EJVW

Junior
  • Aantal berichten

    24
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

EJVW's trofeeën

  1. Nog makkelijker! Ik dacht dat ik het apart moest aanvragen. Dank!
  2. Dag Joost, Dank je wel voor je snelle reaktie. Is het de bedoeling dat je alles opspaart, of dat je (zodra je boven dat drempelbedrag bent) meerdere keren een aanvraag doet?
  3. Hallo, Voor een klussenbedrijf koop ik met enige regelmaat gereedschap verdeeld over het jaar. Per stuk komen ze niet boven de ondergrens voor KIA, samen wel. Mag ik deze investeringen samennemen en daar KIA voor aanvragen? Of is het de bedoeling dat je per investering boven de ondergrens zit? En een aanvullende vraag: kun je meerdere keren (dus voor meerdere investeringen) KIA aanvragen of moet je alles opsparen?
  4. Top. Zodra je de juiste termen weet te gebruiken dan vind je de info wel. Dank jullie wel!!
  5. Hallo! Ik kamp met de volgende vraag en denk dat ik deze het beste in dit subforum kan stellen. De vraag is het volgende: Ik heb een bedrijf gestart waarin ik diensten op het gebied van copywriting en nieuwsbrievenbouw aanbied. Nu ben ik recentelijk gevraagd om ergens als klusjesman in te springen. Mogelijk gaat dit vaker voorkomen. Kan ik deze werkzaamheden gewoon uit mijn bestaande bedrijf factureren of moet ik hiervoor een nieuw bedrijf starten bij de KvK en de belastingdienst (voor btw etc)? Ik ben benieuwd!
  6. Dank @Norbert. We zijn het eens wat dat aangaat. De twijfel komt van degene die mij op HR/Salarisadministratie zaken ondersteund. Dat is het moment dat je je gaat afvragen of hier regels voor bestaan. Ik beging te denken van niet, anders had ik ze nu wel gevonden 8)
  7. Ik denk dat mijn mening al in de post erboven staat, mijn eerste reaktie is gewoon uitbetalen onafhankelijk van het contract. Alleen niet iedereen is het hiermee eens zo blijkt.
  8. Dat is maar de vraag, ik ben geneigd te zeggen van niet maar kan dit verder niet met regels staven. Ik weet ook niet of die er zijn. Sorry, misschien een beetje krom geformuleerd.
  9. Een lastige vraag, althans voor mij dan. Een parttimer met een (tijdig) contract voor 8 uur per week werkt als opvang voor een collega die op vakantie is een paar dagen extra in de week. In dit geval 4 dagen in de week, tegen normaal 1 dag. Nu wordt de medewerker ziek en is 1 dag afwezig hierdoor (niet de reguliere werkdag). Normaal wordt de eerste ziektedag gewoon uitbetaald en niet in mindering op de vakantiedagen gebracht. Wat is in dit geval de juiste manier van handelen? Ook gewoon uitbetalen, of juist niet / vakantiedag inleveren omdat het geen reguliere werkdag was? Alvast op voorhand dank voor jullie hulp.
  10. Gents. Dank voor de reakties. Ik ga toch maar weer eens een bezoekje aan de belastingdienst brengen.
  11. EJVW

    Loonkosten

    Super. Die laatste had ik nog geneens aan gedacht. Dank voor de snelle reaktie!
  12. EJVW

    Loonkosten

    Voor mijn budgetten voor de komende jaren vroeg ik mij af of er verschil is in loonkosten of ik betaal op basis van vast loon of comissie loon. Met andere woorden, zijn mijn werkgeverslasten gelijk wanneer ik iemand in dienst neem tegen minimumloon plus bonus/commissie of tegen het gelijke, nominale bedrag als brutoloon?
  13. Om iets meer diepgang in mijn plannen te brengen dan enkel mijn boerenverstand, een controlevraag: De situatie: Ik wil voor een bedrijf dat niet in de EU regio gevestigd is verkoopaktiviteiten gaan ontplooien als zelfstandige (BV of ZZPer doet hier denk ik niet ter zake). Het onderwerp is een dienst die als service via het internet wordt geleverd op basis van een abonnement. Bij een succesvol afgesloten verkooptraject ontstaat er een contract tussen een afnemer in Nederland en de leverancier (het bedrijf buiten de EU dus). Ik faktureer een afgesproken bedrag voor mijn inspanningen aan diezelfde leverancier. Nu heb ik wat twijfel of ik alle BTW regelgeving juist heb begrepen. Ik ben, na lezing van de vele berichten o.a. op dit forum op het volgende uitgekomen: De Nederlandse afnemer neemt een dienst af uit een niet EU land en krijgt hiervoor uit dat land een factuur zonder BTW. Ik lever een dienst aan een bedrijf buiten de EU en factureer dus ook zonder BTW. Mijn relatie met de nieuw gevonden Nederlandse klant speelt hierin geen rol. Kloppen deze conclusies, of maak ik toch ergens een denkfout?
  14. Misschien is een management buy in iets voor je? Lees eens op http://www.overnamematch.nl/trefwoorden/management-buy-in.2815.lynkx
  15. Als je er werkelijk bang voor bent, kun je er ook voor kiezen om het uit te besteden. Of in ieder geval voor de beginperiode, totdat je zelf wat zekerder bent. Ik ken genoeg mensen die, op basis van commissieloon & kosten, zichzelf voor dit soort verhuren. Overigens is het binnenhalen van je eigen omzet voor je eigen bedrijf natuurlijk wel iets dat een enorme kick geeft!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.