Jump to content

Adtractie BV

Junior
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    maak een keuze
  • Address
    Zeger de Moorstraat 56, Noordwijk, 2203EV, Netherlands
  • Country
    Nederland
  • First name
    Frank
  • Last name
    Bruijnes
  • Company or organization name
    Adtractie BV
  • Website address
  • How did you find us:
    maak een keuze

Register

  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    net als ik naast de gebaande wegen lopen, en net als ik zich verbazen over de aanhang van de SEO-goeroes, de ik-wil-hoog-in-Google chants en overig lemmingengedrag. Ik zoek mensen die uniek zijn, ondernemen met plezier, en net als ik op zoek zijn naar manieren om elkaar te versterken.
  • My opinion about entrepeneurship
    problemen oplossen, elke dag weer, net zolang tot je beseft dat ondernemen draait om het oplossen van problemen en vraagstukken. Vermoeiend en verslavend, haat en liefde, maar misschien het meest toch een soort passie.
  • My opinion about innovation
    Van een ruw idee naar klinkende munt is het ideale traject. Zonder innovatie staan we niet stil maar glijden we af.
  1. Goed, het is een oud bericht en yes-momenten heb ik elke dag. No momenten trouwens ook. Maar goed: API is the new black. Voor mij wel even een heel dik yes-moment. Ik zie het staan en meteen schiet het verhaal van Sylvana Simons die zo trots als een pauw of aapje zou zijn volgens Johan Derksen door me heen. API is the new black. Geen dag zonder lach, en hoe onbedoeld ook: ik had er even een breed grijnzend yes-moment mee. Taal blijft prachtig. (PS: voor alle moraalridders: nee, het is geen racisme.)
  2. ...als het innovatieklimaat dood is omdat je geen bankrekening kunt openen, moet jij dan niet wat innovatiever zijn in het vinden van een oplossing? Het woord blockchain roept bij bankiers het Pavlov-effect op. Waarschijnlijk niet om jou of je bedrijf, maar wel omdat een bank onder extreem streng toezicht staat en dat toezicht nu eenmaal regels oplegt. Alleen al de wetgeving ter voorkoming van witwassen doet je de das om, puur en alleen omdat er nu eenmaal iets is (de blockchain) waarvan men de negatieve kanten niet kan overzien maar wel vreest. Ik zou de naam van de BV aanpassen en de omschrijving van de activiteiten. Hartstikke modern natuurlijk om aan te geven dat je blockchain-technologie gebruikt en beheerst, maar als je al twee keer een afwijzing om een zakelijke rekening hebt gehad mag het kwartje dat er een storend element in je naam of registratie KvK zit wel eens vallen. Innovatie is niet dood. Ik leef er van. Maar innovatie is net als evolutie een kwestie van aanpassen.
  3. Een NDA of een NDNCA is geen concurrentiebeding en dient in welke vorm of mate dan ook en beschreven eindtermijn te hebben. Als je wederpartij je van alles poogt te verbieden onder de vlag van de NDA of NCNDA en er is geen tegenwicht wat die NDA of NCNDA naar jouw kant in balans houdt dan is het al zeer de vraag of de inhoud bij een rechter standhoudt. Geef honderd euro aan een advocaat uit. Dan weet je waar je staat.
  4. Hallo Joost, de genoemde situatie was geen eindpunt, maar meer een vraag die opkwam.
  5. Hahaha...ik moest het drie keer lezen maar ik begrijp het. Dank je.
  6. Dat dacht ik ook. En toch is dat niet zo. Geld dat een firma ontvangt uit de verkopen van cadeaubonnen is niet zomaar geld en ook niet zomaar een verkoop. Ook het moment van de afdracht van BTW verschilt. Soms is dat meteen na verkoop, maar soms ook pas na gebruik. Ook kan de opbrengst uit de verkopen van cadeaukaarten en winkeltegoeden de in omloop zijnde som als digitaal geld worden bezien. Ik ben bezig met een project waar cadeaukaarten centraal staan, en de materie is niet zo eenvoudig als ik eerst dacht.
  7. PS: een Stichting Derdengelden voldoet wellicht niet aan de wettelijke eisen. Vaak wel, maar als je ook bijvoorbeeld cadeaubonnen o.i.d zou verkopen kan men stellen dat het gaat om digitaal geld en dan gelden er beduidend lastiger regels. Goed opletten dus.
  8. Hallo allemaal, wellicht weet iemand een antwoord op het volgende: als ik een eenmanszaak heb en die eenmanszaak maakt tegenover nul euro omzet of winst een verlies van 100.000 euro dan is voor die eenmanszaak die 100.000 een over de nakomende vijf jaren compensabel verlies. Het verlies van 100.000 bestaat volledig uit gemaakte onkosten. Vraag: Als ik een BV heb en ik neem daarmee de eenmanszaak over, gaat dan ook het volledige compensabele verlies over op de BV? [verandering: titel]
  9. Ik wil niet de bubble van de software van Thuisbezorgd doorprikken, maar juist de software stelt helemaal niks voor. Het is een vrij standaard pakket en voor een paar mille ben je het baasje. Zelf zijn we bezig aan de opbouw van een concurrent van Thuisbezorgd en hebben al uitgebreid proefgedraaid met die software.
  10. Een nieuw platform voor webwinkeliers kan alleen marktruimte veroveren als het duidelijk iets toevoegt aan wat anderen al bieden. Zelf draaien we op dit moment tests met een platform dat binnenkort live moet gaan. Gratis voor de webwinkelier, geen commissies, geen verborgen kosten. Daarnaast hebben we gekozen voor een opbouw waarbij je niet per winkelier een half miljoen producten online hebt staan, zodat de bezoeker bij een zoekopdracht een wat meer geconcretiseerde pagina met resultaten ziet. Voor de inkomsten draaien er op het platform advertenties mee, en door deze non-keyworded te vertonen, dus alleen op basis van impressies, kliks of dagen, krijg je geen situaties dat naast een aanbieding van een deelnemer de concurrent met zijn aanbiedingen pronkt. De reden dat het nog niet in de markt is gezet is dat ik de focus op ander werk heb staan, en er over denk het platform te verkopen. De naam is ijzersterk, en voor de koper is het geheel zeker een goede deal. Maar goed, waar het om gaat is dat een platform voor webwinkeliers zo in elkaar moet zitten dat je je webwinkelier in ere houdt. Het uitgangspunt moet zijn dat ze via jou goedkoop of gratis extra omzet kunnen scoren. Je moet beter en goedkoper zijn dan Adwords. Zet je een echte concurrent van de grote verkoopplatforms in de markt (dus niet zoals mijn platform een duidelijk ander concept met hetzelfde doel) dan moet je opboksen tegen de gevestigde namen en ben je niet zo heel erg kansrijk. Werken met incentives gaat wel, maar ook dan moet je heel goed bedenken hoe je dat aanpakt. Ik heb op dit moment een project in ontwikkeling waarmee het weggeven van een incentive wordt gebruikt om repeterende klanten te trekken. Een doodsimpele opzet, maar vooral een leuke opzet. Maar als je wil beginnen met spaarpunten weggeven of iets dergelijks loop je ook in feite op drijfzand. Sparen kan men overal al, dus een incentive moet heel erg goed liggen bij je markt. Ook belangrijk: bij veel spaarregelingen en cadeaubonnen krijg je ook te maken met vraagstukken op het gebied van (het tijdstip van) de afdracht van BTW en bijvoorbeeld de vraag of spaartegoeden of cadeaubonnen wel of niet worden bezien als elektronisch geld. In dat geval heb je namelijk ook meteen te maken me de regels van de AFM en DNB. Of concurreren tegen beslist.nl en andere grote prijsvergelijkers niet mogelijk is waag ik te betwijfelen. Ik denk dat de achilleshiel van dergelijke platforms is te vinden in het feit dat ze marktdominant zijn, maar met hun betaalde diensten hun eigen nest bevuilen. Een echt gratis prijsvergelijker heeft denk ik juist een zeer gezonde kans. Technisch is het niet te ingewikkeld om te bouwen, en door de clientside zo droog mogelijk te houden kan je zeker iets neerzetten wat levensvatbaar is. Als je strijd tegen beslist.nl en kieskeurig.nl wilt voeren heb ik overigens nog wel een mooie domeinnaam in de aanbieding voor een prijsvergelijker: beslistnietkieskeurig.nl. Nadeeltje is wel dat de bouw van een