Jump to content

Wising

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Lijkt inderdaad een mooie oplossing. Ik heb ze proberen te contacten. Na door een keuze menu te lopen werd de verbinding verbroken (2x), een alternatief nummer was afgesloten. Als ik mensen niet kan bereiken dan doe ik er ook geen zaken mee. Exact online verwijst ook naar de koppeling van dealer4dealer. Op zich prima oplossing maar wil graag nog even vergelijken met alternatieven. En natuurlijk wel bedankt voor het meedenken :)
  2. Wij hebben een Magento webwinkel. Een jaar geleden zijn wij begonnen, en om kosten te drukken hebben we toen besloten om de administratie zelf in een spreadshead bij te houden. Dit ging allemaal prima, maar nu wij beginnen te groeien willen wij eea automatiseren. Wij zijn uitgekomen bij het boekhoudpakket 'exact online'. Dit pakket voldoet prima aan onze eisen. Nu willen wij Exact Online koppelen aan onze Magento (CE 1.4.1.x) om alles zo efficiënt mogelijk te krijgen (geen voorraad bij houden). Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben en me wat tips kunnen geven? Ik heb op het Internet de website gevonden: http://www.dealer4dealer.nl/producten/magento-exact-online-koppeling De koppeling kost €29,- per maand + eenamlig €350,- voor installatie en implementatie. Zijn er betrouwbare alternatieven? Op zich mag het wat kosten, alleen vraag ik me een beetje af of het vaste maandbedrag reëel is.
  3. Er zijn al veel belangrijke zaken verteld in dit topic. Laat ik nog wat toevoegen voor kleine producten: Een lichttafel kan er voor zorgen dat er geen schaduwen achter de producten komen. http://www.rittz.com/catalog/product/view/id/7/s/medalight-lp-400/category/385/ Dus: daglichtlampen + difuus maken (bv fotocube) + lichttafel. Op lynda.com (betaald abbonement nemen), staat een leerzame video over productfotografie. De eerste paar video's kun je gratis zien: http://bit.ly/sy7RwA Mod edit: verkorte verwijzing geplaatst
  4. Ja de klant vraagt het, en het is ook gewoon belangrijk voor mij dat ik precies weet hoe het zit. Ik weet dat bij beleggingsgoud boven de €11.345 wij verplicht zijn om een kopie van het legitimatiebewijs te vragen. Ik weet niet hoe ik moet melden bij beleggingszilver boven dat bedrag. Ook het instappen in verschillende termijnen is gebruikelijk bij dit soort transacties. Ik wil me aan de wet houden maar ik wil wel zoveel mogelijk de privacy waarborgen van mijn klanten. Ik wil niet meer doen dan noodzakelijk want dat gaat gegarandeerd klanten kosten.
  5. Ja das ook een beetje het dilemma. Er bestaat een kans dat de klant betaald met zwart geld, maar is dit onze verantwoordelijkheid? Wij betalen onze btw en inkomensbelasting gewoon netjes. Het lijkt mij vervelend voor ons, en vooral voor de klant om altijd hier op in te moeten gaan dus daarom is het belangrijk voor ons om precies te weten wanneer we nou wel, en wanneer nou niet moeten vragen om legitimatie en de transactie moeten melden. Er zijn ook mensen die om geheel andere redenen niet graag hun legitimatie willen afgeven (en geregistreerd worden), sommige vinden hun privacy erg belangrijk. Het is helemaal niet gek om te denken dat iemand die veel waardevolle spullen in huis heeft niet graag wil dat kwaadwillenden hier achter komen en daardoor zo voorzichtig mogelijk met hun persoonsgegevens omgaan. In een grotere elektronica winkel zie ik ook regelmatig mensen aan de kassa die x€1000 afrekenen met contanten. Het is dan heel goed mogelijk dat dit zwart geld is, maar dit wordt keurig in ontvangst genomen. Wat zijn dan je plichten als ondernemer?
  6. Ja dit zijn normale bedragen. Het minimale bedrag waarvoor iets kan worden in onze shop is ~€700. Normaal is een veelvoud hiervan.
  7. Oke dus cassino begeef ik me iig wel in een grijs gebied en kan ik dus beter niet doen. Stel nou het volgende: Klant wil betalen via bijvoorbeeld Moneybookers (e-wallet), naar onze zakelijke Moneybookers rekening en doet een bestelling van €14.000. Een week later doet hij nog eens een bestelling van €10.000,-. Wat moet ik dan doen?
  8. Wij hebben een online winkel en wij verkopen waardevolle objecten. Er zijn (voor mij betrouwbare) klanten die mij aangesproken hebben met de vraag of het ook mogelijk is om de transactie (van tussen de €5000 en €25000) te doen via een e-wallet of een transfers via een online casino. Of er sprake is van witwassen of niet daar kan ik geen oordeel over vellen. Het gaat mij erom dat wij ons als bedrijf houden aan de Nederlandse wetgeving. Een transactie zou er dan zou uitzien: Casino klant -> Mijn persoonlijke Casino account -> persoonlijke e-wallet (UK) -> zakelijke e-wallet (UK) - > zakelijke rekening Nederland Is dit legaal? En hoe neem je dit op in je administratie. Wat voor rechten en plichten hebben we verder betreffende grote transacties. Vanaf welk bedrag moeten klanten zich legitimeren?
  9. Wising

    Margeregeling

    Dank :) En maakt het dan nog uit of de ondernemer in Duitsland ons levert tegen hun 7% BTW tarief of 0% tarief
  10. Wising

    Margeregeling

    Zojuist heb ik een heel gesprek gehad met iemand van de fiscale afdeling van de Belastingtelefoon. Deze persoon gaf te kennen het ook lastig te vinden want er was sprake van een intracommunautaire verwerving. Oftwel binnen NL is het geen probleem, maar als ik ze vanuit Duitsland laat toezenden is er sprake van een intracommunautaire verwerving. Als ik zelf met de auto ze over de grens op ga halen is er weer geen probleem. Hij durfde geen uitspraak te doen en zei dat ik de zaak moest laten voorleggen, en dan duidelijk een standpunt innemen en vragen of de beoordelaar het er daarmee eens is. Het lijkt mij ook allemaal simpel, maar dit is toch al de tweede medewerker die begint over de intracommunautaire verwerving en die het niet zomaar met mij eens is.
  11. Wising

    Margeregeling

    Dank voor je antwoord Sander: Op deze site van de belasting dienst http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/btw_berekenen_aan_klanten/hoe_berekent_u_btw/hoe_berekent_u_btw-10.html#P234_14905 lees ik: Dit staat dan weer niet in die pdf die ik hierboven liet zien. Het lijkt mij dat we dus iig toestemming moeten vragen. Kunnen we echter al beginnen voor de toestemming (sorry dat ik het nog een keer vraag, maar ben nog niet 100% gerust).
  12. Wising

    Margeregeling

    Samen met een vriend heb ik een V.O.F. opgericht. We willen zilveren munten importeren uit o.a. Duitsland en deze in Nederland door verkopen via een webshop. Het betreft nieuwe zilveren en gouden munten. Gouden munten zijn vrijgesteld van BTW, over zilveren munten wordt echter 19% BTW gerekend. Om aantrekkelijke prijzen te kunnen hanteren voor onze klanten willen wij de margeregeling gaan toepassen (19% BTW betalen over de winstmarge ipv 19% over het hele bedrag). http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_btw/ondernemen_btw-20.html Nu ben ik al een aantal dagen in de weer met de belastingdienst hier toestemming voor te krijgen, echter lijken maar weinig mensen deze regeling te kennen. Zo heb ik gebeld met de belastingtelefoon, ben ik langs geweest op het regiokantoor en ben ik naar het belastingspreekuur van de KvK geweest. Het zijn allemaal hele vriendelijke mensen, maar niemand lijkt echt kennis van deze regeling te hebben en iedereen verwijst mij door. Het advies is dan ook telkens om een brief te schrijven met een duidelijke omschrijving van onze zaak. De medewerker van het spreekuur van de KvK wist mij te vertellen dat als wij nieuwe munten inkochten van een bedrijf in Duitsland deze ons BTW-vrij moet leveren, en wij hier gewoon 19% over moeten vragen aan onze klanten. Ik weet dat een aantal concurrenten deze regeling ook toepassen dus vraag mij af of hij wel gelijk heeft. Hij zegt dat wij deze regeling niet mogen toepassen. Wij gaan nog een brief schrijven naar de belastingdienst. Echter willen wij zo snel mogelijk beginnen met onze handel. Het risico is natuurlijk dat wanneer wij geen toestemming krijgen wij de extra BTW alsnog moeten betalen uit eigen zak. Mijn vragen: -Is het mogelijk en redelijk om de margeregeling toe te passen bij zilveren munten? -Zo ja, kunnen wij al beginnen met handelen zonder expliciete toestemming of krijgen wij hier problemen mee? Bijvoorbeeld dat je alle BTW voordat je toestemming hebt via de reguliere methode moet berekenen. -Hoelang duurt het normaal gesproken voordat de belastingdienst een brief heeft behandelt en toestemming heeft gegeven? Alvast bedankt voor de hulp. Edit hier een link naar de pdf file van de margeregeling: http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/btw_bij_handel_in_gebruikte_goederen_ob2031z10fd.pdf
  13. Nu een aantal maanden verder sinds de laatste post in dit topic. Zijn er inmiddels meer ervaringen met dit bedrijf? Ik ben zelf op zoek naar een IDeal provider. ING spreekt me het meest aan, alleen we zijn een kleine onderneming en dan zijn die vaste kosten toch wel hoog. Zijn die cerificerings issues die BeeldBouwers aankaart al opgelost? En hoe zit het met de integratie binnen de webshop. Kan het betalingsprocess in eigen stijl worden gemaakt (magento)? Belangrijkste redenen om voor Assure Pay te gaan zouden zijn geen vaste kosten + snelle uitbetalingsmogelijkeheid.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept