Jump to content

Dirk de Man

Junior
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • Address
    de Gasperisingel 33, Ede, 6716RD, Netherlands
  • First name
    Dirk
  • Last name
    de Man
  • Company or organization name
    Cool Cucina catering
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine
  • Blog

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    venturebeat

Company info

  1. @Highio: Op die manier, ik heb inderdaad nog wel wat sfeervolle plaatjes liggen die misschien beter weergeven wat we doen. Voor wat betreft de ontbijt/lunchcatering: door het aanbieden van een schaal diverse broodjes maak je het natuurlijk wel makkelijk om snel te bestellen, zonder al je medewerkers af te hoeven gaan wat ze willen. Als ik terugdenk aan mijn ervaringen hiermee ligt er bij de meeste bedrijfslunches gewoon een assortiment diverse broodjes klaar. Goed punt! De dranken zit al een redelijke marge op, maar het lijkt inderdaad wat goedkoop in vergelijking met de gerechten. Dranken hoef ik niets voor te doen, dus alle winst die ik daar meer op maak is makkelijk verdiend. Die prijzen gaan wat omhoog. @Peter: ik had 'm inderdaad nog niet door de W3C-checker gehaald. Het gaat inderdaad om wat minder ernstige schoonheidsfoutjes, die wel nog even opgelost moeten worden. Google schijnt er ook naar te kijken in het bepalen van je ranking, dus ik wil het wel in orde hebben. Dank voor de heads up!
  2. Dank je, Rakesh. Die staan inderdaad op mijn to-do-lijstje. Offtopic: de regels van de overheid zijn trouwens weer lekker vaag. 'Persoonsgegevens beschermen'? Ik sla ze nu versleuteld op in de database. Zeg niet dat er geen hacker bij kan komen, als ze kwaad willen kan het altijd (kuch Diginotar kuch) maar het is ook niet zo dat ze voor de hele wereld te zien zijn...
  3. @Highio: Onbijtmanden en lunchservice... een goed idee! Ik heb echter wel wat zelfkennis, en één van mijn mindere punten is dat ik ergens snel enthousiast over raak en dan mijn focus verlies... Voor dit project heb ik met mezelf 'afgesproken' om eerst dit in de markt te zetten en dan te kijken of ik e.e.a. kan uitbouwen. Ik heb nog een hele voorraad aan leuke ideeën op stapel liggen, maar ik wil de basis eerst goed hebben. Maar deze gaan zeker op het lijstje! Ik zou ook wat meer foto's willen toevoegen maar moet nog eens goed bedenken waar precies. Zoals de site nu is opgezet heb ik er niet al te veel ruimte voor. Wat betreft de header op de site: vind je de foto niet passen of gaat het om de vorm (op het blog is de header wat vierkanter, cleaner.) Teksten zal ik ook eens kritisch naar kijken. Op het blog heb ik wat meer ruimte om d.m.v. tekst een sfeer te creeren. Misschien kan ik beter in plaats van de tekst bovenaan een breed tekstblok toevoegen. Kan ik daarin meteen de sfeerbeelden verwerken. @John Inderdaad, die gegevens zijn dan weg. Niet zo netjes, kan me voorstellen dat je dan denkt 'laat maar zitten'. Ik zal eens kijken hoe ik dat in orde kan maken (ben van huis uit geen webontwikkelaar, is meer een hobby van me. Overigens: die bestelling komt wel in een database terecht vanwaaruit ik meteen een boodschappenlijstje voor mezelf kan genereren. Dat gaat me een hoop tijd schelen als/wanneer het storm gaat lopen!) KvK nummer: die moet er inderdaad ook op, bij de rest van de contactgegevens die nu nog missen... Algemene voorwaarden: tsja, da's een lastig punt. Wat als ik met een lekke band kom te staan? Aan de andere kant, om mijn klanten daar de dupe van te laten worden is ook wat. Moet ik een nachtje over slapen. Bedankt weer voor jullie feedback! Ik heb vanavond weer wat te doen...
  4. Klopt, je hebt ze al vanaf EUR 39,- per jaar lees ik net. Zonder groen balkje, wat dat ook in mag houden. Blog staat inderdaad buiten de site (aparte Wordpress installatie) en linkt niet duidelijk terug. Staat op het lijstje om aan te passen, bedankt!
  5. Begrepen. En vertrouwen is ook heel wat waard natuurlijk. Ik zal me eens inlezen in die SSL-certificaten.
  6. Dank voor je feedback! Het scollbalkje, de favicon en de contactgegevens (stom, vergeten!!) ga ik aanpassen. Voor wat betreft de SSL; daar heb ik wel naar gekeken maar op dit moment bewust voor gekozen om het niet te doen. Ik vraag niet om dusdanig gevoelige gegevens (bankrekening o.i.d.) en ik heb ook geen betaalproces op mijn site, de fakturatie is bij levering of achteraf. T'is toch weer 140 euro wat je in de zak houdt... Of is dit voor meer mensen een issue?
