-
-
Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
Evenementenvergunningen aanvragen is deel van mijn werk. Blijkbaar is de gemeente Haarlemmermeer al verder met toegankelijkheid dan de meeste andere gemeentes, want bij ons is het wel een wens van de gemeente dat we toegankelijk zijn, maar geen onderdeel van de vergunning. Maar ik heb er wel ervaring mee. Paar keer pilots gedraaid. Inventariseer op welke manier jouw evenement 'ontoegankelijk' is voor bepaalde doelgroepen en kijk dan hoe je dat kunt verbeteren. Daarbij hangt een en ander sterk af van het soort evenement. Bij een kortdurend evenement wat veel bezoekers uit de omgeving trekt is bijvoorbeeld een prikkelarme ruimte, of plek voor stomaverzorging, niet zo relevant. Want dan kunnen mensen naar huis. Bij mijn evenementen zijn veel dingen 'maatwerk'. Ik heb bijvoorbeeld standaard geen plekken voor rolstoelers, maar als ik weet dat ze komen, zorg ik ervoor dat er een goede plek gereserveerd wordt. En ik zorg ervoor dat mijn, doorgaans vrijwillige, crew getraind is en een hulpvraag signaleert. Bovenal heb ik op de website van het evenement duidelijke informatie over wat we wél en niet hebben/ kunnen bieden. En daarbij een mailadres en telefoonnummer, zodat verzoeken makkelijk gedaan kunnen worden. Succes!
- Rittenregistratie: auto die voornamelijk (bijna uitsluitend) zakelijk wordt gebruikt
- Rittenregistratie: auto die voornamelijk (bijna uitsluitend) zakelijk wordt gebruikt
- [Artikel] Zeven op de tien zzp’ers mogelijk schijnzelfstandig
- KOR / loondienst /ZZP / wat moet ik doen?
-
Hoe betalingen accepteren op evenementen ?
Kort door de bocht heb je apparaatjes als iZettle en Sumup en daarnaast 'echte pinapparaten'. De eerste zijn goedkoop in aanschaf en snel te gebruiken, maar houden vaak een percentage van het bedrag in als. De echte pinapparaten zijn duurder in aanschaf en hebben vaak een abonnement oid, maar rekenen met een vast bedrag per transactie. Wat voor jou het handigste is, hangt van de situatie af.
-
Boekhouding een zooitje
Ik raad je aan op zoek te gaan naar een goede boekhouder. Hoeft heus geen groot en duur bedrijf te zijn. Mijn boekhouding is niet heel ingewikkeld, maar ik heb al vanaf het begin een boekhouder. Het scheelt me tijd én het bespaart me geld, omdat mijn boekhouder meer weet van aftrekposten, regelingen etc. In overleg doe ik zoveel mogelijk zelf, zodat de kosten beperkt zijn.
- Hoe om te gaan met banksaldo bij gecombineerd gebruik privé en zakelijk (eenmanszaak)
- Uitbetalen muzikanten in stichting [vrijwilligersregeling]?
-
Uitbetalen muzikanten in stichting [vrijwilligersregeling]?
Deze hele constructie optuigen voor wat btw-voordeel zou ik niet aanraden, want inderdaad komt er een boel bij kijken. Al eens verloning overwogen? Overigens kan ik de Muzikantengids van harte aanbevelen voor jullie. Is volgens mij precies de informatie die jullie in dit stadium zoeken.
-
Wordt urencriterium bijgesteld? [door coronamaatregelen minder uren]
Ik snap je zorg, maar mijn ervaring is wel dat, zolang je gewoon netjes je belastingen doet etc. er niemand naar kraait als je niet helemaal aan je uren komt. En anders kan je alle uren dat je over je bedrijf nadenkt etc. ook nog meerekenen. Ik zou me hier dus niet al te veel zorgen over maken.
- Evenementenbranche kan niet met 75% capaciteit werken. Maar waarom?
- Evenementenbranche kan niet met 75% capaciteit werken. Maar waarom?
-
Evenementenbranche kan niet met 75% capaciteit werken. Maar waarom?
Geloof me, om korting vragen is gewoon dagelijkse kost voor evenementenorganisatoren. Maar achteraf (ik ga er van uit dat die contracten echt al lang getekend zijn) de artiesten vragen of het voor minder kan is gewoon niet kies! Artiesten zijn al niet de bestbetaalde mensen. Kans dat je de kaartjes (vorig jaar) al verkocht hebt is ook best reëel. Ik heb vooral nog geen onderbouwing gehoord waarom er maar op 75% capaciteit gedraaid mag worden. Dat is geen uitkomst van de Fieldlab-onderzoeken.
-
Evenementenbranche kan niet met 75% capaciteit werken. Maar waarom?
Als je een evenement in de komende weken hebt georganiseerd heb je alles al wel inmiddels geregeld. Toiletten, podia etc. ingehuurd bij je leveranciers, de artiesten geboekt en misschien ook al wel al je kaartjes verkocht. Je moet nu dus allereerst gaan loten onder je kaartkopers wie er wel en niet mogen komen. Je hebt al je kosten al gemaakt. Los daarvan is het natuurlijk belachelijk om de artiesten te vragen 'dan maar voor minder te komen spelen'. Ook zij staan al anderhalf jaar stil. Tuurlijk zijn veel evenementenorganisatoren ook ondernemers, maar vaak is het wel zo dat je liever wat meer uitgeeft en een nóg gaver evenement neerzet (en dus wat minder verdient). En de marges zijn krap hoor. 25% minder bezoekers is precies wat het verschil tussen winst en verlies maakt.
Redfloor
Junior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht