Beste Huupolino,
Voor mijn studie heb ik een onderzoek gedaan in administratie paketten.
Om een goede keuze te kunnen maken is het belangrijk om te weten welke module's er gebruikelijk zijn voor jou.
De prijzen worden namelijk bepaald aan de hand van de gekozen modules.
Zo zou je moeten nadenken wat je allemaal wilt inboeken. (Debiteuren,crediteuren,voorraad,internet bankieren, online factureren e.d.)
De prijzen verschillen namelijk ontzettend veel. Het is een tip om de demo's te gebruiken voor je een keuze maakt.
Ook het is mogelijk om gebruik te maken van online systemen. Wellicht gebruikt je boekhouder/accountant ook een online administratie pakket. Zo kan hij controleren of alles wel goed verloopt.
Als je zelf niet veel verstand van hebt neem dan contact op met je boekhouder/accountant. Neem hetzelfde software met de benodigde modules. Zo kan de boekhouder ook de gegevens eenvoudiger importeren. Dat kan ook voor minder administratie kosten zorgen.
Ik heb met Multivers, Davilex en exactonline gewerkt. Prima programma's. Je hebt wel wat ervaring nodig.
Anders is Snelstart wel een mooi programma voor de startende.
Let op! Microsoft excel kan ook heel veel tegemoet komen. Wellicht voldoet het wel aan je verwachtingen...