Majo

Junior
  • Aantal berichten

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Majo's trofeeën

  1. Mijn toekomstige inkomen/verdienste veilig stellen vanaf het moment van opstelling van de hw. Dus de schuldeisers van de emz van mijn man vallen terug op mijn man en mijn vermogen zoals bestond ten tijde van heropstelling van de hw.
  2. Ik weet even niet hoe ik de 'qoutes' kan gebruiken, dus probeer het per regel....hopelijk blijft het leesbaar. Maar bbz was als extra financiering. Er zijn verliesgevende projecten geweest, maar dat draait nu weer beter. Er zit weer winst op en er komt nu weer voldoende cashflow...maar dan moeten we wel verder kunnen. We hebben binnenkort ook een gesprek staan over verbetering van winstmarges en vermindering kosten met iemand in dezelfde sector. Wellicht kan diegene ons goede tips geven. En samen hoofdelijk aansprakelijk weten we, maar ik dacht gelezen te hebben dat er iets op 1 januari 2012 is veranderd waardoor het toekomstige inkomen ( vanaf moment opstellen hv of aanvraag scheiding) van de partner niet meegaat in de aansprakelijkheid. Wel het overige vermogen.
  3. Hallo allemaal, Ik heb met al een tijd geleden aangemeld en vooral meegelezen....maar nu vraag ik dringend om advies! Ik heb me zo'n 3 jaar geleden aangemeld en het hele verhaal van Marcel down/up gelezen. Dat heeft veel kracht gegeven ....volgens mij nu zelfs happy entrepreneur ;). Maar even kort het verhaal. Al jaren gaat onze eenmanszaak niet goed (bouw). Een aantal jaar geleden bbz krediet gehad en het ging langzaam aan weer de goede kant op, althans we waren bezig met goed omhoog te krabbelen en een hoop schuldeisers betaald. Maar dan wordt je weer geconfronteerd met een aantal klappen die je niet kan dragen. Klanten BV's die failliet gaan met grote bedragen, klanten die niet betalen en je lange juridische procedures moet beginnen ( er lopen er nu 3) en verlies op projecten door lage prijzen tegenwoordig. Al met al bbz een ton, maar de gemeente is heel coulant gelukkig. Bank halve ton dk, maar er is cashflow dus nog geen moeilijkheden. Payroll halve ton, begint nu te piepen. Uitzendorganisatie, 37k, zij hebben nu beslag gelegd opende zakelijke rekening en inboedel volgt. Dus hier zit momenteel het grote probleem!! Overige schuldeisers ca. 20k maar deze kunnen door inkomende omzet gewoon worden betaald. -Nu zijn mijn vragen, kunnen we nu nog in overleg met de uitzendorganisatie ondanks beslag. Wanstaltig het tot faillissement komt dan is er niets ( er is geen vermogen). Nemen ze ons serieus als we het alleen doen of beter onder begeleiding? - we zijn getrouwd in gemeenschap, kunnen we nu door het alsnog opstellen van huwelijkse voorwaarden 1 inkomen veilig stellen ( beide inkomen). Heb gelezen dat dat sinds 1 januari 2012 is gewijzigd? Met 1 inkomen kunnen we voorzien in hypotheek en de rest, dan kan alle omzet uit de eenmanszaak naar schuldeisers. - is een minnelijke sanering een optie? Maar ga je daar als stel in of alleen als eenmanszaak en degene die daarvan eigenaar is? - we hebben al contact opgenomen met feniksgroup ( werd hier aangeraden), maar heb vaker adviezen van Ruben van den Oord gelezen? Zou ik je mogen benaderen voorbeen advies. Al met al we willen alles oplossen maar weten nu even niet meer welk pad het beste is voor ons gezin. [titel aangepast - mod]
  4. Ik ken niet het hele verhaal, maar alleen na het lezen van je topic kan ik niet anders zeggen dan geweldig gedaan. Goed dat je (jullie) het zo hebben volgehouden en doorgezet. Uiteindelijk komen de goede tijd na zware tijden. Alleen helaas duren (zulke) zware tijden erg lang...wens je een hele goede toekomst tegemoet!
  5. Ik heb begrepen dat het ook ligt aan bepaalden fasen van een contract, met name hoe lang iemand in dienst is (Fasen A-C??). Bij sommige contracten wordt een eerste periode van ziekte gefactureerd aan degene die iemand via payroll inhuurt. Maar dat ligt dan aan de overeenkomst die jij ook hebt met het payroll-bedrijf.
  6. 's Middags tijdens het dutje, nu slaapt mijn dochter overdag ongeveer 2 uur. Dus dan kan ik even ongestoord werken. Verder 's avonds soms wat doorzetten. Maar dan begin ik meestal vrij laat op vrijdag en dan worden het toch nachtuurtjes. Of op zaterdag, dochtertje gaat boodschappen doen met haar papa en dan kan ik even weer ongestoord werken. Als iets snel gedaan moet worden, dan is een dvd opzetten een goede korte oplossing! Moet wel toegeven dat deze oplossingen niet echt creatief zijn ;). En dvd aanzetten, pedagogisch veantwoord??
  7. Een gemeente heeft de mogelijkheid om een gebruiksontheffing te verlenen, dus ontheffing verlenen voor het gebruik als horeca. Dit betreft gelet op de Wabo (die per 1 oktober 2010 in werking is getreden), een bevoegdheid op basis van artikel 2.10 Wabo in combinatie met artikel 4 van bijlage II Bor (Besluit omgevingsrecht). Het moet dan wel voldoen aan de volgende eisen: - binnen de bebouwde kom; - de oppervlakte is niet meer dan 1500 m2; - aantal woningen blijft gelijk. Deze procedure is redelijk makkelijk, tegenwoordig geldt zelfs een termijn van 8 weken. Door een dergelijke ontheffing hoef je niet te wachten op een nieuw bestemmingsplan. Echter, het is een bevoegdheid van de gemeente waarbij zij een belangenafweging dient te maken. Uit de brief van de gemeente kan je impliciet lezen dat ze het niet willen, maar redenen daarvoor hebben ze niet expliciet gegeven. Ze verwijzen ook naar artikel 2:28 APV (ik denk dat je bedoelt algemene plaatselijke verordening). Maar als ik op hun site kijk, dan is artikel 2:28 inmiddels vervallen. Is het een oudere brief?
  8. Wellicht bepaalde beurzen? Nu weet ik niet of er dergelijke beurzen zijn voor specifiek (duurdere) mode/kleding, maar bijvoorbeeld op de 9-maandenbeurs worden vaak ook babyschoenen (duurdere klasse) aangeboden...
  9. Wij hebben het wel eens laten doen op locatie, althans iemand komt bij je thuis de auto uitlezen. Dus dit wordt ook al wel door mensen gedaan, deze jongen kwam geloof ik uit de regio 's-Hertogenbosch. Er zijn ook genoeg mensen die zelf handig zijn met de auto en snel een eigen auto kunnen repareren dan wel iets vervangen, alleen de apparatuur niet hebben om een auto uit te lezen. Als service op locatie komen lijkt me wel geschikter, want een garage zal dat niet doen. Daarmee onderscheidt je je dan ook daarvan.
  10. Ben redelijk nieuw hier, dus eigenlijk weet ik niet in hoeverre het de bedoeling is om alles te vertellen. Maar het is in ieder geval bij de gemeente Eindhoven geweest. Is het ook gebruikelijk om de naam van de ambtenaar te vermelden?
  11. Graag wil ik even iets positiefs kwijt over de Bbz-krediteverlening. Ik heb een aanvraag gedaan, binnen 3 weken beschikten ik over het geld (115000, dus ook een flink bedrag!). De behandelende ambtenaar was zeer voortvarend en behulpzaam. Dus alleen maar goede ervaringen hiermee, daardoor is het bedrijf overeind gebleven! Het is nu nog niet makkelijk, maar wel is er faillisement mee voorkomen!
  12. Inderdaad bekenden die in hetzelfde vak zitten hebben dat bevestigd, ik ga ook via hen meer informatie proberen te achterhalen.
  13. Op dat adres had ik niets meer gevonden, hij zal het waarschijnlijk goed hebben aangepakt. Heb inmiddels contact gehad met een jurist, die heeft aangegeven dat indien aangetoond kan worden dat hij elders werkzaam is (al dan niet eigen bedrijf) dat deze inkomsten meegenomen dienen te worden als inkomen voor verdeling in de faillisementsprocedure. Dus als de curator dat weet, moet dat worden meegenomen. Natuurlijk heb ik dat al aangegeven, maar daar is nog niets mee gedaan volgens mij. Dus dat ga ik beter proberen aan te tonen. Echter als hij eenmaal failliet is verklaard, dus ook in prive persoon en er is qua verdelng niets meer over...houdt het voor ons ook helaas op. Heeft iemand van jullie een andere mening hierover? Of advies?
  14. Hebben we reeds gedaan, maar die wuift het eginszins weg in die zin dat zij daar niets vanaf weet. Maar ik moet er anders toch achter zien te komen hoe het nieuwe bedrijf heet en op wie zijn naam het eventueel staat. Kan ik al meer aantonen, wellicht komen we daar verder mee. Maar bedankt voor de reacties.
  15. bedankt voor de reacties, heel belangrijk is inderdaad de vraag wat je ermee wil bereiken. De bedoeling is ook echt om maandelijks te kunnen inzien of de gewenste 'marges/ dan wel doelstellingen worden gehaald. De kosten zijn over het algemeen goed in beeld. De prijzen ook, echter zijn sommige projecten op uurbasis en andere weer op m2 basis. We kunnen ook een goede inschatting maken van het aantal uren (gemiddelde aantal uren x werkzame personen). Misschien inderdaad wat voorbeelden bekijken en zien of ik er zelf iets bruibaars van kan maken. Nu ben ik zelf alleen niet zo thuis in de cijfertjes (ben zelf juriste), vandaar dat een simpel systeem (wat zij kennelijk kunnen aanbieden) in excel wel heel aanlokkelijk klonk! Groet, Marina
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.