Aargh moet even mijn frustratie kwijt. Sinds onze boekhouder twee jaar geleden gestopt is vind ik maar geen 'goede' nieuwe.
Eerst een jaar bij een accountant geweest en moest uiteindelijk, anders als in de offerte, honderden euro's meer betalen. Meteen opgezegd. Dit jaar dus bij een klein administratiekantoor, een vader en een zoon. Maar nu is het zo dat deze dus gewoon niet of pas na 2 weken reageren op mails en telefoontjes! Er zou twee weken geleden iemand langskomen om alles door te spreken maar krijg gewoon geen reactie meer. Voor mij ook een gedane zaak dus. Maar hoe kom ik nou aan een betrouwbare boekhouder... er is zoveel keus en zoveel prijsverschil...
Daarmee kwam bij mij de vraag op, heb ik wel een boekhouder nodig? (waarschijnlijk wel ;)) Heb ik wel een jaarrekening nodig?
Mijn vriend en ik hebben nu 6 jaar een vof (ijsverkoop) en daarnaast allebei een vaste baan. Mijn vriend is ondernemer voor de belastingdienst, ik niet.
De boekhouding doe ik zelf ik excel en de aangifte BTW doe ik ook altijd zelf.
Mijn boekhouding bestaat uit zo'n 150 facturen. Weet niet of het van belang is maar we draaien een omzet van 50.000-60.000 euro per jaar.
Wie kan mij goede raad geven wat wijsheid is? Moet ik een jaarrekening laten maken of hoeft dit niet perse? Lees zoveel verschillende dingen heen en weer. Ik weet dat het niet zo slim is om alles zelf te gaan doen, maar door onze twee laatste ervaringen krijg ik daar wel de neiging toe.