goed en stabiel platform geen sinecure is, en een behoorlijke investering vergt. Maar net wat Ron al zegt: hoe denk je traffic te gaan genereren? Los van wat je exact gaat doen is traffic wel hetgeen je succes gaat bepalen. Op (mod edit, geen links naar eigen site, zie huisregels) staat een verhaaltje over iets wat we binnenkort gaan doen. Een promotioneel spektakelstukje. En zoals in het verhaaltje staat: er zijn talloze varianten denkbaar. Maar het gaat om traffic voor iets wat heel erg gericht is op één dienst of één product. Dit soort akties kun je in ontelbaar veel varianten gebruiken om in een heel korte tijd flink wat traffic naar een website of project te trekken. Maar een klant hoeft er slechts één maal te komen, en wat jij nodig hebt is de bezoeker die vaker langskomt. Traffic naar een prijsvergelijker of marktplaats trekken is dan ook totaal andere koek. Het kost als je het moet promoten een fortuin aan geld en tijd, en daarmee kom je al gauw in een soort spagaat te staan. Je moet veel winkeliers op je website hebben staan, anders heeft promoten geen zin, en als je reclame maakt voor je platform moet je voor de adverteerders die weer op jouw site staan om jouw onkosten te dekken kunnen garanderen dat je voldoende verkeer trekt. Ook dat is wel op te lossen, en niet eens zo heel erg ingewikkeld, maar het vergt wel tijd en geld. En je kan van geen enkele klant geld aannemen voor je zeker weet dat je de tegenprestatie kunt leveren, want als je dat wel doet en het geheel lukt toch maar niet dan zijn de juridische rapen gaar. Mijn advies zou zijn om meer te denken in de richting van een concurrent voor Fonq. Hoe tegenstrijdig het ook klinkt: daar kun je vrij snel een platform mee neerzetten dat zichzelf kan promoten op grote schaal, voor webwinkeliers razend aantrekkelijk is en je met een budget van hooguit een mille of vijftien uit de grond kunt trekken. Geen vijftien mille? Ook dan kan je nog vooruit, omdat het financieren van aanloopkosten altijd wel af te dekken is. De grote grap bij het neerzetten van iets goeds is dat je heel erg simpel moet denken. Als je kijkt naar bol.com zie je een werkelijk enorme organisatie. Dat moet je niet willen. Je moet wat je opzet zo in elkaar zetten dat je het helemaal alleen af kunt. Alles wat niet nodig is is ballast. Zet iets neer wat beheersbaar is, met een mooi groeipotentieel. Denk niet te groot. Ergo: bezint eer ge begint. Mocht je het advies van TwaBla willen volgen en iets bedenken als variant op Fashionchick: de domeinnaam fashionchuck.nl staat via ons te koop… Kijk naar wat Fashionchick is geworden en bedenk dan wat je met deze naam met herenode zou kunnen bereiken. TwaBla vat het namelijk wel goed samen: kijk goed naar hoe een ander succes behaalt en varieer daarop in een eigen niche. Ik weet niet of het zo diepzinnig bedoeld was, maar beter goed gepikt dan slecht bedacht is in dit geval wel het beste advies dat je krijgen kunt. Succes!
  11. Tegen het merk kan je weinig meer doen, maar omdat de handelsnamen op elkaar lijken en de regio's deels overlappen zou ik de focus op die handelsnaam zetten. Die strijd moet je kunnen winnen als de feiten kloppen. Jouw handelsnaam is ouder, die van hen veroorzaakt verwarring. Helder lijkt me. Bij de registratie van een merk is er altijd een soort periode waarin men bezwaar kan maken tegen een registratie van een naam, dus het merk laten verwijderen zal denk ik niet meer lukken omdat je in die periode niet gereageerd hebt. De simpelste strategie is om je advocaat even een indringend schrijven te laten sturen met het verzoek de handelsnaam en URL te wijzigen. Werkt dat niet dan zou ik ook niet twijfelen maar meteen de gang naar de rechter maken. Een wat lompe oplossing, maar daar staat tegenover dat het soms goed is om je spierballen te laten zien.
  12. Het topic is eigenlijk niet helemaal juist voor wat betreft het onderwerp. Het welkt immers de suggestie dat men de boodschappen van de plaatselijke supermarkt thuis laat bezorgen en dat het een paar euro mag kosten. Maar ook de plaatselijke slager en groenteman zijn niet achterlijk, en die blijven in hun dure winkelpand niet afwachten tot de Appie om de hoek straks alle vlees en sinaasappels in de regio verkoopt en aflevert. Waar webwinkels de afgelopen jaren terrein hebben gewonnen dankzij het feit dat winkeliers met een fysieke winkel een ietwat apathisch hebben gekeken hoe hun markt eens goed overhoop werd gehaald staat de winkelier met een fysieke winkel nu aan de vooravond van een tegenoffensief. Op prijs kan men vaak wel aardig meekomen met de webwinkels, en daarmee staat de focus het meest op gemak. Wat de puur online supermarkt tegen heeft is het gemis aan de gezelligheid van het winkelen zelf. Mijns inziens heeft elke webwinkel dat gemis. Natuurlijk zijn er legio mensen die het liefst even online hun lijstje invullen en de boel thuis laten bezorgen. Enorm makkelijk als je veel werkt en eigenlijk geen tijd hebt om boodschappen te doen. Waarom doet u uw boodschappen online? Het is lekker makkelijk. Wat is er makkelijk? Juist: dat een jongeman in een bestelbusje de boodschappen thuis komt brengen. Maar als ik in het voorjaar de tuin ga doen en bij het plaatselijke tuincentrum dertig potplanten koop wil ik ook dat gemak, en ik heb op zaterdag echt geen zin om de hele boodschappenestafette met halfvolle tassen te gaan zeulen terwijl mijn vrouw de langste en meest complexe route langs alle winkels kiest. Ik wil gemak. Overal. Waar de online supermarkt het spits min of meer heeft afgebeten denk ik zelf dat de komende jaren een middenmodel gaat ontstaan. Eén app waarmee je overal afrekent en die opslaat wat je hebt gekocht, in combinatie met een manier van winkelen waarbij je werkelijk alles wat je koopt in één bundel thuis laat bezorgen. Men wil de gezelligheid van winkelen en gemak in een combinatie, niet als elkaars concurrent. Op zaterdag of wanneer dan ook) niet meer de halve dag van alles mee moeten slepen, maar zoeken, kopen en laten bezorgen. Wat zich wel sterk online zou kunnen ontwikkelen zijn de leveringen van repeterende boodschappen. Elke week drie pakken melk, een pak koffie et cetera. Daar liggen werkelijk enorme kansen. Niet alleen in het aantal klanten dat er mogelijk voor is, maar zeker ook met het oog op het inkoopbeleid. Immers: kijk maar eens wat een gemiddelde supermarkt nu per week weggooit omdat het over of bijna over de datum is. Daar zijn enorme terreinwinsten te behalen. Maar ook exact inkopen wat je nodig hebt van andere producten scheelt enorm. Dus nee, ik denk niet dat een sec online supermarkt een echte toekomst heeft. Het heeft een enorme waarde als pioniersmodel, maar het is een tijdperk binnen een nog voortgaande evolutie. Ik verwacht ook niet dat al die losse partijen van nu straks de markt domineren. Degenen die de markt straks innemen zijn de partijen die nu rustig bekijken wat de grote partijen doen, hoe ze het doen, en waar hun hoge kosten en zwakke plekken zitten. Vers bloed uit de achterhoede. Dat juist de fysieke winkeliers een grote rol gaan spelen in de bezorgdiensten staat vast zodra ze zich onder één paraplu gaan scharen. Zodra alle fysieke winkels in Sint Annaparochie samenwerken en alles thuis kunnen bezorgen, van bier tot laptops en van vlees tot schoenen, wat wordt of blijft dan de meerwaarde van Appie Heijn? Immers: zodra dat een feit is draait het in plaats van gemak, wat iedereen dan dus biedt, weer puur en alleen om de prijs. De paar euro extra die nu geen probleem is in ruil voor het gemak is dat straks weer wel. Voorop lopen mag wat kosten. Immers: een nieuw soort televisie kost vaak ook eerst veel geld om binnen een jaar flink in prijs te kelderen omdat iedereen hem koopt. De pioniers betalen altijd wat meer. De online reuzen van nu zijn de dinosaurussen van straks zodra lokale winkels zich gaan verenigen binnen een goed geregeld systeem.
  13. Hallo Fiona, creadroom.nl is nog vrij. Creatief, droom en syndroom. Ik denk dat je met wat je doet niet teveel moet proberen te verwijzen in je domeinnaam. Wat je maakt weten de mensen na korte tijd toch wel. Daarom kan je beter voor een naam kiezen die niet te direct naar je restauraties of de mensen met een beperking verwijst. Met creadroom.nl zou je nog uit de voeten kunnen. De naam is makkelijk te onthouden en heeft inhoud. Maar meerdere activiteiten in een enkele domeinnaam die ook nog goed te onthouden is werkt vaak niet. Grt, Frank
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept