Justen

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Arnhem
  • Branche
    Huisvesting & vastgoed

Visie op

  • Mijn mening over ondernemerschap
    Energie, enthousiasme, een gezonde dosis zelfvertrouwen en een kritische blik op eigen werk maakt van een ondernemer, een goede ondernemer.

Justen's trofeeën

  1. Je geeft aan dat SEO goed staat, wat bedoel je hier precies mee? Heb je het over onpage optimalisatie, of over je rankings? Want 'goed staan' zegt eigenlijk weinig bij SEO omdat het een doorlopend proces is dat altijd geoptimaliseerd moet worden en blijven. Aan de basis van meer traffic kan een goede SEO strategie liggen. Door hier slim in te investeren en met regelmaat nieuwe dingen te testen kun je je traffic - zeker in het begin - vermenigvuldigen. Dat kan op 1001 verschillende manieren, belangrijk is om je te bedenken waar je precies op gevonden wilt worden. Als jij op #1 wilt staan bij 'tassen kopen', zou ik andere doelen aanraden omdat daar een flinke investering voor nodig is. Je zou er makkelijker voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld te ranken voor een keyword waar minder op gezocht wordt (dit kun je checken in de zoekwoordplanner van Google Adwords). Al met al is het sowieso belangrijk om je goed te beseffen dat SEO inderdaad een flinke aanloop nodig heeft om rendabel te worden/impact te hebben. Leuke info verder: Rankingfactoren
  2. Mijn ervaring is dat Facebook advertenties voor een belangrijk deel afhangen van de inhoud. Of dat nu voor B2C is of voor B2B, er wordt pas geklikt wanneer het interessant is. Kwam laatst een interessant artikel tegen over de kosten van Facebook ads, zie hier. Maak voorafgaand aan de inzet van de campagne altijd een inschatting van de CTR en uiteindelijke conversie, en maak vervolgens een ruwe inschatting of je met deze kostenpost nog een marge overhoudt bij je normale verkoopprijs. Of verwerk je deze kosten in je kostprijs? Hou je dan nog een redelijke (=marktconforme) verkoopprijs over?
  3. Hoi Resul, Als ik in mijn bekendenkring kijk, zijn er diverse mensen die een webshop hebben/hadden. Hoeveel je moet investeren, hangt enorm af van je ambities en de schaalgrootte waarop je wilt gaan functioneren. Als je het er bij wilt doen als hobby, zou ik zeggen dat je voor 2000-5000 euro een prima start kunt maken (pseudostatistiek, ruwe schatting). Wil je het echt goed aanpakken met een sterke promotie en wil je er van kunnen leven? Ik zou een startbedrag niet lager zetten dan 20.000. Zou je wat meer kunnen vertellen over wat je met de webshop wilt bereiken?
  4. Hallo medeforummers! Na een tijd lang te hebben gelurkt op het forum, besloot ik me eens aan te melden om zelf ook actief deel te nemen aan de leuke topics hier. Meteen komt het in mij op om eens te 'sparren' (excuses voor zij die allergisch zijn voor buzzwords) over mijn eigen functie. Ik zal eens beginnen met een korte toelichting, en mezelf voor te stellen. Korte voorstelronde: Justen, 24 jaar oud, duaal student commerciële economie (HBO-B). Ik werk als marketing medewerker voor een leuk MKB in Arnhem. Zal het bedrijf niet bij naam en toenaam noemen, voor het geval iemand me gaat beschuldigen van het schaamteloos promoten. Hoe dan ook; ik zou graag eens jullie mening horen over wat de bezigheden van een marketingmedewerker eigenlijk moeten zijn. Dit is mijn tweede baan in een marketingfunctie en ik heb natuurlijk ook een stage gedaan, en ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met het invullen van een marketingbeleid. De trend die ik waarneem is dat de nadruk in de B2C markt zwaar op online marketing ligt, en dat B2B marketing zich hier ook steeds meer mee bezig houdt. Waar ik op dit moment zelf mee bezig ben, is het ontwikkelen van een nieuwe website (qua inhoud). Ik merk alleen dat er in veel MKB's niet echt een duidelijke lijn in het marketingbeleid zit en dat het er vaak 'bij wordt gedaan'. Hoe kijken jullie aan tegen de volgende zaken? - Marketingstrategie in MKB; - Marketingdoelstellingen in MKB; - Rol van online marketing in B2C en B2B omgevingen? Wat betreft doelstellingen, heb ik zelf het idee dat MKB's vaak zo afwisselend presteren dat het erg moeilijk is om financiële targets vast te stellen voor de periode van een jaar. Hoe kijken jullie aan tegen het stellen van maandelijkse doelen in plaats van jaarlijkse doelen, en daarbij het vaststellen van een strategisch doel van bijv. periode van 2 jaar? Op diverse blogs lees ik tegenwoordig meer en meer dat doelstellingen van 5 jaars-periodes eigenlijk achterhaald zijn. Tl;dr: Wat vinden jullie van marketing in het algemeen in het MKB?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.