Jump to content

j0ch3m

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. De wijziging treedt naar verwachting op 1 januari 2011 in werking. Een invoeringswet is nodig. Voor meer info: antwoordvoorbedrijven mod-edit: link gefixed
  2. Hi Joost, Het eerste las ik op een website (ga even kijken waar). Maar antwoord is duidelijk. Dan zou ik het dus via een persoonlijke lening moeten doen. Thanks!
  3. Hi, Vraag: Las dat je bij een LTD geen verplichtingen hebt op gebied van DGA uitkeringen ed. Houdt dit voor de NL instanties dan ook in dat je geen ondernemer bent? De reden van mijn vraag is alsvolgt: Ben op dit moment herstellende van een vervelende ziekte, dit gecombineerd met het "omvallen" van de werkgever waar ik voor werk val ik dus onder de ZVW. Hier wil ik natuurlijk zsm uit, maar waarschijnlijk gaat mijn herstel nog drie maanden duren. Nu wil een kennis van mij een onderneming starten en ben best bereid om hier een investering in te doen. Echter op dit moment is het voor mij niet handig om een onderneming op mijn naam te hebben staan, daar mijn inziens mijn vangnet (uwv in dit geval) dan wegvalt. Het laatste vind ik prima als ik weer 100% ben. Is het zo dat als ik via een LTD een BV opricht en deze laat deelnemen in de BV van de kennis van me, dat ik zelf (privé persoon) niet wordt aangemerkt als DGA? Voer trouwens zelf geen werkzaamheden uit voor de BV. Het plaatje ziet er dan zo uit: Prive persoon --100% eigenaar LTD --> 100% beheer bv --> 30% holding BV kennis. Alvast bedankt voor jullie reacties.
  4. Een goede middag, Wij zijn druk bezig met het bekijken van een locatie om ons bedrijf in te vestigen (kantoorruimte in de regio Utrecht). Daar er vandaag de dag erg veel leeg staat lijkt het me dat er goed valt te onderhandelen. In het kort de situatie: - Kantoorpand +/- 172 M2 (waarvan 20M2 gezamelijke ruimte is) - Huurprijs p.m2 : € 125,00 - Servicekosten p.m2: € 25,00 - Contractduur: verhuurder wil 5 jaar, opzegtermijn 1 jaar. In de servicekosten zit: verrekenbaar voorschot op de vergoeding voor bijkomende leveringen en diensten. • gasverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties van de gemeenschappelijke ruimten; • elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties van de gemeenschappelijke ruimten; • waterverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties van de gemeenschappelijke ruimten; • gasverbruik individueel inclusief vastrecht ten behoeve van de gehuurde ruimte; • elektriciteitsverbruik individueel inclusief vastrecht ten behoeve van de gehuurde ruimte; • waterverbruik individueel inclusief vastrecht ten behoeve van de gehuurde ruimte; • onderhoud en periodieke controle van verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s); • idem van brandmelder-, gebouwbewakings-, storingsmelder- en noodstroominstallatie(s); • idem handmatig of motorisch aangedreven deuren; sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep e.d.; • schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde alsmede zonwering, het verwijderen van sneeuw en ijs, beglazing gemeenschappelijke ruimten, terrassen, parkeerkelder en/of terrein; • assurantiepremie buitenbeglazing; • nachtveiligheidsdienst, bewaking; • communicatie; • groenvoorziening; • onderhoud lampen en buizen in gemeenschappelijke ruimten; • het (periodiek) schoonhouden en ontstoppen van goten, hemelwaterafvoeren; • administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde en geleverde leveringen, diensten. -- Is het realistisch om in te zetten op een huurprijs van € 90,00 p/maand en een huurvrij periode van 12 maanden (mijn onderbuik gevoel geeft aan dat er misschien wel meer mogelijk is, maar heb hier geen ervaring mee). Wellicht heeft iemand ervaring? voor mensen in de buurt of uit Utrecht: Betreft hier Lage Weide. Alvast bedankt voor de reacties.
  5. All, Heb wat uren zitten rondzwerven op dit forum en heb nog niet echt gevonden wat ik zoek. Wellicht kan iemand mij helpen met het volgende. Ben druk bezig met de oprichting van een onderneming. Aan een van de medewerkers wil ik een x% van de aandelen 'geven' (dit percentage is >5%). Nu kan ik aandelen uitdelen via een STAK constructie, echter loop dan tegen het volgende op: - Voor de werknemer is het doel het mee profiteren van de groei van de onderneming (winstdeling) plus het gevoel veel nauwer betrokken te zijn bij de onderneming. Wat logisch is. Waar laat de medewerker zijn aandelen? Of te wel, gaan deze op de privé naam. Is het wijsheid om hier een onderneming tussen te zetten? Het laatste geeft mijn inziens weer een nadeel dat als dit bijv. een BV is, dat de medewerker loon uit de onderneming moet halen en deze is in loondienst bij mijn bv. Nu zat ik eens te kijken of hij misschien een LTD ofzo kan oprichten (weet niet of daar een salaris/fee plicht is). Is dat een constructie? Doel: aandelen aan de medewerker (met of zonder stemrecht) via een STAK. Medewerker blijft in loondienst en wel waarde voor hem opbouwen maar pas belasting betalen als hij het eruit haalt. Hoop dat het een beetje duidelijk is. Alvast bedankt voor de reactie(s). Groet
  6. Hoi, Ben zelf ook met deze berekening bezig en gebruik nu de volgende variabelen: De wettelijke werkgeverspremies bedragen per 1 januari 2010: · Awf (Algemeen Werkloosheidsfonds) 4,20% · Sfn (Sectorfondsen, gemiddelde premie) 1,06% · Sfn (Verplichte bijdrage kinderopvang) 0,34% · Aof (Arbeidsongeschiktheidsfonds) 5,70% · Aok (Arbeidsongeschiktheidskas) 0,07% · Whk (Werkhervattingskas) 0,59% · Zvw (Inkomensafhankelijke bijdrage) 7,05% [bron: http://www.wetenwaarjeaantoebent.nl/ExpertKennisContent/SocialeZekerheidActueelWerkgeverslasten2010.htm] Bijgesloten twee screenshots vanuit Visionplanner... Mocht iemand van mening zijn dat deze variabelen niet kloppen.... dan hoor ik het graag. Bedankt. Met vriendelijke groet, JOchem
  7. j0ch3m

    Werkgeverslasten

    All, Bedankt voor de reacties. Ik ga snel verder met het invullen van de variabelen.... Groet, Jochem
  8. j0ch3m

    Werkgeverslasten

    Dus... waarde op nul houden ?
  9. j0ch3m

    Werkgeverslasten

    Joost, Bedankt voor je reactie. In ons vakgebied (IT) is (toch) geen CAO van toepassing.... Hoop dat je hier iets mee kan. gr Jochem
  10. j0ch3m

    Werkgeverslasten

    All, Ben druk bezig met maken van een business plan en loop tegen een aantal variabelen aan waar ik zo snel geen antwoord voor kan vinden... Wellicht kan iemand me hier helpen (zou natuurlijk wel erg fijn zijn). Ik moet de volgende variabelen invullen: - Procentuele werkgeverslasten pensienpremie ...% - Procentuele werkgeverslasten voor de pre-pensioen voorziening ...% - Procentuele werknemerslasten pensioenpremie ..% (denk 50%) - Percentage van het brutoloon voor ziekteverzekering ..% (denk 10%) Verder werk ik met de volgende variabelen: - Awf 4,15% (kan ook percentage voor werknemer invoeren) - ZvW 6.9% - Wao/Wia 5,7% - Aok 0,15% - vakantiegeld 8% Ben geen held op gebied van personeelskosten (en zal dit zeker uitbesteden)... voor nu alvast bedankt voor de reactie(s). Nog een prettige avond. groet, Jochem
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept