www.dmq-aa.nl

Senior
  • Aantal berichten

    78
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Voornaam
    Administratiekantoor DMQ
  • Achternaam
    Administratie & Advies
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    DMQ Administratie & Advies
  • Websiteadres
  • Twitter

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Uitgeest
  • Branche
    Groothandel
  • Branche 2
    Groothandel
  • Branche 3
    Financiering & bankwezen
  • Websiteadres

www.dmq-aa.nl's trofeeën

  1. Dit noemen boekhouders/accountants een rekening-courant deze transacties dien je in de rekening-courant te boeken. Let op bij verschillende administraties ontstaan dan onderlingen rekening-courant verhoudingen. Rekening-courant verhoudingen dienen aan elkaar gelijkt te zijn. (werkbv en holding, zowel de rekening-courant van uit de werkbv. administratie met de holding, als ook de rekening-courant van uit de holding administratie met de werkbv. dienen dan atlijd gelijk aan elkaar te zijn) Succes.
  2. Goedenavond, de verdeling van aandelen kan geheel los staan van de hoogte van het huidige kapitaal van de vof. Als jullie besluiten om een inbreng te doen zou ik wel voor een holding structuur gaan. Wat op dit moment de kapitaal rekeningen binnen de v.o.f zijn staat los van de aandelen verdeling. De aandelen verdeling kan evengoed nog 50/50 zijn als dit gewenst is. Er onstaat in dat geval een grotere schuld aan 1 van de aandeelhouders. Het kapitaal van de vof. bepaald de waarde van eigen vermogen, mist er een geruisloze inbreng plaats vind. Aan de hand van een holding structuur heb je genoeg middelen om de vergoeding voor tijd en geld op te lossen. Kwa geld kun je een leningsovereenkomst met elkaar aangaan, hiervoor spreek je een rente vergoeding af. Kwa tijd leg je de vergoeding vast in een management overeenkomst, hiervoor kan dan elke aandeelhouder maandelijks zijn deel als management vergoeding facturen. (zo is uiteindelijk de winst ook nog te sturen) succes
  3. Norbert heeft hier in helemaal gelijk. Een holding oprichten betekend nog niet dat het een holding B.V. is met aandelen van de werkmaatschappij. Dit had kunnen de activiteiten door te laten zakken in een nieuwe werkmaatschappij of, door het oprichten van de holding en hierna direct een aandelen transactie te laten doen. Dit houdt in dat de aandelen van de werkmaatschappij verkocht worden aan de holding maatschappij. Dit kan een dure aangelegenheid zijn, omdat de aandelen wel tegen een markt conforme waarde verkocht moeten worden (fiscaal). Hiervoor dient er een jaarrekening op rapportage van de werkmaatschappij gemaakt te worden, en zal er naar de waardering gekeken worden. Tevens kan je te maken krijgen met goodwill. Of de winsten uit de werkmaatschappij laten uitkeren zodat de werkmaatschappij lichter van waarde wordt en hier door een lager marktprijs kan ontstaan. Houd dan even goed nog rekening met eventuele goodwill. Het eventueel corrigeren kan als nog wel, maar zal kwa kosten en aandelen prijs zal dit wel nadeliger uitpakken dan als dit vooraf af met een adviseur of je boekhouder besproken was. mochten er nog vragen zijn dan horen wij het wel. Succes.
  4. de belastingdienst doet niks van zelf. Als je elke kwartaal belasting betaald en aan het eind van het jaar maar je de rondrekening van de btw en het blijkt dat je binnen de grenzen van de kor valt, kun je het bedrag bij de kor invullen bij de aangifte van het 4e kwartaal. de kor bedraagt dan het totaal van de te betalen btw over het gehele jaar. (of een deel daarvan mocht je boven de € 1.345,- en onder de € 1.883,- zitten. Denk er wel om dat je ook het btw privé gebruik van de auto in je aangifte verwerkt, ook deze telt mee voor de berekening van de kor, dit is namelijk ook af te dragen btw en zorgt er vaak voor dat je boven de € 1.883,- uit komt. Mocht het niet lukken of ben je iets vergeten, laat je boekhouder dit dan voor je doen, of met terugwerkende kracht een suppletie indienen.
  5. de belastingdienst doet niks van zelf. Als je elke kwartaal belasting betaald en aan het eind van het jaar maar je de rondrekening van de btw en het blijkt dat je binnen de grenzen van de kor valt, kun je het bedrag bij de kor invullen bij de aangifte van het 4e kwartaal. de kor bedraagt dan het totaal van de te betalen btw over het gehele jaar. (of een deel daarvan mocht je boven de € 1.345,- en onder de € 1.883,- zitten. Denk er wel om dat je ook het btw privé gebruik van de auto in je aangifte verwerkt, ook deze telt mee voor de berekening van de kor, dit is namelijk ook af te dragen btw en zorgt er vaak voor dat je boven de € 1.883,- uit komt. Mocht het niet lukken of ben je iets vergeten, laat je boekhouder dit dan voor je doen, of met terugwerkende kracht een suppletie indienen.
  6. De kor kan je alleen gebruiken als je per saldo over het hele jaar btw betaald hebt. De kor is er niet om nog meer belasting terug te vragen. Als je elke kwartaal btw terug krijgt, kan je geen gebruik maken van de kor. Als je moet afdragen dan zou je in aanmerking kunnen komen voor de kor. Met terugwerkende kracht zou nog kunnen aan de hand van een suppletie.
  7. De kor kan je alleen gebruiken als je per saldo over het hele jaar btw betaald hebt. De kor is er niet om nog meer belasting terug te vragen. Als je elke kwartaal btw terug krijgt, kan je geen gebruik maken van de kor. Als je moet afdragen dan zou je in aanmerking kunnen komen voor de kor. Met terugwerkende kracht zou nog kunnen aan de hand van een suppletie.
  8. Voor het gebruik van een prive auto voor zakelijk gereden kilometers mag je inderdaad 0.19cent per kilometer declareren. Dit dien je te onderbouwen met een km-registratie (km-decelaratie) Zakelijk mag je deze kosten dan weer opvoeren in je verlies en winst. deze kosten zijn in de onderneming aftrekbaar. daarnaast hoeft je man geen opgave te doen bij zijn aangifte inkomstenbelasting.
  9. Goedemiddag Mitch, Als het goed is zou je dit in de jaarrekening van 2014 dit als balanspositie hebben opgenomen. De jaarrekening is dan ook de basis van de aangifte vennootschapsbelasting. Uit jouw verhaal blijkt dat je dit niet correct hebt verwerkt in de jaarrekening van 2014, waarschijnlijk dan ook niet in die van 2015. Nu heb je waarschijnlijk in 2015 vpb terug gehad. Dit had normaal op de balans gestaan als nog te ontvangen vpb. Nu levert dit een vermogens mutatie op in het eigen vermogen en moet je dan zodanig verwerken. Dit levert echter wel weer het volgende probleem op. Nu zal je vermogensberekening niet meer sluiten met het resultaat uit de v&w. Dit zal je in de aangifte op de juiste wijze moeten verantwoorden en verklaren. Mag ik vragen waarom je dit niet door een adviseur laat doen? Spel regels rond de vennootschapsbelasting en vooral rond carry foward of carry back vergen fiscale kennis. (dit geldt ook voor het opstellen van een jaarrekening) Succes
  10. Hoi Bram, De hoogte van de management fee is voor veel aandeelhouders zelf te bepalen. In sommige gevallen heb je echter te maken met meerder aandeelhouders/bestuurders die ook een management fee ontvangen. Bij meerder aandeelhouders wordt de management fee vooraf vastgelegd in een management overeenkomst en jaarlijks geïndexeerd. Wat in jouw specifieke geval zou kunnen en mogen is afhankelijke of de betreffende onderneming waaraan jij je fee in rekening brengt de fee kan dragen/betalen. Dit is iets waarbij wij hier op het forum nu te weinig info voor handen hebben. Wel is aan te raden een vaste fee te gebruiken per maand/kwartaal en na het opstellen van de jaarrekening (in overleg met je boekhouder, afroom fee, kan fiscaal voordelig zijn) een eventuele bonus fee in rekening te brengen. Mochten er vragen zijn dan horen we je wel wel weer. Succes
