Jump to content

SylvanD

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Company or organization name
    Dagevos Import
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.kvk.nl

Company info

  1. Beste, Zonder te spammen.... Juist voor dit soort zaken is een bemiddelaar handig. U kunt zich dan bezig houden met de dingen waar u goed in bent. Bemiddelaars hebben vaak meertalig personeel in dienst zodat communicatie stukken gemakkelijker verloopt. Ik wil u ook wel op weg helpen als u een concreet probleem aangeeft, dan hebben andere forum leden er wellicht ook nog iets aan. Groeten, Sylvan
  2. Beste, Je kunt het pakket zelf afhalen bij de haven, meestal bij degene die ook voor je inklaart e.d. Door het B/L nummer te traceren weet je meestal wel bij wie je pakket terecht komt. Als je de originele B/L al ontvangen heb staat het er ook duidelijk op vermeld. Houd er rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn. De kosten voor het inklaren en alle lokale kosten kunnen flink oplopen, let er dus op dat het dan nog wel rendabel is om je spullen te importeren. Groeten, Sylvan Dagevos
  3. kijk eens op www.budgetphone.nl Een lokaal nummer kopen (10 euro) en laten doorschakelen naar je eigen nummer. Sylvan
  4. Wanneer je dit wilt doen zonder startkapitaal zul je hulp van buitenaf moeten inschakelen. Transport en dergelijke moet (zeker in het begin) vooruit betaald worden. Je kunt overwegen met een bemiddelaar te werken die je een bepaalde betalingstermijn geeft. Een lening bij de bank is natuurlijk ook mogelijk. Hoe dan ook heb je altijd wel een (klein) bedrag nodig om te beginnen. Sylvan
  5. De BTW kan verlegd worden. Hiervoor kun je een vergunning aanvragen bij de Douane. Je betaalt dan geen BTW, maar krijgt ook niets terug (uiteraard). Je hebt dan wel een NL BTW nummer nodig. Groeten, Sylvan
  6. Als de goederen nooit in Zwitserland komen moet er dus btw en invoerrechten betaald worden aan NL. Dat is wel legaal maar niet handig. Wil je dat voorkomen en BTW en invoerrechten betalen in Zwitserland dan zul je een vervoersverklaring moeten overleggen. Al met al moet het voordeel wat je in Zwitserland denkt te behalen wel erg groot zijn om het plan nog lucratief te maken. Veel eenvoudiger lijkt het mij om de goederen (desnoods alleen op papier) via een apart opgezet NL bedrijf door te verkopen aan het Zwitserse bedrijf. Dat kun je dan wel tegen het 0% btw tarief doen.
  7. Door je zendingen te bundelen betaal je die inklaringskosten maar één keer. Verder kun je overwegen om zelf in te klaren. Dat kan ook als je de goederen vie DHL/UPS o.i.d. laat komen. Zeker als het steeds hetzelfde soort product betreft is dit niet al te moeilijk.
  8. Ik snap niet helemaal waarom dit niet legaal zou zijn. Zolang je alles netjes afhandelt moet dit gewoon kunnen. Feitelijk gezien zou je het volgende doen. - Het Zwitserse bedrijf laat de producten invoeren in Europa in de NL haven (legaal). Hier betaal je BTW en invoerrechten e.d. BTW kan eventueel verlegd worden als je daar een vergunning voor hebt, anders later terug te vorderen maar dat is lastig als die betaald is in NL en terug gevorderd wordt in Zwitserland. -Het Zwitserse bedrijf geeft een NL bedrijf opdracht om tegen (symbolische) betaling de goederen in te pakken (misschien verstandiger om dit herverpakken te noemen) en te verzenden. -De klant betaald aan Zwitserland en daar draag je dan ook het daar geldende BTW tarief af. Als de klant een BTW nummer heeft en niet uit Zwitserland komt zou je eventueel een intracommunautaire levering kunnen doen waardoor het BTW tarief 0% wordt. Ik vraag me af wat hier dan illegaal aan is.
  9. Mijn ervaring is dat je redelijk veilig zit als je 40 tot 50 procent op je inkoopprijs rekent om de totale kosten te weten. Dat is dan inclusief 19% btw, invoerrechten, inklaren, transport, lokale kosten e.d. Je marge moet je natuurlijk zelf bepalen maar ik ben van mening dat bij eigen import de marge op zijn minst 100% moet zijn. Let er natuurlijk wel op dat die 50% zeer ruim genomen is en hoe groter je inkoopt, hoe lager dat percentage wordt. Ga er echter altijd vanuit dat het je meer kost dan je verwacht. calculeer bijvoorbeeld ook dat de douane je container er weleens uit kan pikken voor inspectie en dat kost ook al snel 250-350 euro.
  10. Volgens mij klopt bovenstaand antwoord helemaal. Als extra tip misschien nog dit: Bij dit soort kleine/lichte maar waardevolle zendingen eventueel de verzekering van de gebruikte koeriersdienst gebruiken. Meestal is er standaard 500 euro verzekerd, maar dit bedrag is (tegen kleine betaling) te verhogen. Zelf heb ik goede ervaringen met UPS, ook wat betreft snelheid inklaren e.d.
  11. Beste MOD, Excuseer, ik had niet de indruk dat het hier spam betrof. Eerder een helpende hand. Voortaan zal ik er beter op letten.
  12. Ik zou zonder meer beginnen met het bestellen van een aantal samples bij verschillende leveranciers. Probeer ook eens buiten de gebaande paden te treden. Kijk ook eens in bijvoorbeeld Pakistan (heel goed met metaal!). Als je echt geen leveranciers kunt vinden die goede producten leveren zul je het vliegtuig in moeten om de boel zelf te gaan bekijken. Dat kun je natuurlijk ook uitbesteden.
  13. Beste, Als eerste zou ik u adviseren om het dropshipping principe te vergeten. Elk geoefend oog herkent de verpakkingen van DealExtreme etc. Maak uw producten dan iets duurder of de marge iets kleiner en ontvang de spulletjes gewoon zelf om ze vervolgens te herverpakken en te verzenden met UPS of TNT etc. Dat kost een dag extra maar het komt vele malen professioneler over. Houd er ook rekening mee dat de levertijd met van dit soort bedrijven voor de verwende Nederlandse consument vaak veel te lang is. 3 tot 4 weken levertijd accepteert de Nederlandse consument niet meer. Overweeg eens om een geselecteerd assortiment gunstiger in grote hoeveelheden in te kopen en op voorraad te nemen. Dan kunt u gewoon binnen een dag leveren. Voor wat betreft het inklaren van de goederen en de verkeerde waarde op het pakket... Let er goed mee op, het is feitelijk gezien belastingfraude. Je geeft DHL/FedEx/UPS/TNT/EMS of wie dan ook toestemming om namens jou de goederen in te klaren. Je bent daar dus zelf verantwoordelijk voor. Overweeg om zelf een klantnummer bij UPS o.i.d. te openen en vraag de leverancier om via jouw klantnummer te verzenden. Vervolgens regel je vanuit NL de (correcte) import documenten. Let er ook mee op dat de Douane niet gek is en binnenkort niet meer zal accepteren dat alle pakketjes uit China een "gift" zijn. Sterker nog, deze pakketjes zullen extra aandacht gaan krijgen. Bouw je hele bedrijf dus niet op rondom die manier van zaken doen. Verder veel plezier en succes!! Sylvan
  14. Beste, Voor dergelijke kleine zendingen vanuit Pakistan mag u (mod edit) mijn spam bericht negeren. {nogmaals, met een lager spam gehalte.... } U kunt proberen een bedrijf te contacteren wat grotere zendingen uit Pakistan importeert. Wellicht kunt u dan de zendingen combineren en gebruik maken van het lagere tarief voor zeetransport. beste Sylvan, Spam stellen we niet op prijs, zie de huisregels die je gelezen hebt voordat je postte. groet Joost HL admin
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept