Ik kan altijd een beter aanbod bedenken, dus nee.
In de segmenten die ik graag koop.
Geen voorbeelden geven.
Je wilt kleren verkopen, en een mooie winkel starten. Dat zijn visuele dingen. Maak je enquete dus ook visueel:
[*]Voor welke van deze kleren (laat foto's/videos zien) zou u 30 euro willen betalen, en voor welke 60 euro? (meerdere keuzemogelijkheden)
[*]Welke kleren zou u niet eens bekijken? (meerdere keuzemogelijkheden)
[*]Bij welke van deze winkels zou u het snelst binnenstappen (laat foto's/video's zien)? (meerdere keuzemogelijkheden)
[*]Welke zou u niet eens bekijken? (meerdere keuzemogelijkheden)
Herhaal deze vragen een tiental keer, en je hebt geen abstracte intenties meer, maar concrete voorbeelden van welk soort kleren en winkels mensen goed vinden.
Voeg nog wat open vragen toe, misschien vooral over hoe je de service moet organiseren en hoeveel mensen nu al per maand aan kleren uitgeven.
Je kunt natuurlijk ook, zoals elke kleerdesigner of architect ook doet: de kleren verkopen die jij mooi vindt, en de winkel inrichten zoals jij mooi vindt. Dan voldoet je winkel in ieder geval 100% aan de wensen van een mogelijke klant (jij), en is het hopen dat andere mensen genoeg op jou lijken om een goedlopend bedrijf te kunnen starten.
Goede tips. Ik sluit deze enquete bij 400 personen af en ga dan een nieuwe starten met inderdaad voorbeelden van wat ik de consument wil aanbieden. Ben wel van mening dat het uiteindelijk ook qua enquete erg verschilt in wat je daadwerkelijk gaat verkopen. Moet er nu vandoor!