Ga naar inhoud

Jasper S.

Legend
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Ik vind het wel bijzonder dat in dit advies (heb even de stappen door gelopen), ze zo hameren op een telefonische 2 stappen inlogsysteem. Bij ons is juist de policy om dit niet te doen. Overal maar je telefoonnummer achterlaten bij organisaties die zeggen dat ze hun zooi in orde hebben. Terwijl er veel veiligere opties bestaan zoals via Authenticator of zelfs via hardware matige oplossingen.
  2. Ik heb hetzelfde probleem, ik kom met mijn persoonlijke account ook ons bedrijfsaccount niet in. Mensen kunnen mij ook niet uitnodigen. Helpdesk van Facebook is niet nuttig hierin. Zij advisseerde mij een nieuw account aan te maken.
  3. Jasper S. reageerde op Jasper S.'s topic in Off Topic
    zeker waar. Ze hebben ook de aangepaste algemene voorwaarden gekregen. Overheden nooit vertrouwen toch ;-)
  4. Jasper S. reageerde op Jasper S.'s topic in Off Topic
    Het is inderdaad een rare gang van zaken. Maar het hoort een beetje bij het internationaal zaken doen. Dus we maken de aanbesteding gewoon, niet op elke klus hoeft evenveel op te leveren. Je weet nooit wat eruit komt. Ooit voor een klant 2 podiumdeeltjes in Amsterdam moeten leveren vanwege een rekenfout in inches en cm. En de klant was zo blij dat we vervolgens voor 3 jaar alle beursen in Europa voor hen mochten doen. Dus wie weet...
  5. Jasper S. plaatste een topic in Off Topic
    Vandaag een aanbestedings aanvraag gekregen van de BE overheid met een materiaalbedrag van € 33,00 euro incl bezorgkosten 333 euro. Dat gaat toch helemaal nergens over? Ik dacht eerst dat een nep was, maar blijkt toch echt serieus te zijn.... Stel je voor dat een leverancier in de benelux misschien wel een paar euro goedkoper is.
  6. ow wat een handige tool, wist niet dat men het ook al terug kon halen.
  7. Wauw, als dit AI is, zijn de zinnen wel goed geschreven, maar totaal onaantrekkelijk en geen spreektaal. Misschien ben ik te simpel, maar ik heb nog nooit iemand zo horen praten haha.
  8. Een link naar je algemene voorwaarden is niet voldoende, wettelijk gezien moet je ze ter handen geven, dus samen met de offerte (ter handen geven mag ook digitaal) Als je maar kunt bewijzen dat ze meegestuurd zijn. Ik deed toen ik nog in NL woonde ook vrijwillig bomenonderhoud bij scouting terreinen. Er mochten nooit mensen bij zijn zonder goede trainingen. (ik ben zelf nooit aan het klimmen toegekomen) Wat ik nog mis in de voorwaarden is of een klant met een eigen kettingzaag aan het werk mag als jullie er bij zijn. Een gebroken ketting kan veel (lichamelijke) schade veroorzaken. En met een beetje pech haal je ook de krant er mee. Misschien is dit iets om over na te denken?
  9. Wel een uitzondering, maar dan leer je wel je leveranciers, klanten en investeerders kennen.
  10. Jasper S. reageerde op abvdb1's topic in Arbeidsrecht
    Ik wist niet eens dat er lokale bureau's bestonden. Het waren inderdaad bedrijven die landelijk werkte. Kleinere kantoren zullen inderdaad een meer persoonlijke aanpak hebben. Maar dat zoek ik zelf niet. Een nieuwsbrief werkt ook goed ;) Ik heb de verzekering pas 3 maanden, mijn werknemers waren nml nooit ziek. Nu is het bedrijf groter en met meer werknemers en dan krijg je ook werknemers die wel ziek zijn. En die kosten kunnen enorm oplopen vooral als de werknemers eigenlijk helemaal niet aan het werk willen en gewoon graag thuis blijven zitten.
  11. Jasper S. reageerde op abvdb1's topic in Arbeidsrecht
    Bij de drie ARBO dinesten waar wij zaten werd in de maandelijkse nieuwsbrief echt actief de voordelen van deze verzekering besproken en ook de risico's door berekend. Over het algemeen is de ARBOdienst eigenlijk ook meer een dienst voor de werknemer dan de werkgever, maar er zijn wel een aantal dingen waar ze werkgever mee helpen, zoals een vertrouwenspersoon (scheelt voor de MKB weer een werknemer of een externe partij) en die berg aan kennis die bij de betere ARBO diensten ook gratis is terug te lezen. Ik heb toevallig net zelf een verzekering uitgezocht en afgesloten via een tussenpersoon. En ondanks dat ik een hekel heb aan verzekeringen, is dit wel een verzekering waar heel veel mogelijk is in de vorm van vergoedingen, wachttijden, premiekortingen en bij een aantal verzekeringen is de ARBOdienst goedkoper als je een contract via hun afsluit, het scheelde mij 75% van de jaarlijkse premie.
  12. Maar banken zijn toch niet anders? Tijdens Corona, zijn er in onze branche heel veel bedrijven over kop gegaan omdat de banken niet wilde meedenken, verkoop van de materialen was voor de bank interessanter dan wachten tot de Corona voorbij was. Wij hadden gelukkig dat stukje van de Corona problemen niet, omdat er geen geld geleend was. Wat Norbert ook aangeeft hoor ik over Qredits wel goede verhalen, hoewel dit natuurlijk ook van de banken is, zijn het wel meer menselijk mensen die daar werken. Ik dacht alleen dat zij voor beginnende bedrijven waren. Maar schijnbaar doen ze nog meer. Voor ons is het maximale bedrag veel te laag.
  13. Waar het bij mij, bij dit soort onderwerpen mis gaat, is dat er met termen gegooid wordt waar de oneveraren ondernemer nog nooit van gehoord heeft. Misschien zou daar de kracht van moeten zitten, zomaar wat woorden die ik nog nooit gehoord heb: - Earn-out - MBI-deals - Vendor Loans - earn-outperiode - exit-horizon - EBITDA -cash sale Ik ga wel eens zoeken op die BMKB, wij zitten nml ook met een overname plan. Hoewel ik het nooit bij een bank zou willen lenen, vanwege de hoge kosten, desintresse en de stuge houding. Bovendien durven banken haast nooit een risico te nemen. Ik zie dan meer in een investeringsbedrijf. Die durven wel, staat alleen wel wat tegenover.
  14. Jasper S. reageerde op abvdb1's topic in Arbeidsrecht
    Maar heeft jullie arbo dienst jullie nooit gewezen op de risico's?
  15. Ik ken je frustratie. Het is onze branche ook. Ik zie jongens met motortakels in kisten slepen en ver boven hun hoofd opstapelen. In de evenementenbranche is het heel erg, vooral de concerten en festivals. De personeelsbudgetten zijn extreem laag en personeelsleden slijten sneller dan de materialen waar ze mee werken. De meeste "stoere" bouwers stappen voor hun 30ste uit het werk met rugklachten, kapotte knieën of hersenletsel. Waar vaak de dagen van 12 uur standaard zijn voor een loon dat niet meer past in 2025. Wij doen om die reden ook bijna geen concerten of festivals meer. Wij zijn te duur, omdat wij personeel wel een eerlijk loon willen geven. Gelukkig denkt de bedrijfswereld hier heel anders over. Hoewel de salarisvergoedingen nog steeds laag zijn, kunnen wij dit deels compenseren met onze materialen. Dat gezegd hebbende, heb ik jou product wel veel voorgesteld bij deze bedrijven, maar ze vinden het te duur en te langzaam. De rug slopen van een freelancer is goedkoper en sneller. Wij hebben trouwens de grote broer standaard in de de vrachtwagen staan.

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.