Jump to content

Logowerkplaats

Senior
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Company info

  • Location
    Heeze
  1. Beste Ron en John, Bedankt dat jullie de tijd hebben genomen de website te bekijken en feedback te geven. Ik ga in elk geval aan de slag met de volgende punten: - eenduidig gebruik van je/jij inplaats van u. - laadtijd website onderzoeken - "over ons" persoonlijker maken - Engelse teksten vertalen naar Nederlands Ter info, wij zijn inmiddels met drie ontwerpers. Het Mercure logo is uiteraard niet door ons ontworpen, we hebben veel reclame uitingen en menu aanpassingen voor hen gemaakt. De prijzen zijn richtlijnen. Wanneer we niet tot een gewenst logo komen dan betaald de klant niets. Pas als we tot een gewenst logo zijn gekomen (wat ook weleens niet het geval is), dan geeft de klant aan welke prijs we op de factuur mogen zetten. Elke prijs vanaf E75,- is dan akkoord (de genoemde prijzen variëren vooralsnog tussen de E75 en de E550). Het komt dus ook weleens voor dat we verschillende concepten hebben gemaakt en dat de klant uiteindelijk afhaakt. De klant betaald ondanks de tijd die wij hebben geïnvesteerd niets. Dit komt gelukkig niet heel vaak voor en is ons risico.
  2. Omschrijving van je concept: Beste lezers, Circa drie jaar geleden ben ik Logowerkplaats gestart (www.logowerkplaats.nl). Vanuit Logowerkplaats ontwerp ik ondermeer logo's en huisstijl. Logowerkplaats hanteert een bijzonder principe, namelijk: "pay-what-you-want". De klant bepaalt zelf de prijs nadat we tot een logo zijn gekomen. Alle concepten zijn daarmee volledig vrijblijvend. Drie jaar geleden heb ik veel feedback gevraagd op het Higher Level forum, wat me enorm heeft geholpen. Opnieuw wil ik vragen om jullie feedback, ditmaal ten aanzien van mijn huidige website. Ik vraag me af of mijn huidige website aan vervanging toe is. De volgende vragen heb ik: - Is de huidige website overzichtelijk genoeg? - Heb ik te veel/te lange tekst op de website? - Is de website vanaf een smartphone voldoende overzichtelijk? - Komt het "pay-what-you-want"-principe voldoende naar voren? - Oogt de website mooi voor een ontwerp bureau? - Zijn er nog andere tips/adviezen? Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: De huidige website is reeds drie jaar in gebruik. De site is door vrienden en kennissen destijds doorgenomen en er hebben enkele tekstuele wijzigingen plaatsgevonden. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Graag zou ik meer opdrachten willen per x aantal bezoekers. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Dit is voor zover ik weet het enige grafische bureau dat werkt met een "pay-what-you-want"-principe. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Ik hoop feedback te krijgen op de website op de punten zoals in de omschrijving beschreven. De website is: www.logowerkplaats.nl
  3. Het is inderdaad al zo dat de klant elk moment de opdracht kan annuleren, zonder dat er dan kosten aan verbonden zitten. Het is dus aan ons om de klant met goede concepten te overtuigen. Wellicht dat ik iets dergelijks nog op de site moet zetten inderdaad. In de praktijk gaat het zo: Wanneer we tot een gewenst concept zijn gekomen dan vragen we de klant welk bedrag we op de factuur mogen zetten. We sturen dan de factuur met de bestanden mee. We hebben een paar keer meegemaakt dat we, ook na diverse nieuwe pogingen/aanpassingen, niet tot een gewenst resultaat komen. De keren dat dit is voorkomen wilde de klant graag iets betalen, dat hebben we nooit geaccepteerd, betaling alleen wanneer de klant tevreden is en dus ook het logo afneemt. Dat is wellicht het risico van dit principe, maar tot nog toe zo weinig voorgekomen dat het qua tijd/omzet te verwaarlozen is.
  4. Hallo allen, Dank voor deze suggesties, ik ga het een en ander aanpassen: - tekst nog eens doorlopen en met name alle 'u-tjes' in "je-tjes' wijzigen. - adres en tel plaatsen, hier hebben we geen probleem mee, stond op onze vorige site ook gewoon (we hebben een nieuwe collega die nu het klantcontact doet, nummer moet ze nog krijgen, zal vandaag of morgen al gerealiseerd zijn). - Het grootste stuk van ons portfolio is te vinden op onze facebook pagina. Zal het portfolio op de website ook uitbreiden. Zal tevens kijken naar overige opmerkingen m.b.t. portfolio - bestandformaten zijn allemaal mogelijk, zal dat expliciet benoemen op de website - "meestal binnen 2 uur" zal ik verwijderen. Klant ervaart dat wel en hoeft inderdaad niet benoemd te worden. Wat betreft het pay-what-you-want principe. Het was in het begin enorm puzzelen naar het juiste concept. In het begin inderdaad zonder minimum bedragen, het resultaat was dat we voor de eerste 10 logo's gemiddeld circa €15 per logo hebben ontvangen. We zijn toen gestart met een minimum van €55,-, klanten geven aan niet te weinig te willen betalen maar hadden veelal geen idee over onze verwachtingen. Hierom gestart met de richtprijzen en gezien dat dit klanten een houvast biedt. Het voelt ook altijd goed wanneer mensen de prijs voor "uitmuntend" of meer betalen, niet zo zeer voor het geld, maar het idee dat iemand echt tevreden is met de dienst/service. Als we terug kijken naar de laatste maanden is het huidige concept het geen waar we het mee willen doen, het werkt!
  5. Hallo allemaal, Circa een jaar geleden gestart met Logowerkplaats en het gaat goed. Bedankt voor alle input die ik hier heb mogen ontvangen. Per vandaag staat onze nieuwe website online. Graag wil ik vragen of jullie nog aanvullende tips hebben of fouten tegen komen.
  6. Wanneer de bestanden niet binnen een bepaalde tijd (ik dacht twee weken) zijn gedownload, ontvang je (jij als diegene die de bestanden verzend, mits je je email hebt opgegeven) een mail waarin staat dat de bestanden niet gedownload zijn.
  7. Bedankt voor jullie reacties. Podio en Basecamp (en nog een aantal andere CRM) heb ik eerder geprobeerd. Te uitgebreid voor wat ik wens. Bedankt voor de tip van een ticket systeem. Maak nu gebruik van Freshdesk. Perfect! Veel makkelijker dan dat forum ;D
  8. Wij gebruiken ook Money Bird, zijn hier zeer tevreden over. Wat ik als prettig ervaar bij Money Bird: - Ideal betalingsmogelijheid - duidelijke rapportages, makkelijk voor aangifte omzetbelasting - App voor iphone Met factuursturen.nl heb ik geen ervaring.
  9. We krijgen zoveel opdrachten binnen, allemaal via de mail. Daarop weer mails met aanpassingen die klanten wensen. Communicatie tussen mij en mijn collega ook veel via de mail. Zien bijna door de bomen het bos niet meer. We zijn nu aan het testen met een "klant gedeelte". Iedere klant krijgt een soort van eigen pagina (forum is enorm aangepast, is eigenlijk geen forum meer). Op die pagina plaatsen we de concepten, klant kan daar reageren. Alle correspondentie die hoort bij een opdracht staat zo bij elkaar, inclusief de concepten. We hopen dat dit voor zowel ons als voor de klant een meerwaarde heeft. We zijn het nog uitgebreid aan het testen met kennissen om de werking (voordelen/nadelen) goed helder te hebben.
  10. Hoi Peter, Bedankt voor je bericht. Het lukt me niet in phpBB om gedeeltes van het forum te verbergen per gebruiker. Slechts tot het beperken van de schrijfrechten. Kan ook zijn doordat ik niet thuis ben met phpBB. Het is me inmiddels gelukt met Vbulletin, via klantenservice een aantal modificaties gekregen waardoor het mogelijk werd.
  11. Bedankt voor je bericht. Heb inderdaad ook vbulletin getest en daar kom ik de gewenste optie niet tegen. Ik ga nog even proberen of ik zoiets met wordpress voor elkaar kan krijgen. Tevens heeft IPB deze functie niet.
  12. Bedankt voor je reactie. Uiteraard heb ik eerst met google gezocht. N.a.v. de gevonden resultaten heb ik een tweetal forums geinstalleerd en uitgeprobeerd. Deze voldeden niet aan mijn wensen (uit openingpost), om deze reden vraag ik hier om advies. Ook met de gegeven link kom ik niet veel verder. Het belangrijkste aspect is dat ik permissies per gebruiker kan aanwijzen en niet per rol. De permissies moeten dan ook betrekking hebben of de zichtbaarheid van bepaalde posts/categorieën.
  13. Beste lezer, Al enige dagen ben ik op zoek naar software voor een forum waarbij ik de volgende mogelijkheden heb: - Aanmaken van gebruikers - Gebruikers toegang geven tot bepaalde topics. Overige topics (of categorieën) moeten voor een bepaalde gebruiker onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Dus niet per rol, maar per gebruiker. - Mogelijkheid tot het plaatsen van afbeelding Ik heb veel rond gegoogeld maar krijg dit niet gevonden. Ik heb de volgende forum software uitgeprobeerd maar krijg de genoemde functies niet werkend/gevonden: - phpBB - vanilla forum Weet iemand andere software die tegemoet komen aan mijn mensen, mag ook betaalde software zijn. Hartelijk dank voor het meedenken.
  14. http://www.bedrijfsovernameregister.nl/ Bemiddeling bij de verkoop van grote webshops/ondernemingen. Heb je hier iets aan?
  15. Hallo FFA, Ik vind het een duidelijke webshop. De producten staan goed omschreven en het bestel proces verloopt makkelijk. De banner van de website schrikt mij wel af. De resolutie van de tekst in de banner is niet goed waardoor het de site meteen een minder professionele indruk geeft (en voor mij minder betrouwbaar overkomt, wellicht onterecht). De Facebook pagina vind ik niet zo sterk. Het zou goed zijn om naast de reclame boodschappen wat interessante posts te plaatsen. De 1800 likes en de sterren beoordeling is jammer.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept