Beste Paul,
Ik ben in mijn branche steeds onder de indruk van een een leverancier die zijn nieuwe producten goed onder de aandacht weet te brengen van zijn doelgroep door een combinatie van acties, een soort blitskrieg. Samples, advertenties, product als geschenk aanbieden bij prijsvragen (in ruil voor publiciteit) in kranten, retailfolders, RTV etc.
Als je met deze publiciteit allemaal kan bundelen in een overzichtelijke brochure en daarmee vooraanstaande trendy retailers in hun marktgebied een tijdelijk exclusief verkooprecht kan geven blijft in de aanvangsfase de distributie ook nog te handelen. In elke grotere plaats een verkooppunt.
Vergeet niet om de retailer aan te bieden om een etalage of winkelpresentatie te verzorgen, dat ontzorgt de winkelier en verzekert jou van exclusieve aandacht. Doe dat misschien in combinatie met een productdemonstratie op een dag in die zelfde periode. Misschien heb je wel 2-4 leuke jonge dames/heren die op straat als promotieteam klanten naar die winkel, naar jouw demonstratie willen lokken. Natuurlijk moet de retailer die week ook inspanningen plegen zoals zijn klanten aanschrijven in een nieuwsbrief of een advertentie in het h-a-h-blad.
Misschien allemaal open deuren, maar je vraag insprireerde me tot dit verhaaltje.