  11. Goedemorgen, 1) je moet ten alle tijden zakelijk blijven handelen, er zal dan ook een zakelijk rente gehanteerd moeten worden, hierbij kan je natuurlijk altijd een %tje lager zitten. Maar de gedachten moet altijd zijn, wat voor rente zou ik in rekening gebracht krijgen als ik het van een derde zou lenen en/of wat zou ik zelf rekenen als ik het aan een willekeurig derde zou lenen. 2) over het aflossen van de lening betaal je geen belasting. De rente die betaald wordt door de B.V. is als kosten aftrekbaar. 3) Welke constructie, dat hangt van meer factoren af. Er staat hier op het forum te weinig informatie om daar een goed advies over te kunnen geven. Wij kennen de gehele privé situatie van jullie niet, ook hebben wij geen inzicht in de situatie van de B.V. en de Holding. hierbij raad ik jullie aan om dit aan je boekhouder/fiscalist te vragen, deze kent jullie situatie en zou jullie een passend, juist advies moeten kunnen geven. Natuurlijk is het verstandig om leningsovereenkomsten op te stellen voor elke lening. Succes.
  12. de dividend aangifte doe je direct op het moment van uitkeren, hierbij dien je direct een deel van de dividend belasting aan de belastingdienst af te dragen. (februari 2016) Vervolgens neem de dividend uitkering mee in de aangifte inkomstenbelasting van 2016. (ergens in 2017 dus) succes
  13. Het lijkt niet alleen zo, het is zo, jouw dienst is tegen 21%btw belast. Ongeacht tegen welk tarief de producten belast worden voor de btw. Jouw commissie is dus met 21% btw. Daarnaast gaat de btw natuurlijk nooit dubbel op. De klant koopt iets via de webshop en betaald daar een prijs van €100,- voor inclusief btw, ongeacht of dit 6 of 21% is. De leverancier ontvangt dus 100,- inclusief btw en draagt de btw daar over af. Jij mag 10% commissie in rekening breng aan de leverancier, € 10,- inclusief btw 21%, deze btw draag jij af en voor de leverancier zijn dit kosten en die vraagt deze 21% btw weer terug bij de voorbelasting. En klaar, helemaal niks dubbel. Klant betaald € 100,- in de btw Leverancier ontvangt € 100,- in de btw minus € 10,- kosten commissie in btw, dus verdiend € 90,- in de btw En jij ontvang € 10,- in de btw. Succes
  14. Verliesverrekening vindt normaal gesproken altijd vanzelf plaats, mits je dee aangifte vennootschapsbelasting juist heb ingevuld. In de aangifte vpb dien je namelijk ook de verliesverrekening juist aan de te geven. Het verlies van het huidige boekjaar wordt dan via de Carry back, verrekend met de eventuele winst van het vorig boekjaar. Let op je mag maar 1 jaar terug. De Carry back kan ook nooit leiden tot een groter terug betaling van vpb dan wat er in het te verekenbare (voorgaande jaar) is betaald, ook niet als het verlies van huidig boekjaar groter is dan de winst van vorig boekjaar. Eventuele verliezen die niet via Carry back terug gewenteld kunnen worden, mogen 9jaar vooruit geschoven worden, en met de toekomstige winsten verrekend worden. Een standaard brief is hier niet voor. Gewoon verzoeken om de de verliesverreking van de betreffende jaren te laten toepassen. En in het vervolg de aangifte vennootschapsbelasting juist invullen. Succes
  15. Je kan gewoon een verzoek tot wijzig correspondentie adres insturen naar de belastingdienst. Hiermee wijzigd het vestimgsadres niet, alleen het postadres en zal alle post naar het correnspondentieadres gestuurd worden. Dit zou dus heel goed je boekhouder kunnen zijn zoals Lex al aangeeft. Bij de kvk kan je ook het post of bezoek adres laten wijzigen. Terwijl het vestigingsadres wel kan blijven bestaan. Succes
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.