Jump to content

Online Marketeer

Junior
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Company or organization name
    Kinderwagensupply.nl
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Hallo, Wij werken sinds enige tijd aan een nieuw software product wat deels door buitenlandse ZZP'ers wordt ontwikkeld. Deze ZZP'ers werken voor onbepaalde tijd aan deze software. We hebben hiervoor echter nog geheel geen geheimhoudingsverklaring, verwerkingsovereenkomst, of iets in die geest voor geregeld. Daar vinden we het nu wel tijd voor. Vraag: zijn er standaard documenten te vinden die alle belangrijke aspecten (geheimhouding, plicht software veilig te houden en in te leveren op aanvraag, verwerkingsovereenkomst bij inzage user data, etc.) in een keer juridisch aftikken? We staan erg open voor goede ideeën in deze. Groet!
  2. Nice quote :-). Blijf het gevoel hebben dat er een brandend gat in de markt ligt voor een communicatie/projectmanagement-matige club. Magento webshops vergen zeker kennis, maar is ook geen rocket science voor 80% van het werk.
  3. Thanks, zal het is gaan bekijken. heb het bekeken :-). Ziet er uit als een gemakkelijke tool voor bijhouden van lijstjes en simpele taken. Net niet wat wij nodig hebben.
  4. Ik denk hetzelfde wat voor alle 'bureau's' geldt: - De klant functionaliteiten moeten voornamelijk helder, liefst ook 'sexy' ogen als het gaat om planning, rapporten, en status updates. - Wij werken idealiter met zeer korte iteraties. Ieder project wordt opgehakt in kleine onderdelen. De klant moet bij iedere status update een kort bericht krijgen. Doel hiervan is binden maar ook transparant maken dat er voor hen geknokt wordt (niet lullen maar poetsen mentaliteit zegmaar ;-) ) Github etc. zijn naar mijn idee perfect voor opleveringen intern voor ontwikkelingen met meerdere mensen, maar mis eigenlijk de klant in dat verhaal i.c.m. met duidelijke planning aspect.
  5. Developers zitten voornamelijk als ZZP'ers wereldwijd. Github e.d. is een goede, maar moet vooral ook een systeem is die de klant-zijde qua planning en planning voor klant-inbreng inzichtelijk maakt. Met andere woorden: bij het opleveren van een website kunnen een NL online marketeer, 2 internationale ZZP developers en 2 klantrollen betrokken zijn. Die moeten allen helder gecoördineerd worden door een projectmanager+tool, idealiter met bovengenoemde wensen :-)
  6. Beste, Wij hebben momenteel een webshop live staan die is ontwikkeld door een 3e partij. Het project zelf is moeizaam geweest. Technisch een goede partij, maar communicatie, planning en verwachtingen waarmaken zijn allemaal onvoldoende gebleken. Iets wat deze 3e partij zelf ook onderkend, ze hadden te maken met explosieve groei, een jonge groeiende club waar wij leergeld (en tijd) voor betaal hebben :-). Nu zitten we zo'n 5 maanden na de launch nog met afronden taken voor de oplevering, nieuwe wensen die maandelijks voorbij komen, normaal onderhoud, etc. Kortom, een fase van website beheer. Ook hier is nu het gevoel bij ons dat we de groei van dit bedrijf aan het betalen zijn, inmiddels toe aan ons 2e projectmanagement tool, 3e komt er aan omdat ze er nog niet uit zijn wat het beste voor hen werkt. Veel communicatieve problemen, etc. Kortom, de wens is hier te wisselen naar een nieuwe Magento/IT partij. Enkele gesprekken gehad, maar de angst op herhaling is groot. Wat we merken is dat de partijen die wij hebben gesproken vaak IT jongens en meisjes zijn, goed in bouwen van technische vraagstukken. Wat wij echter nodig hebben is een partij die onze business snapt, afspraken nakomt en duidelijk meedenkt/communiceert over waar we staan. De vraag is dan ook: bestaan deze clubs, hoe selecteer je hier op en hoe weet je dat je met een partij te maken hebt die meebouwt aan onze business als partner voor lange termijn? Als we een overstap maken moet het direct de laatste keer zijn, de uitstapdrempel, zelfs met een open source pakket is gewoon groot. Ideeën zijn welkom!
  7. Ik ben naar iets vergelijkbaars op zoek. De case hier is als volgt: - We hebben een projectmanagement tool nodig die inzichtelijk maakt wanneer, wie, wat moet doen. (overzichtelijke 'strokenplanning' heeft de voorkeur vanwege de afhankelijkheid van de verschillende werkzaamheden) - We werken met meerdere mensen internationaal aan de 'interne' kant en met clienten. Wens is om bepaalde informatie sec. gescheiden te houden. Met andere woorden, in sommige gevallen wil ik de naw gegevens van een internationale ZZP'er niet bij de klant bekend maken. Niet geheim, maar wil deze werelden wel zo veel mogelijk gescheiden houden, al is het maar dat een Indier in zijn communicatie vaak 'onhandig' over blijkt te komen bij corporate klanten in Nederland. - Prijs is een issue gezien de sporadische aanvraag van projecten die we nu nog hebben. Een goedkoop alternatief weegt mee in de keuze als hier een goed alternatief voor is (we snappen ook dat een goede tool zich zo terug verdient, maar als we hier scherp op kunnen blijven...) - SAAS oplossing een must, echt open source en zelf hosten is voor ons geen oplossing. - Combinatie van langere projecten (oplevering websites, apps, etc.) en doorlopende activiteiten zoals online campagnes etc. - Grootste probleem qua communicatie hebben we nu de opmerking van de klant die aangeeft "er gebeurd niets" terwijl developers druk bezig zijn. Dit gevoel zit hem primair in de communicatie/mensen (ben ik van mening :-)), maar een projecttool moet hier zeker kunnen assisteren. Wellicht dat er hier mensen zijn die een passende tool weten. Kan me voorstellen dat dit een vaker voorkomend probleem is. Basecamp heb ik bestudeerd, lijkt me een goede, echter de €125 per maand voorkom ik nu liever even als het kan. Zoniet ga ik hier denk ik mee in zee.
  8. Beste, Ik weet dat het mogelijk is om middels UTM codes in een link informatie mee te geven zodat je invloed hebt hoe de geklikte linkjes worden weergegeven in Analytics. O.a. met de volgende tool kan een link met UTM informatie worden opgemaakt: http://www.roirevolution.com/google-analytics/google-analytics-url-builder.php. Mijn vraag is nu, is er ook een UTM code waarmee je invloed kan uitoefenen op het ' type bron' (weet niet of dit het juiste woord is) zoals weergegeven in analytics: BRON / TYPE BRON - Google.nl / Organic - Higherlevel.nl / referral - Google.nl / cpc - etc. Zoals hierboven weergegeven wordt er met referral, direct, cpc, organic, etc. aangegeven om welk type bron het gaat. Is het mogelijk om een URL op te stellen welke geplaatst kan worden op een derde website waardoor ik zelf invloed heb op het type bron? Bijvoorbeeld altijd 'campagne 1' zodat ik altijd de volgende situatie krijg bij mijn UTM linkjes: - domeinnaam1.nl / campagne 1 - domeinnaam2.com / campagne 1 - etc. Alvast bedankt.
  9. Bedankt voor de goede tips en de twitter aanmelding. Hopelijk zien ze nu in dat dit niet kan. Grappig detail: ik krijg net post binnen van de vorige bezetters van dit pand. De post met onze bedrijfsnaam wordt namelijk doorgestuurd naar het nieuwe adres terwijl dit hiervoor niet is aangevraagd o.i.d. (ze kunnen in ieder geval moeilijk de postmaatschappij de schuld geven :) ). Zit er inderdaad een credit factuur bij van twee dagen geleden voor de postbus met een veel te laag bedrag. Go figure :-)
  10. Beste, We zijn een contract aangegaan met TNT. Alhoewel het product an sich in orde is, is de administratie bij deze partij een grote chaos hebben we gemerkt. Ze hebben het voor elkaar weten te krijgen om een pakkettencontract en een postbusaanvraag zo door de war te halen dat ik uiteindelijk wel 4 verschillende klantnummers aangemaakt hebben voor ons voor slechts 2 producten. Na letterlijk (we hebben geteld) meer dan 20(!) telefooncontacten en vele mails loopt het pakkettencontract inmiddels prima (overwinning! :) ). Het postbus is een ander verhaal, vanwege de dubbele klantnummers hebben ze onterecht 2x geld hiervoor automatisch afgenomen van onze rekening. Medio september is geconstateerd dat er onterecht twee keer voor de postbus geld is afgeboekt. Storneren ging niet, je hebt bij TNT slechts een paar dagen om dit te constateren. Overigens betaalde we voor de postbus welke, wederom door de administratie, een maand later pas werd afgeleverd maar dat ter zijde. Waarschijnlijk komt deze fout voort uit de eerdere fout die TNT zelf maakte met de meerdere klantnummers. Toen we dit zagen hebben we ondernomen: - Gebeld met de klantenservice. Dit werd, zo beloofde TNT, direct in orde gemaakt en ik zou ter bevestiging een mail hiervan krijgen (nooit gekregen). - Week later teruggebeld, was nog niet in orde, maar vanwege het systeem van TNT kon ik nu niet meer door hun maandverrekening heen en moesten we een maand wachten. - 23/9 Klacht per mail gestuurd via algemene contactformulier, zoals te verwachten nooit antwoord op gehad. - 11/10 wederom telefonisch contact gehad. Werd nu echt in orde gemaakt, eind november zou het gegarandeerd op mijn rekening staan. - 30/10 zoals verwacht niets teruggestort. Zoveelste belofte niet nagekomen. - 4/11 opnieuw gebeld, nieuw persoon want de voorgaande dame wilde hier niet meer mee bezig zijn (naar eigen zeggen andere functie). Het ging nu zeker voor eind volgende week geregeld worden. - 10/11 Zoals verwacht nog steeds niets. Gemaild dat dit niet zo kan en ze andersom al drie keer een incasso hadden gestuurd. Met andere woorden, gezien de gigantische hoeveelheid chaos aldaar (dit is slechts het laatst lopende punt wat ik hier bespreek) heb ik er niet veel vertrouwen in dat e.e.a. wordt teruggestuurd. Ik heb gevraagd om het bedrag met een spoedoverboeking terug te boeken maar “Dat kan helaas niet”. Alsof TNT die mogelijkheid niet zou hebben. De wil ontbreekt, maar dat zeggen ze er niet bij. Het gaat slechts om een bedrag van €200, maar gezien de vele frustrerende contacten wil ik dit gewoon z.s.m. terug. Wat kunnen we hier tegen doen? Hebben meer mensen hier ervaring mee bij TNT? MvG mod-edit: typo uit titel aangepast
  11. Je zou om wat meer vertrouwen te kweken eens een filmpje of aantal foto's kunnen maken over jullie bedrijf eventueel een pand o.i.d. Ik denk dat qua conversie het grootste raadsel blijft of je deze website kunt vertrouwen met je geld aangezien het nog nieuw is en er veel grotere spelers aanwezig zijn... Wellicht via wat product reviews kun je op een leuke manier e.e.a. duidelijk maken en ook via bijvoorbeeld youtube veel traffic genereren. Het is maar een idee en gaat vooral om de invulling die je er aan weet te geven. Groet.
  12. Begin eens met een goed keywordonderzoek en pas hier je complete navigatie, websitestructuur en paginaopmaak e.d op aan. Dit kun je op lange termijn versterken met de juiste backlinks. Let bij de keuze voor keywords vooral op: - Zoekaantallen (check bijvoorbeeld via Google AdWords keyword tool) - Relevantie (moet zo hoog mogelijk zijn. Gezien jouw formule zullen woorden als "Goedkope..." etc. het bovengemiddeld goed moeten doen. - Diep je onderzoek goed uit met vele long-tail mogelijkheden (zoek op google voor meer uitleg) Run voor het doorvoeren een goede uitgebreide AdWords campagne, zo kom je er al vrij snel achter wat voor jullie het beste werkt ook in een SEO-strategie. Meten met de e-commerce code is dan wel een vereiste. Succes!
  13. Ik weet niet hoe jullie hier tegenaan kijken, maar dit zou toch makkelijker moeten kunnen zou je zeggen? :) Ik zie boekhouding voornamelijk als een blok aan mn been, altijd tijd te kort. Wanneer ik deze regeltjes lees krijg ik al kriebels ;D Ik vind het wel waard om even goed uit te zoeken zodat ik mijn klanten goed kan informeren. Deze zullen voor een bepaald deel ook horloges bij mij kopen om weg te doen als relatiegeschenk. Dank voor de open tips hier in ieder geval!
  14. Het is inderdaad wat lastig om hiermee te starten. Maar als je het echt wilt leren heeft Google gewoon prima documentatie waarover je zelfs examens kunt doen. Deze gaan in detail, ik kan het weten want ik heb ze ook gehaald. Meeste leer je door het te doen, liefst met grote campagnes. Ik beheerde jaarlijks €1mln+, dan pak je redelijk snel op wat de impact kan zijn van ingevoerde kennis op gebied van relevantie en kwaliteit op de uiteindelijke ROI.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept