Jump to content

dinges

Junior
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. lijkt me gewoon geld dat onder de normale bedrijfsvoering valt. Je geld op de zakelijke rekening hoeft geen 0 te zijn. Je zult altijd een buffer willen aanhouden om lopende kosten te betalen en vanwege het feit dat kosten meestal eerder betaald moet worden dan dat je je geld van klanten ontvangt. Alleen bij een eenmanszaak overtollige liquide middelen aanhouden mag niet.
  2. Bij een eenmanszaak mag je overtollige liquide middelen niet zakelijk aanhouden. dus spaargeld ben je verplicht naar privé te halen en in box 3 op te geven. Je mag het geld wel zakelijk aanhouden als je kan aantonen van de zakelijke noodzaak in de toekomst. Bijvoorbeeld omdat je het geld niet niet voor dagelijkse bedrijfsvoering nodig hebt maar omdat je zakelijk aan het sparen voor een investering (pand/ bedrijfsmiddel of iets anders ) bent. Je moet wel een concreet plan hebben waar het voor is. Omdat je het al naar privé gehaald hebt wordt het nog lastiger de zakelijk
  3. Die 10% zakelijk verkeer voor een lager motorrijtuigenbelasting tarief is inderdaad een norm bij bestelauto's. Dit is geen richtlijn, maar voorwaarden. Maar ik ken hem alleen op het gebied van wegenbelasting, niet in de context die TS noemt https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/soort_motorrijtuig/bestelauto/bestelautotarief_voor_ondernemers
  4. Hij zal bedoelen dat hij zelf niet de handelaar is, maar dat hij 15% krijgt van de winst die de handelaar maakt (300-100)
  5. Als eenmanszaak ben je volgens mij niet eens verplicht een zakelijke rekening te nemen. Je kan alles ook met je privé rekening afhandelen. is het alleen een kwestie van de juiste boeking doen
  6. Lijkt me ook in box 1 behoren. Renovatie lijken me wel werkzaamheden die onmiskenbaar het doel hebben om een hoger rendement te behalen dan bij normaal vermogensbeheer behaald zou zijn.
  7. Ik heb weinig verstand van merkrechten, maar je geeft aan dat je dit al vaker meegemaakt hebt en dat je aangetoond hebt dat je geen merkrechten schendt. heb je hier degene die de klacht indiende overtuigd en is de klacht ingetrokken of heb je Amazon overtuigd en hoe heb je dit gedaan? Gebruik je hier documenten van je distributeur voor? Kan je wellicht vooraf een manier vinden Amazon de juiste documenten overleggen dat je geen merkrechten schendt? Zodat Amazon de boel niet plat hoeft te gooien als ze een aanklacht geven. Zeker als het vaker voorkomt dan heb j
  8. Ik kan me herinneren 15 jaar geleden dat ik een zakelijke rekening wilde openen en dat ik bij een aantal banken verplicht een ondernemersplan moest inleveren. Ik heb ze gezegd dat ik geen geld wilde lenen en dat ik alleen rekening wilde openen, maar zelfs dan wilde sommige banken dit toch hebben. keuze was snel gemaakt voor een bank die zich niet met mij wilde bemoeien. ik leef nog in de perceptie dat je met elke klant blij bent, maar bij banken heeft dat nooit bestaan volgens mij.
  9. De eerste zin zegt al genoeg. Je bent al enige tijd bezig met het realiseren van..... Dit zal voor de belastingdienst al genoeg zijn om het resultaat uit overig werk te categoriseren. Het uitponden van een van pond valt volgens mij sowieso in box 1, maar ook voor 30 % zelf uitvoeren van groot onderhoud, of andere aanpassingen aan een verhuurd pand zijn al voldoende. Ik heb de inspecteur wel eens een oordeel gevraagd. Het innen van huren en het betalen van vaste lasten waren de taken die ik mocht doen en dan zou het nog in box 3 vallen. Veel meer dan dit zal het
  10. Zoals ik het nu begrijp lijkt het me dat je gewoon BV a en BV b kan oprichten. Met in een bv 1 aandeelhouder en in ander bv 2 aandeelhouders. Uiteraard kunnen gecompliceerde opties met holding bv ook. maar een vof voor bedrijf b en eenmanszaak voor a kan ook. En zo zijn er nog 300 opties. Misschien handig de 2 bedrijven wat verder toe te lichten. Zo is het lastig beste opzet te geven.
  11. Bedankt allen voor hulp. Ik heb 1 aanvullende vraag nog. Ik weet dat schulden niet verdwijnen als je een vof opheft. Maar hoe zit dit met vorderingen? De Vof is officieel 1 dec 2020 opgehouden te bestaan. Kan ik dan akte van openbare cessie gewoon op 21 december dateren, of moet dat perse op 1 december zijn omdat dan de VOF is opgehouden te bestaan? Iemand een idee hoe dit zit en waar dit in de wet vermeld staat? Ik kan dit niet vinden. Ik kan alleen vinden dat bij overdracht van vordering hiervan in artikel 94 wordt vermeld dat dit met bekwame spoed gemeld moet worden. Ik
  12. Essentieel verschil met Aaka en jouw post is het woord oninbaar. Oninbare vorderingen zullen niet meer voor de nominale waarde op de balans staan lijkt me......
  13. Klopt twistpunt is niet waar de vordering ligt, maar de hoogte van de schade uitkering Bedankt voor meedenken iniedergeval!
  14. Ik snap niet wat je bedoelt. Ik ben degene die de vordering van de klant heeft overgenomen. De klant heeft schade gehad en het recht op deze schadepenningen zijn dmv Akte van cessie in het verleden bij mij terecht gekomen. Verzekeraar heeft gedeeltelijk betaald en om de restant vordering instant te houden zal ik deze moeten stuiten en dat wil ik blijven doen als ik van Vof naar eenmanszaak ben.
  15. Het dispuut lijkt me met de verzekeraar. Verzekeraar en ik zijn het oneens. Maar als je punt is dat ik wellicht via de klant ook mijn geld kan vorderen dan vermoed ik dat dit in sommige gevallen zou kunnen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept