DirkvZ

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Dictio

Bedrijfsinfo

DirkvZ's trofeeën

  1. Hoi Tryout24, Hier hetzelfde verhaal. Ik heb hier een tijd geleden ook een topic geopend (hier) over banken en met name over de klantomgang van de ING. Via via ben ik bij een adviseur terecht gekomen die wat contacten bij de ING heeft zitten en alle in te sturen documenten gaan nu eerst via mijn adviseur. Ze willen een KvK nummer hebben en inderdaad willen ze ook graag een accountantsverklaring zien. En nee, dat mag geen mailtje van de accountant zijn maar dat moet een verklaring op briefpapier met een handtekening zijn. Vergeet ook niet een kopie van je ID (ook van de achterkant!) mee te sturen. Als je een VOF wilt opzetten en er is nog geen VOF contract dan heeft de ING een document wat je moet ondertekenen waarin je verklaart dat er inderdaad geen VOF contract is. En in de vakantietijd is dat geen pretje om dat allemaal te moeten regelen. Accountant 3 weken op vakantie, contactpersoon bij de ING op vakantie, etc... Ik wens je in ieder geval veel succes! Gr, Dirk
  2. Wat mij persoonlijk ontzettend stoort is je taalgebruik. Gebruik niet meer dan 1 uitroepteken en zorg dat je interpunctie op de juiste plek staat. Nog even over de foto's: Heb je je bedrijfsnaam op het pand staan ergens? Zet daar de auto's voor en maak een paar mooie foto's. Dat komt mijn inziens veel beter over dan zo'n geel grasveldje. En als laatste: De foto van de BMW op je website is veel te groot waardoor hij krimpt. Ik neem aan dat je dat zelf ook ziet? Ook de aanklikbare foto's van auto's die te koop staan zijn allen veel te groot, waardoor ze een stuk langer moet laden. (Sleep de foto's eens 1 voor 1 in je adresbalk, dan kan je het zelf zien.) Verder wil ik je veel succes wensen :).
  3. Hallo allemaal, Ik ben samen met mijn broer al geruime tijd bezig om een financiering te krijgen voor een startende onderneming. Hieronder mijn ervaringen met banken. Rabobank: Allemaal prima, goed contact, goed geholpen, komen afspraken na. Helaas geen lening omdat er geen eigen vermogen is en het risico te groot schijnt te zijn. ABN: Ook prima, in 2 werkdagen was alles besproken, plannen nagekeken. Wederom door dezelfde redenen geen lening. Maar toen. De ING... Website: 'Wij bellen u binnen 2 werkdagen terug!' Werkelijkheid: 'Als u ons nou eens 2 maanden lang wekelijks belt, misschien dat wij u dan terugbellen!' Net weer maar eens gebeld. 'Wij weten van niets, in ons systeem staat dat u in mei al bent teruggebeld, heeft u misschien geen voicemail aanstaan?' Mijn voicemail werkt prima, ik denk dat hun systeem wat kuren heeft. Afijn, nieuwe aanvraag, het hele vragenlijstje weer doorlopen. 'Heeft u een inschrijving bij de KvK?' - 'Eh, nee mevrouw, dat is niet zo heel erg logisch op dit moment, denkt u ook niet?' - 'Ja, daar ben ik het op zich wel met u eens, maar ja, procedures hé! Ik kan u nu niet in contact brengen met een financieel adviseur.' Huh, wat? Een KvK inschrijving voor alleen een gesprek?! Einde ING. Hoewel ik ergens wel weet dat geen één bank een lening verstrekt zonder eigen inbreng, wilde ik het toch eerst via de gebruikelijke kanalen proberen. Een andere stap die ik nu nog kan nemen is Qredits, hoewel zij niet het gewenste bedrag (50.000) kunnen verstrekken wil ik het daar ook proberen. Wat ik mij trouwens ook afvroeg, zijn aansluitkosten normaal bij microkredieten? 450 euro exclusief de kosten van de coach vind ik behoorlijk wat. Maar wat mij vooral bezighoudt is de manier waarop ING met haar (potentiële) klanten omgaat. Herkent iemand deze ervaringen? Met vriendelijke groet, Dirk
  4. Dan wordt het inderdaad een ander verhaal. Ikzelf kan je niet helpen maar in ieder geval heel veel succes!
  5. Hallo, Als ik het goed begrijp heb je wel een ondernemingsplan zelf gemaakt? Ik raad je aan om het financiële plan ook zelf te maken. Haal wat voorbeelden van het internet en ga aan de slag. Laat het daarna controleren door een accountant. En aanstaande maandag vind ik persoonlijk wat kort dag. Ikzelf ben bijna 6 maanden bezig geweest met het ondernemingsplan en financieel plan. Probeer eerst zelf wat dingen op papier te zetten. Je leert er een hoop van. Gr, Dirk
  6. Dat is juist. Zaken als losse toestellen, accessoires, etc, worden direct afgerekend.
  7. Hoi Robbert, Allereerst bedankt voor het kijken! Met een voorziening bedoel je Bouwkundige voorzieningen onder de Vaste Activa? Dit heb ik uit het voorbeeld van de KvK (http://www.kvk.nl/bedrijf_starten/orientatie/een_ondernemingsplan_maken/financien_hoe_regelt_u_uw_geldzaken/). Maar dat is dus niet gebruikelijk? En bij een telecomwinkel werk je met abonnementen, dus de klant krijgt een factuur van de provider, vandaar dat er geen debiteuren bij staan. Gr, Dirk
  8. Hoi iedereen, Even voorstellen: Ik ben Dirk, 22 jaar jong, net afgestudeerd en ben samen met mijn broer bezig om een telecomwinkel op te zetten. We zijn druk bezig met het ondernemingsplan en we zijn nu aangekomen bij het kopje financiën. Van allerlei sites hebben we delen van het financieringsplan overgenomen (ook stukjes van een lid op HL) en hebben uiteindelijk templates gemaakt. Mijn vraag is nu of jullie daar een blik op zouden willen werpen. Het gaat mij vooral om de structuur. Staat alles op de goede plek, hebben we zaken over het hoofd gezien, staan er overbodige zaken in? Morgen hebben we een afspraak met de KvK en daarmee gaan we de plannen nog eens bekijken. Maar ik vind het belangrijk dat de templates in ieder geval voor een groot deel kloppen. Mijn dank is alvast groot. :) Gr, Dirk financien_leeg.xlsx
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.