Sander.J

Super Senior
  • Aantal berichten

    249
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Man
  • Voornaam
    Sander

Bedrijfsinfo

  • Vestigingsplaats
    Almere
  • Branche
    Detailhandel
  • Branche 2
    Groothandel
  • Branche 3
    Webwinkel

Sander.J's trofeeën

  1. Ik heb niets afgesloten. Er zou een opt-out moeten komen vind ik. Als je het verlies aan inkomen kunt opvangen dan moet je vrijgesteld worden van dit soort dure regelingen die weinig uitkeren en alleen als je bijna dood bent (dat is mijn gevoel erbij momenteel).
  2. Met 1000-2500 pakketten in een jaar is een uitgebreid contract met postNL niet interessant, vaak werken ze ook met minimale afnamen en boetes bij het niet behalen daarvan. Kijk even naar MyParcel, een mooie tussenweg.
  3. Als je weet waar zij het inkopen en je kan/mag het daar private label inkopen dan is er niets aan de hand natuurlijk. FM is in dat geval (waarschijnlijk, check dit bij je leverancier!) geen eigenaar van het recept en gewoon een klant van de producent. Zo werkt het in onze business ook (spuitbusverf). Er zijn 2 grote spuitbusfabrieken in NL waar je producten op basis van hun recept kunt inkopen en laten voorzien van je eigen label. Is de normale gang van zaken in onze handel. Zo leveren wij van 3 verschillende A-merken een product waarvan ze elk zeggen dat het uniek en speciaal is, ik weet echter dat precies hetzelfde private-label recept wordt gebruikt voor die drie producten ;) Alleen het label en de claims in de marketing verschillen
  4. Ik denk echt dat je dit verkeerd ziet. Ja risicovolle activiteiten ontplooien vanuit de BV terwijl het vermogen veilig in privé of de holding zit klinkt logisch. Maar. Wat is dan het plan? Op het moment dat je een boete krijgt de BV laten klappen? Lijkt me niet echt de bedoeling of netjes. Daarnaast, wie zegt dat je als bestuurder niet verantwoordelijk bent? Laat je even goed adviseren door iemand die verstand heeft van het afdekken van dit soort risico's.
  5. Ja, dan zou ik gewoon op de dag vandaag een credit nota boeken en nieuwe facturen. Dan maakt het voor de omzet (en dus OB of IB aangifte) niets uit. Je hoeft dan ook niets in je jaarstukken of aangifte over 2024 te vermelden, dat hoeft so wie so niet. Zelfs als iemand bijvoorbeeld op 30 december iets bestelt en op 10 januari terugstuurt dan ga je ook niets doen met de aangifte of jaarstukken van vorig jaar.
  6. In loondienst (vroeger) heb ik eigenlijk altijd managers gehad die een demotiverende werking hadden. Een goede leider die goed delegeert, duidelijk communiceert en de mensen op de werkvloer vertrouwt en waardeert kan m.i. zeker motiverend werken.
  7. Mijn opmerking sloeg in dit geval op uberhaupt het opvoeren van de zakelijke km's met de privé auto. Lekker laten zitten, niet doen dus. Als ik de openingspost goed begrijp zijn de kosten nog niet opgevoerd en zoekt de topicstarter een manier om dit wel te gaan doen via de omslachtige manier met bewijs van inleveren van pakketjes. Dat zou ik achterwege laten en die kosten niet als zakelijk opvoeren. Mijn advies was juist gericht op het voorkomen van gedoe. Niet om een vage administratie maar vaag te laten.
  8. Goed advies... Het gaat om 2km per dag, ongeveer 90 euro(!) voor dat jaar. Zeker de moeite waard om je boekhouder te laten uitwerken. o nee, "enigzins", "aannemelijk" te laten maken.
  9. Hopen dat je geen controle krijgt dan... Laat het lekker zitten voor die paar tientjes en doe het vanaf nu goed. Datum, Begin stand KM teller, eind stand KM teller, aantal gereden kilometers, doel/omschrijving
  10. Als je deze beheervergoeding gelijk maakt aan de daadwerkelijke kosten die de holding maakt ben je mooi rond toch? Of is dat te simpel gedacht?
  11. Heb je zelf al iets onderzocht? Dit zijn wel echt vragen die lastig op een afstand zijn te beantwoorden, wellicht kun je bij je gemeente vragen hoe het bestemmingsplan is van de regio die je op het oog hebt. Verhuurders of verkopers van panden geven meestel ook wel informatie over het bestemmingsplan van de locatie (dubbelcheck dit wel altijd even).
  12. Om te bepalen of het slim is is meer informatie nodig. Of je je rechtsvorm moet wijzigingen puur voor deze deelname is ook iets wat niet zo 1,2,3 te zeggen is. Als ik jou was zou ik me even goed verdiepen in het ondernemerschap en diverse rechtsvormen voor je in de VOF stapt.
  13. Ik ben geen expert maar voor zover ik weet staat de daadwerkelijke betaling los van de factuur en zul je gewoon BTW moeten afdragen en het bij je omzet moeten tellen. De factuur is terecht verstuurd aangezien de klant niet tijdig heeft afgezegd.
  14. Dat dus. Dat geldt eigenlijk voor zo'n beetje alle kosten die je maakt, als jij kun verantwoorden waarom je het zakelijk gezien nodig vindt dan is het geen probleem. Niet te moeilijk denk en gewoon common sense gebruiken. Als jij zelf je website beheert en je wilt een boek kopen over webdesign of SEO, lekker doen. Of je handelt in meubels en je wilt een boek over de geschiedenis van de barkruk omdat je dat handig vindt voor je bedrijf dan is dat goed te verantwoorden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.