  7. Omschrijving van je concept: Cool Cucina levert authentieke Franse en Italiaanse gerechten en baguettes/panini in de omgeving Ede. De Franse en Italiaanse keuken is altijd al een passie van mij geweest. Ik heb het dan niet over de laffe kant-en-klaar pakjes die we hier in de supermarkt zien ("bolognesesaus" mét tomaten zònder vlees bijvoorbeeld, belachelijk!), maar over de gerechten die je in Frankrijk of Italië voorgeschoteld krijgt. De gerechten worden zelf gemaakt, zonder gebruik van pakjes of kant-en-klaar mixen. Dus: verse pasta, zelfgemaakte sauzen, uitsluitend verse groenten, vers vlees, verse kruiden, etc. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Naast koken (heel veel koken...) heb ik marktonderzoek gedaan, een ondernemingsplan gemaakt, KvK en belasting geregeld, administratiesysteempje gemaakt (heel simpel in Excel, maar het voldoet voor nu), marketingplan opgesteld, aanbod van de gerechten bepaald, HACCP-plan geschreven (gaat over de hygiene van je gerechten van inkoop tot uitserveren) en de website gemaakt. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Het is een bekend gegeven dat het eten bij die kleine bistro in de Provence of de osteria in Puglia altijd beter smaakt dan het Franse of Italiaanse eten in Nederland. Dit wordt vaak geweten aan het feit dat je op vakantie bent, en dat de ambiance ervoor zorgt dat het eten automatisch beter smaakt. Hoewel ik het effect van de ambiance niet wil uitvlakken ben ik ervan overtuigd dat de bereidingswijze van de gerechten en het gebruik van verse ingrediënten het grootste deel van de smaak bepaalt. Mijn uitdaging is dan ook om mijn klanten te overtuigen dat mijn gerechten nèt zo smaken als in Frankrijk en Italië. Daarnaast heb ik nog een groter doel: ik wil de eetcultuur van deze prachtige landen overbrengen op de Nederlanders. Oftewel: tijd nemen voor de bereiding, tijd nemen voor het genieten en kritisch zijn over je ingrediënten. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: In de omgeving Ede zijn 24 cateringbedrijven, waarvan een drietal grote jongens. Zonder uitzondering bieden ze een waanzinnige hoeveelheid gerechten en buffetten aan. Ik heb altijd geleerd dat het beter is om specialist te zijn dan generalist, en er is nog maar één specialist qua catering in de omgeving: de Chinees. De Franse en Italiaanse keuken is razend populair. Het voordeel is m.i. dat je iedere dag wel Frans of Italiaans kan eten om dat de keukens zo divers zijn. Dit in tegenstelling tot de Chinees: heerlijk, maar niet iedere dag... Mijn concept onderscheidt zich door: - Strakke focus op Franse en Italiaanse keuken, dit in tegenstelling tot het 'wij doen alles' aanbod van concurrenten - Benadrukken van het gebruik van verse ingrediënten en zelfgemaakte gerechten (verse pasta bijvoorbeeld!) - Naast het aanbieden van cateringdiensten ook een stukje 'onderwijs' c.q. entertainment op het blog Wat voor feedback hoop je te krijgen: Ik zou graag antwoord willen op een aantal vragen m.b.t. de website: - Strookt de 'look & feel' van de website met het concept? - Wordt alles goed getoond (heb wel cross-browser gechecked maar je weet het nooit...) - Is het bestelproces duidelijk? - En de belangrijkste vraag: zou je bij mij bestellen? Waarom wel/niet? Alvast enorm bedankt voor julie tijd!
  8. Ik heb de website bekeken, en vraag me af of je er een app voor wil maken of een webpagina die ik met de Ipad kan bekijken? Als ik het goed begrijp is je site een soort directory met cursusaanbieders. Wat is dan de meerwaarde van een app? Voor mij zou er geen meerwaarde aan zitten. Als ik een cursus zoek doe ik dat via internet. Ik volg niet met een dusdanige regelmaat cursussen dat ik er een aparte app voor zou downloaden. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
  9. Als je op regionaal (of zelfs plaatselijk) niveau dagelijkse kortingsdeals aan wil bieden moet je toch per definitie regionale of plaatselijke aanbieders hebben? Landelijke affiliatenetwerken lijken me voor jou uberhaupt niet interessant. Dus: zelf de boer op, plaatselijke winkeliers, kroegen, organisaties contacteren. Bijkomend voordeel is dat je ook niets afdraagt aan het affiliatenetwerk, je hebt alles zelf in de hand.
  10. Een klant die de moeite neemt om een klacht in te dienen is in mijn ogen één grote kans om een ambassadeur van je product te maken! Een voorbeeld wat me nog steeds bijstaat is van een (flink) aantal jaren terug, toen ik nog in de reisbranche werkte. Een klant van ons had via OAD een fly-drive Ierland geboekt. Tijdens de reis was er iets mis met één van de hotels. OAD stortte het bedrag van de overnachting vrijwel direct terug (netjes, maar niet meer dan billijk) maar zorgde er ook voor dat er een goede fles whiskey met een persoonlijke excuusbrief bij hem thuis werd bezorgd. Drie keer raden met welke organisatie deze klant de volgende keer op reis ging... Een ander voorbeeld: de Jumbo. Klachten over de versheid van je bloemen, de malsheid van je vlees of de sappigheid van je fruit worden altijd en zonder vragen verholpen. De opbrengsten die deze aanpak opleveren zijn veel hoger dan de kosten van die enkele notoire klager. Korting geven vind ik overigens de minst aantrekkelijke optie. Als er met mijn meubels iets zou zijn dan wil ik dat het verholpen wordt. Je zou bijvoorbeeld aan kunnen bieden om het meubelstuk op te halen, te laten repareren en met een paar dagen weer terug te brengen. Met een grote bos bloemen natuurlijk. De reparatiekosten zou je nog bij je leverancier kunnen proberen te verhalen waardoor je nominale kosten alleen een bos bloemen en het transport zouden zijn.
  11. Als het goed is hoef je het script ook niet twee keer te installeren. Je kan je database segmenteren door verschillende lijsten e-mailadressen aan te maken: één voor Engels en één voor Nederlands bijvoorbeeld. Het grote voordeel is dat (ervan uitgaande dat je dezelfde nieuwsbrief verstuurt maar alleen de taal verschilt) je je nieuwsbrief maar één keer aan hoeft te maken. Alleen de tekst moet je twee keer typen. Bijkomend voordeel is ook dat je je statistieken op één plaats hebt zodat je je Nederlandstalige abonnees met je Engelstalige abonnees kan vergelijken. Een goed gratis script is phpLlist. Die draait op je eigen webserver. Mailchimp is een goede betaalde e-mailprovider met uitgebreide segmentatiemogelijkheden. Het grote voordeel van zo'n externe partij is dat de e-mails minder vaak in de junkmail-folder van je ontvangers terechtkomen. Google maar eens op 'deliverability' en er gaat een wereld voor je open...
  12. Een voorzetje: je zou bijvoorbeeld een guerillamarketingcampagne tijdens Lowlands kunnen bedenken. Volgens mij bereik je daar de juiste doelgroep tijdens de juiste mindset. En je kaartje kan je mooi als bedrijfskosten afboeken...
  13. Ik zou het niet doen... Je kan toestemming vragen van de eigenaar van de website, maar als hij je toestemming geeft maar later blijkt hij toch foto's van Corbis te hebben geplukt kan je alsnog betalen, toestemming of niet. Je zou als alternatief ook eens op www.sxc.hu (gratis) of www.istockphoto.com (betaald, maar niet duur) kunnen kijken. Hier staan ook veel beelden die je al dan niet tegen geringe betaling mag gebruiken.
  14. Die zes maanden zal geen probleem vormen. En je uitkering stopzetten en op later ogenblik weer 'hervatten': daar had ik echt nooit aan gedacht! Ik ben ook van mening dat je als ondernemer een bewust risico neemt en voel er niet voor om mijn handje op te houden. Aan de andere kant: ik heb wel 12 jaar lang netjes premies afgedragen... Licht offtopic, maar wat een geweldig forum is HL toch. In twee uurtjes (tijdens werktijd ;) ) al meer informatie dan dat ik ooit van het UWV heb gekregen. Hulde!
  15. Daniel, Je was me net voor. Ik wou zojuist vragen wat het UWV deed met uren die ik nu al aan mijn bedrijf besteed. Net zoals jij ben ik naast mijn baan (dus in de avonduren en weekend) bezig om wat voor mezelf op te bouwen. Zou vreemd zijn als het UWV die uren in mindering zou brengen. Wat deed dat in jouw geval met de hoogte van je uitkering? Ik bedoel: kreeg je 75% (na 2 maanden 70%) van je laatst verdiende salaris van je voormalige baan PLUS de inkomsten die je uit je zaak genereerde?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept