integreren in je website en dan zouden je klanten zelf een Return kunnen aanmaken. De APIs stelt UPS gratis beschikbaar maar je moet dus wel de IT kennis hebben of huren. Linkje: http://www.ups.com/content/nl/nl/bussol/browse/returns_on_the_web.html Succes!
  11. Slechts een snelle blik op geworpen. Maar een 06 nummer als contact nummer is niet de meest ideale oplossing, probeer een vast nummer op te geven en laat die desnoods doorschakelen naar je 06. Dat blokje aan de linkerkant past niet bij de rest van je template, probeer de kleurstelling en lettertype aan te passen. Bij reactie op mail staat vaak binnen enkele minuten maar dit kan ook oplopen tot enkele uren, wellicht dat je hier beter neer kunt zetten dan je streeft om alle emails binnen enkele uren te beantwoorden. Als je dan wel binnen enkele minuten antwoord zal dat alleen maar meer verbazing opleveren. Goed dat waren kleine puntjes. Maar je website design is inconsistent en dat is wel jammer. Ik denk dat je minstens 5 verschillende lettertypes gebruikt op je hoofdpagina. Zwarte, witte en zacht roze blokken als opmaak zijn vervelend. Ik weet sowieso niet, psychologisch gezien, of zwarte blokken voor de categorieën wel zo handig zijn. Het ziet er in ieder geval niet 'clean' uit. Verder is het blokje linksboven in storend, in de zin dat het afbreuk doet op het uiterlijk van de pagina: Over ons » Klantenservice » Mijn account » Probeer daar wat anders voor te verzinnen, onderaan de pagina heb je dat netjes weggewerkt. Wellicht nog een laatste tip, je hebt echt heel erg veel categorieën, is het geen mogelijkheid om meer gebruik te maken van sub categorieën? Oh ja...je populairste product is niet beschikbaar, dat kan natuurlijk maar, probeer daarvan in plaats de klanten de mogelijkheid te geven om er een te reserveren of om een mail te krijgen zodra deze weer op voorraad is. http://www.basketballwear.nl/spalding-nba-silver-outdoor.html Voor de rest, gefeliciteerd met je onderneming, altijd mooi hoe een hobby tot zoiets groeit.
  12. Geen enkele koerier zal dit accepteren en ze hebben dit normaal gesproken ook dicht getimmerd in hun algemene voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan. Daarnaast zal je juridisch gezien denk ik ook weinig ammunitie hebben. Er zijn internationale verdragen die een minimum eis stellen en daar houden ze zich aan: Aansprakelijkheid 9.1 Indien het Verdrag van Warschau of het CMR-Verdrag of enige nationale wetten die deze verdragen implementeren of goedkeuren van toepassing zijn (gemakshalve vernoemd als Verdragsregels) of wanneer en voor zover dat ander dwingend nationaal recht van toepassing is, wordt de aansprakelijkheid van VERVOERDER bepaald en beperkt overeenkomstig de toepasselijke regels. 9.2 Indien de Verdragsregels of ander dwingend nationaal recht niet van toepassing zijn, dan is VERVOERDER jegens de verzender noch de ontvanger noch enige derde aansprakelijk voor verlies, beschadiging of vertraging veroorzaakt door of verband houdend met de door VERVOERDER verrichte diensten, tenzij dit verlies of deze beschadiging of vertraging het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming van VERVOERDER. Partijen komen overeen dat de aansprakelijkheid van VERVOERDER beperkt is tot de bewezen directe schade, met uitsluiting van elke gevolg- of indirecte schade, en geplafonneerd is tot een bedrag dat niet hoger is dan het hoogste van: (a) EUR 85 per zending ten vervoer aan VERVOERDER aangeboden in België of Nederland; of (b) 8,33 STR per kilogram verloren of beschadigd gewicht van de betrokken goederen, tenzij op de hierna in Artikel 9.4 beschreven wijze de vergoedingslimiet is verhoogd. Een STR is een rekeneenheid aanvaard door het Internationaal Monetair Fonds en waarvan de actuele waarde regelmatig verschijnt in de voornaamste financiële kranten. Op datum van publicatie van deze voorwaarden kwam 8,33 STR overeen met ongeveer EUR 9. 9.3 Indien de verzender, de ontvanger of enige derde met enig vorderingsrecht de oorzaak is geweest van of heeft bijgedragen tot een verlies, beschadiging of vertraging van een pakket, zal de vergoedingsplicht van VERVOERDER overeenkomstig worden verminderd of vervallen. 9.4 Onverminderd het bepaalde in art. 9.5, kan de verzender de vergoedingslimiet die op grond van deze voorwaarden, enig Verdrag of ander dwingend recht van toepassing is, verhogen. Daartoe dient de verzender de gewenste hogere waarde op de vrachtbrief aan te geven en de overeenkomstige toeslag te betalen zoals aangegeven in de Gids. Indien de verzender voor een transport een hogere waarde aangeeft en de bijbehorende toeslag betaalt, is de aansprakelijkheid van VERVOERDER beperkt tot bewezen schade zonder het bedrag van de aangegeven waarde te overschrijden. De aangegeven waarde mag niet meer bedragen dan de waarde van de te vervoeren zaken en mag nooit de grenzen te boven gaan die zijn aangegeven in Artikel 3.1 (ii), hetgeen door de verzender wordt gegarandeerd. 9.5 VERVOERDER is niet aansprakelijk voor zuiver economische verliezen, zoals kosten van vervangend vervoer, winstderving, verlies van zakelijke mogelijkheden of verlies van opbrengst, ingevolge verlies van gebruik die het gevolg zijn van verlies, schade of vertraging van een zending of een pakket, ongeacht of een waarde is aangegeven met betrekking tot de desbetreffende zending conform ---- Vooral het laatste artikel uit de algemene voorwaarden zijn belangrijk voor je. En om heel eerlijk te zijn heb ik nog nooit gehoord van een verzekeraar die vervolgschade dekt ivm transport. Vooral als je het hebt over documenten zouden dat miljoenenclaims kunnen zijn zonder dat het echt tastbaar is. Vb je bent in de race voor de architectuur van een state-of-the-art, multi-miljarden project, en op laatste dag verstuur je je documenten met een vervoerder. Zij maken een fout en daardoor lig je uit de race. Jij gaat ervan uit dat je ontwerp het zou hebben gewonnen als de vervoerder op tijd was. Dus dan moeten ze je miljarden betalen omdat dat de vervolgschade is? Ik denk als je een goede vervoerder hebt, je een minimum performance hebt van 98% Die 2% kan je wel incalculeren als bedrijf risico. Heb je een vervoerder die op weekbasis fouten maakt met dat aantal document zendingen. Dan moet je proberen te achterhalen wat daar de reden van is. Is het niet te managen (te sturen), voor jou of de vervoerder dan moet je op zoek gaan naar een andere vervoerder.
  13. Indeed. Als iets irritant is, zijn het wel personen en bedrijven die in het wilde maar domeinen registreren in de hoop het later weer door te kunnen verkopen of door gewoon weg 'passief inkomen' te genereren door een pagina vol met ads te tonen. Zeg niet dat jij het doet, maar het is wel ontzettend irritant.
  14. Huhum....., Dat ging een beetje (te) snel volgens mij. Het gaat naar afnemers buiten de EU: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/zakendoen_buitenland/zakendoen_buiten_eu/zakendoen_buiten_eu.html Dit antwoord klopt inderdaad. De douane instantie in het import land zal op basis van het product en de waarde de eventuele BTW en invoerrechten bepalen. Op de volgende link kan je de HS code zoeken voor zonnebrillen en vervolgens per land waar je naar wil exporteren controleren wat de benodigde exportdocumenten zijn: http://madb.europa.eu/mkaccdb2/indexPubli.htm Zo zal een commerciele factuur volgens mij in alle gevallen verplicht zijn, op basis van dit document zal de calculatie ook plaatsvinden.
  15. @Efraim Mmm... 87 staat toevallig voor 1987? Anyway je hebt alle documenten in orde om op een legale manier babyvoeding te exporteren naar China. De Chinese voedsel en waren autoriteit is akkoord? Juridisch klopt alles? Je hebt Chinese tekst op de potjes? etc etc
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept