ri1987

Junior
  • Aantal berichten

    24
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

ri1987's trofeeën

  1. Mijn zus en ik zijn bezig met de laatste loodjes van ons ondernemingsplan. Even in het kort: Wij zijn in juli 2010 een webwinkel in dieren artikelen gestart, ingeschreven bij de kvk als een vof. Nu hebben wij een heel mooi pandje op het oog en aangezien 1 van de 2 dierenwinkels in ons stadje afgelopen jaar ten gronde is gegaan door slechte bedrijfsvoering (ik kan het weten heb 3 jaar voor die man gewerkt) zien wij een uitstekende kans om een dierenspeciaalzaak op te gaan starten. Nu heb ik nog een aantal vragen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen daar een antwoord op te vinden. 1. Wij zijn een vof, maar mijn zus wil wel zekerheid van loon houden ( mn zwager is ao, dus ze moet haar huisje kunnen blijven betalen. Is het mogelijk om haar elke maand loon uit te betalen? Zoals je ook bij een werknemer doet. Zo niet hoe kunnen we dan regelen ( zeker in het 1e halfjaar) dat ze toch een vast bedrag per maand heeft? 2. We lezen veel tegenstrijdige berichten over het wel of niet nodig hebben van vergunningen. Heb je een vergunning nodig voor het openen van een dierenwinkel of niet? 3. Volgende week hebben wij een gesprek bij de bank, voor financiering. In ons ondernemingsplan zijn wij uitgegaan van een fiancieel scenario dat niet het meest positieve is ( financieel plan via qcredits.nl). Zo hebben wij alles op 19% BTW staan terwijl dierenvoeding en medicijnen op 6% zit. Daarnaast zijn wij ook uitgegaan van de gemiddelde cijfers per m2 (bron: hbd.nl) alleen in onze berekeningen nu gaan wij niet uit dat wij gelijk 100% halen maar 80% van die gemiddelde omzet. Is dit slim of zou ik toch maar alles op 100% zetten? Met dit 80% en 19% BTW scenario zouden we volgens het financieel plan € 20.000 winst hebben aan het eind van jaar 1. ( loon van mijn zus is er dan al af net zoals alle andere kosten) Eventueel kan ik het financieel plan later op de avond ook op het forum plaatsen. Alvast bedankt! Rianne van de Weerd
  2. Dan ga ik toch voor de methode die banken gebruiken, dank jullie wel!
  3. Ik ben bezig met mijn ondernemingsplan en ben nu aangekomen bij het financiële gedeelte. Ik heb het investeringsplan en financieringsbegroting gemaakt en wil nu beginnen aan de exploitatiebegroting. Daar loop ik ergens tegen aan. Ik vind het lastig de verwachte afzet te bepalen en kan hierdoor niet verder met het berekenen van de verwachte omzet. Ik weet mijn doelgroep, de gemiddelde besteding van de verschillende productgroepen, en ook de brutomarge. Dit heb ik allemaal opgezocht via kvk-forum, www.hbd.nl. Het gaat hier trouwens om een dierenspeciaalzaak met 2 productgroepen dierenvoeding en dierenbenodigdheden omdat dit ook zo gespecificeerd word op hbd.nl, ik heb zelf 3 jaar werkervaring in een dierenspeciaalzaak en kan dus wel wat aantallen bedenken waar ik ervaring mee heb. Maar denk niet dat je dit goed kan overleggen in een ondernemingsplan. Ik moet natuurlijk kunnen aantonen waar ik de cijfers op gebaseerd heb. Ik heb www.hbd.nl al uitgepluist en bij cbs.nl kan ik niets vinden ( ik begrijp ook niets van die site) Hebben jullie een idee hoe ik een realistische verwachte afzet kan bepalen? Alvast Bedankt! [titel aangepast - mod]
  4. Ik heb een vraag omtrent het vestigingsadres wat ik moet opgeven aan de kvk. Toen mijn zus en ik in juli 2010 onze aanvraag bij de kvk ( voor onze webwinkel) hebben gedaan hebben we mijn ouders hun adres opgegeven omdat ik op dat moment nog thuis woonde en onze hele voorraad en administratie daar lag. Inmiddels ben ik bij mijn vriend in getrokken en heeft de kvk het vestigingsadres veranderd, niet handig omdat ik zelf geen ruimte heb voor mijn administratie en voorraad. Ik heb bezwaar ingediend en kreeg als antwoord terug dat ik een huurovereenkomst moest hebben voor het gebruik van het adres van mijn ouders als vestigingsadres en dat moest allemaal nog binnen de termijn gesteld in de 1e brief. Mijn ouders waren op vakantie dus is mij niet gelukt dat te doen. Nu ga ik via het formulier 14 van de kvk proberen alsnog het adres terug te zetten maar nu had ik nog 2 vragen: Kan ik als datum van ingang van het nieuwe adres een datum in het verleden ( dat ik ben verhuist dus) gebruiken? Daarnaast moet ik nog steeds die overeenkomst hebben, we betalen geen huur voor het gebruik van de ruimte. Maar ik las hier op higherlevel ergens dat er als wij in de problemen zouden raken, beslag kan worden gelegd op spullen van mijn ouders, omdat hun woning als vestigingsadres staat. Kan ik daarover ook iets vastleggen in een overeenkomst? Heeft iemand misschien een soort van voorbeeld van een overeenkomst? [titel aangepast - mod]
  5. Excuses voor mijn late reactie, maar ontzettend bedank voor jullie reacties, en het duidelijke antwoord.
  6. Samen met mijn zus heb ik vorig jaar een vof opgestart, nu wil ik samen met mijn vriend een huis kopen alleen is hij niet helemaal zeker dat het goed geregeld is met de vof. Mijn zus is prive namelijk financieel niet heel stabiel en eigenlijk is mijn vriend bang dat als mijn zus zo in de schulden raakt dat ze het niet meer kan betalen dat de schuldeisers bij mij komen aankloppen. Waardoor wij dan in de problemen kunnen komen met ons huis. Weet iemand enig manier hoe dit te voorkomen is?
  7. dogs & more klinkt goed! Beestenboel spreekt mij ook heel erg aan, maar ik heb gewerkt bij een zaak die zo heette en laten we zeggen het was daar niet zo leuk.... Ik heb dus negatieve gedachten hangen aan die naam. Over verdeling van het assortiment, zoals zoveel dierenspeciaalzaken is voeding en snacks het belangrijkste. Daarnaast wil ik accesoires aanbieden die je niet zo vaak ziet. De wat luxere snacks, manden, kattenbakken etc. De winkel zelf moet meer beetje een lifestyle idee krijgen dus niet de standaard toonbank, de standaard schappen, die je overal al ziet maar net ff wat anders. De dierenwinkels van nu zijn eigenlijk gelijk aan de inrichting van de supermarkten en dat wil ik nou juist niet! hmm... voel de inspiratie weer terugkomen...
  8. Goedendag allemaal, al een tijdje ben ik bezig met mijn ondernemingsplan en deze is nu bijna af. Ik heb alleen enorme moeite met het vinden van een geschikte naam. Het gaat om een dierenspeciaalzaak en alles wat ik tot nu toe bedacht heb bestaat al! Daarna heb ik gezocht in andere talen maar dat vind ik zelf allemaal veels te ingewikkeld klinken. Ik heb al een webwinkel maar die is gericht op alleen honden, het was ook eerst idee van me om hondenspeciaalzaak op te zetten maar hier op HL ben ik er achter gekomen dat dat mss niet zo slim is. Die naam past dus niet goed. Na al 2 maanden denken ben ik nu helemaal vast gelopen! ??? mijn ideen tot nu toe": Beestenboel Beestenbende allerlei varianten met Pets ( maar lijkt allemaal toch beetje veel op die keten van dierenspeciaalzaken) de rest van mijn ideeen ben ik nog aan het twijfelen of dat wat is. de steekworden die ik gebruik: dieren huisdieren winkel pet(s) animals beesten paws speciaalzaak poten wraf/miauw Iemand die mij misschien een zetje in de goede richting kan geven?
  9. De winkel is ± 80m2 en de bedoeling is van een aantal merken een breed assortiment te hebben en niet zoals je nu veel in dierenwinkels ziet van veel merken een beetje assortiment.
  10. Ik ben bezig met een ondernemingsplan te scrrijven voor een dierenspeciaalzaak. Ik gebruik hier bij de Startproof detailhandel voorbeeld van de Rabobank. Ik ben nu bezig met het financiele gedeelte en ik loop nu een beetje vast op het onderdeel voorraden in de openingsbalans. Ik heb geen idee hoe ik dit zou kunnen voorspellen/ berekenen. Ik heb de gemiddelde besteding en de verwachte afzet wel berekend, maar geen idee hoe ik dit nu moet gaan omzetten naar de voorraad die nodig is voor een dierenspeciaalzaak. Weet iemand hoe je dit kan doen? Alvast bedankt! Rianne Voorbeeldplan_Rabo_StartProof_Detailhandel.pdf
  11. Nu ben ik helemaal klaar met de vernieuwingen van vandaag. Het kost wat tijd maar dan heb je ook wat! Over het BTW-verhaal, ik heb het geprobeerd maar volgens mij gaat het niet anders dan mijnwebwinkel.nl het heeft neergezet. Nog steeds zijn natuurlijk alle reacties welkom. Ik kan er alleen maar van leren.
  12. Ik heb inmiddels een aantal zaken veranderd. Het BTW-probleem bij de verzendkosten zijn ( als het goed is ) opgelost. Bij het contact formulier heb ik ipv hotmail adres nu een wat zakelijker adres neergezet. Deze had ik al maar had geen flauw idee hoe ik het in outlook moest krijgen....Met wat hulp van mijn medemens is het nu wel gelukt. Heb ook gelijk maar de kans aangegrepen om de lay-out totaal te veranderen, zodat het minder rommelig lijkt
  13. Omschrijving van je concept: Mijn webwinkel www.bigdogboetiek.nl is nu 1 jaar open. Ik importeer halsbanden en riemen uit de Verenigde Staten en verkoop ze via mijn webwinkel. De halsbanden zijn allemaal hand gemaakt en dus uniek. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Vooral in het begin heb ik veel berichten gestuurd via hyves en ben ik ook mijn eigen hyve begonnen. Ik stuur berichtjes naar mensen die lid zijn van honden gerelateerde hyves. Daarnaast heb ik google adwords geprobeerd zonder succes, ik heb betaalde advertenties op marktplaats en speurders gezet. Ik heb me aangemeld bij verschillende startpagina's helaas werd ik daar maar bij 2 opgezet. In december ben ik naar het NK dogdance geweest en daar ging de verkoop best wel goed. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Dagelijks heb ik 10-15 mensen op mijn site, helaas schaffen die geen producten aan. Ik zou graag meer bezoekers naar mijn site willen trekken die tegelijkertijd ook iets aanschaffen. Over het gehele jaar bekeken: Via Google analytics zie ik dat het weigeringspercentage 24% is. Bezoekers zijn gemiddeld 1:51 min. op de site. De meeste bezoekers (70%) komen van een verwijzende site, 18% komen van zoekmachines en de overige 12% komen direct. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Ik verkoop halsbanden van merken waarvan ik ( op 1 merk na) de enige ben die ze in Nederland verkoop. Hiermee is de eigenaar verzekerd van een uniek product. De halsbanden voor kleinere honden zijn extra breed. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Alle tips zijn welkom.
  14. Zo zie je maar weer een goed idee blijft zelfs na 1,5 jaar een goed idee!
  15. De prijs is aan de hoge kant. Je kan beter een lagere prijs vragen waarbij je 10 klanten per dag hebt met 10 euro winst dan dat je met hogere prijs 5 klanten hebt met 15 euro winst. Winst maken is niet alles, je moet ook klanten hebben die de prijs willen betalen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.