Hardwerken

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Hardwerken's trofeeën

  1. Ik heb een eenmanszaak die geruisloos wil omzetten naar een B.V. per 01-01-2021 maar er zijn een aantal zaken waar ik niet goed uit kom. Over 2020 zal ik nog flink wat inkomstenbelasting moeten betalen. Dit geld is er wel, maar staat nog op de bedrijfsrekening. Ik wil nu dus eigenlijk van het banksaldo nog geld afhalen voordat ik de eenmanszaak omzet naar een B.V., maar het liefst wel 2021 geheel als B.V. draaien gezien de fiscale voordelen. Het geld is wel in 2020 (en daarvoor) verdiend. Na veel lezen is me nog steeds niet duidelijk hoe dit dan het beste kan. 1) Kan ik de B.V. per 01-01-2021 oprichten met een banksaldo dat anders is dan het daadwerkelijke saldo op die datum was? M.a.w, nu nog geld overmaken naar mij privé zoals ik voorheen altijd deed? 2) Als 1 niet kan, is het dan mogelijk de B.V. op te richten met een privé vordering? In dat geval start de B.V. dus met een schuld aan mij privé. Op die manier kan ik het vrij uit de B.V. halen en gebruiken voor de inkomstenbelasting. Klopt dat? 3) Verder is het zo dat ik nu per maand inkomstenbelasting betaal over 2021 op basis van een voorlopige aanslag. Deze kan ik nu ook het beste per direct stopzetten omdat ik straks per 01-01-2021 eigenlijk in loondienst ben en de B.V. dus moet afdragen in plaats van ik privé. Is dat correct? Als het allemaal niet mogelijk is ben ik denk ik genoodzaakt de omzetting per 1 maart te doen en voor de tijd het geld over te maken. Dit zou echter fiscaal wel nadeliger zijn over januari-februari, dus daar gaat mijn voorkeur niet naar uit.
  2. Bedankt voor de antwoorden. Heb dit uitgezocht en er is een CAO die niet verplicht is maar wel erg passend is dus die ga ik hanteren, heb ik inderdaad met een goede leidraad. Contract opstellen e.d. besteed ik uit alleen de het aannemen wil ik wel zelf doen...wist alleen niet zo goed hoe ik het salaris verhaal moet doen in een sollicitatiegesprek.
  3. Ik run een webwinkel en heb voor het inpakwerk een werknemer nodig zodat ik mij meer kan richten op verdere groei. Nou heb ik binnenkort een aantal mensen die langskomen op sollicitatiegesprek. Ik heb hier zelf echter 0,0 ervaring mee, heb altijd voor mezelf gewerkt en ben zelf nog nooit op sollicitatiegesprek geweest. Nou vroeg ik me af hoe ik het salaris-gedeelte het beste kan aanpakken. Ik heb al gezocht op internet maar je wordt overspoeld met het verhaal vanuit het perspectief van de sollicitant. Bespreek je zo iets gewoon aan het einde van het gesprek of doe je ze dan later per mail een aanbod...hoe gaat dat in z'n werk? Vraag je dan gewoon wat verdien je nu en evenaar je dat? Wat is de beste tactiek? Ik wil graag een vast dienstverband met wat loyaliteit dus het hoeft niet perse minimum loon te zijn maar ik betaal tegelijkertijd uiteraard liever niet de hoofdprijs :)
  4. Ik verkoop een product met een onderdeel in dat gevoelig is voor vallen, stoten en verkeerd gebruik. Wanneer het artikel een fabrikagefout heeft komt dat in de eerste week eigenlijk altijd wel naar voren. Gaat het artikel daarna stuk, dan weet ik vrijwel zeker dat dit komt door verkeerd gebruik of vallen/stoten. Vergelijk het met het glas van een mobiele telefoon; dat springt na een jaar niet spontaan in 100 stukjes, dat komt dan gewoon door vallen. Het probleem is echter dat dit moeilijk aan te tonen is, anders dan mijn kennis. Zelfs zonder aantoonbare val- of stootschade kan het artikel gevallen zijn en daardoor stuk gegaan zijn omdat het zo fragiel is. Ik heb regelmatig discussies met klanten omdat zij vinden dat ze 2 jaar garantie hebben. De kosten zijn helaas dermate hoog dat ik het me ook niet kan permitteren om er laconiek mee om te gaan. Om discussies te voorkomen wil ik daarom de garantie op dit artikel in mijn algemene voorwaarden en informatie over garantie beperken. Ik wil daar inzetten dat voor dit specifieke artikel breuk van dit onderdeel alleen binnen de eerste 6 maanden garantie KAN zijn mits er verder geen aantoonbare stoot- of valschade is. Na die 6 maanden is het sowieso geen garantie meer voor breuk. Andere gebreken aan het artikel hebben wel gewoon 2 jaar garantie. Mag ik dit (juridisch) doen? Volgens de wet moet de verkoper de eerste 6 maanden aantonen dat de consument het artikel onjuist gebruikt heeft om onder garantie uit te komen. Na die 6 maanden moet de consument juist aantonen dat het stuk is gegaan ondanks juist gebruik om garantie te claimen. Dus volgens mij kan ik me altijd daar op beroepen want hoe kun je nou aantonen dat je iets niet verkeerd gebruikt hebt? (net zoals hoe ik moet aantonen dat ze het wel verkeerd gebruikt hebben als er geen duidelijke valschade is...)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.