Jasper S.

Legend
  • Aantal berichten

    698
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Karma

73

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Man
  • Land
    Spanje
  • Voornaam
    Jasper
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Stage & Drapes Support B.V.
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Vestigingsplaats
    Waddinxveen
  • Branche
    Overig
  1. Je moet dit even navragen, maar wat ik van andere hierin Spanje heb begrepen is dat het soms fiscaal interessanter is om via Nederland te laten komen. Omdat de handelsovereenkomsten tussen Spanje en de VS nooit echt goed uitgewerkt zijn. Als dit een vaste klant wordt is dat misschien interessant om uit te zoeken.
  2. Ik lever aan niet aan de UK. @Joost Rietveld gaf dit als uitleg:
  3. De dame bij de britse belastingdienst is het niet met deze stelling eens en zegt dat we geen BTW in rekening hoeven te brengen. En dat dit valt onder een intracommunautaire levering, omdat het eindadres zich binnen de EU bevindt. De afnemer hoeft geen BTW te betalen omdat de producten de EU niet verlaten. Het zou zo fijn zijn als belastingdiensten het eens zouden zijn met elkaar....
  4. Ik kan me geen kabinet meer herinneren dat het termijn heeft volbracht. Als ik het me goed herinner was Rutte 2 de laatste die het wel lukte. En volgens mij was het daarvoor de paarse kabinetten die het wel gelukt was. Voor zover ik het weet vallen er meer kabinetten dan dat er lukken. En gezien het succesvolle ondernemersklimaat in Nederland, denk ik niet dat dit vallen er iets aan gaat veranderen. Vooral omdat iedereen het al zag aankomen.
  5. Dan krijg ik deze uitkomst: Dat ga ik toch echt niet doen. Hadden ze maar in de EU moeten blijven.
  6. Ik heb een opdrachtgever buiten de EU (Groot Brittanië), maar de materialen worden geleverd in Kopenhagen (Verhuur materialen) Ik denk dat ik met een geldig BTW nummer van mijn klant de BTW mag verleggen via een Intracommunautaire levering. Maar vind de informatie op de website van de belastingdienst een beetje vaag als het gaat om Groot Brittanië.
  7. OW ik herken dit verhaal zo goed. In het begin lijkt het allemaal goed te komen, maar na een jaar verslapt het en komt er weinig goeds uit. Helaas zegt de prijs niets over de kwaliteit. Ik had 4 jaar geleden een duur kantoor ingeschakeld, die in Corona tijd uitstekend werk leverde, maar uiteindelijk vergat aangiftes in te sturen (die wel af waren), verkeerde formulieren instuurde, loonaangiftes compleet verkeerd maakte etc etc. Uiteindelijk zo ver in de problemen gekomen dat de belastingdienst beslag wilde leggen op het hele bedrijf. Een andere boekhouder heeft dit min of meer kunnen rechttrekken omdat het oude kantoor duizenden euros extra wilde voor het vrijgeven van de boekhouding. Uiteindelijk was het minder duur om de jaren opnieuw te laten maken, dan te gaan procederen. Helaas was dit kantoor al de zoveelste die er een zooitje van maakt. Dus ja, het blijft in Nederland een moeilijke zaak om een goede boekhouder te vinden. Via Joost heb ik nu wel een kantoor gevonden die erg veel belovend lijkt te zijn.
  8. In mijn geval ook de wegenbelasting, de auto's zijn eigendom van 1 van mijn B.V.'s. Meer zie ik er inderdaad niet.
  9. Ik denk dat de miljoenen bezoekers van Higherlevel er voor zorgde dat de server overbelast was ;-) Met de 3 meest gebruikte browsers lukt het mij vandaag wel om de pagina te bezoeken.
  10. Kennen jullie deze website al? https://www.belastingdienst.nl/overzicht Ik kwam er vandaag achter dat deze bestond en geeft een overzicht van openstaande aanslagen. Als je een corona betalingsregeling hebt, moet je niet schrikken, deze staat er ook bij, maar geeft naast het huidige saldo ook de originele bedrag aan. Het geeft niet aan dat je er een betalingsregeling voor hebt. Ik kreeg een lichte hartverzakking, omdat ik dacht dat ik een aangifte vergeten was te betalen en dat het bedrag inmiddels verdubbeld was.
  11. Omdat ik denk dat jee een vlaamse onderneming hebt, zou ik dit eens lezen: https://siriuslegaladvocaten.be/blogs/kan-je-vervolgd-worden-voor-een-negatieve-review-vrije-meningsuiting-of-toch-niet/ Als je echt 100% zeker weet dat zij het geplaatst hebben, kun je wel degelijk stappen ondernemen. Als je het niet zeker weet, kijk dan uit met beschuldigen.
  12. Ik heb een zieke werknemer, zijn contract loopt binnenkort af, wij hebben op 26-05 dit maand een gesprek om aan te geven dat het contract dat op 31-06 afloopt niet te zullen verlengen. Wij hebben een contract met een arbodienst. Ik heb in de tweede week een afspraak laten maken voor een bedrijfsarts consult als vervangen van de 6 weken consult. Nu blijkt dat de bedrijfsarts dit toch niet helemaal gedaan heeft en geeft de arbodienst aan dat de volgende items nog gedaan moeten worden: Probleemanalyse & Advies Plan van aanpak Actueel oordeel (Moet opgesteld worden door de bedrijfsarts 2-3 weken voordat hij uit dienst treed.) Eindevaluatie (kunnen wij zelf) Ziek uit dienstmelding UWV (kunnen wij zelf) Ik heb wat moeite met het vinden van de juiste stappen op de website van het UWV. En omdat ik de arbodienst al eerder betrapt heb op verkeerde informatie, om zo extra omzet te maken, wil ik het graag dubbel checken om zo zeker te zijn dat ik de juiste stappen neem en niet achteraf in de problemen kom. Zouden jullie kunnen helpen?
  13. Ik zit zelf wat verder weg van de werkvloer en probeer in ieder geval 1 keer per 2 maanden aanwezig te zijn. Ik draai dan wel echt operationeel mee. Verder is er dagelijks contact via telefoon en 1 keer per week via whatsapp web. of skype. Dit werkt prima, maar ons team niet nog niet zo groot als die van jullie. IS het een idee om het gewoon te proberen, dus nog zonder echt te verhuizen, maar wel wat meer afstand te nemen van de werkvloer?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.