-
insparcom startte met het volgen van Bedrag ontvreemd (gestolen) , 21 november, de dag van de ondernemer! , Het is de vraag wanneer er iets misgaat en 6 andere
- 21 november, de dag van de ondernemer!
-
Het is de vraag wanneer er iets misgaat
Was geen vraag, maar een reactie op de eerdere discussie. "Door de brand uit de brand" is een uitdrukking die al lang bestaat in relatie tot verzekering(sfraude.) "De fiscus zal daar niet intrappen" reageerde @Drs. Andor Demarteau . Als de fiscus zelf de administarie kwijt maakt, hebben ze niet zo veel verhaal meer....
- Het is de vraag wanneer er iets misgaat
-
Zzp’er zonder papiertje
Als ik een loonadministrateur zoek (quod non) en de keus heb tussen eentje met en eentje zonder diploma en/of erkenning, kies ik toch voor de eerste. Ik moet als er iets mis gaat richting belastingdienst (buiten mijn schuld), kunnen laten zien dat ik voldoende maatregelen genomen heb om het netjes te regelen. Misschien kun je met een EVC-traject (Eerder Verworven Competenties) versneld of meteen een diploma krijgen?
-
Aanbesteding
Die klant was geen overheid....
-
Aanbesteding
Ik ben meer thuis in de Nederlandse aanbestedingsbusiness (en dan vooral Defensie.) Onder de 50 mille mogen opdrachten één op één gegund worden. Voor een bedrag van 333 euro had ik vroeger mijn chauffeur rechtstreeks naar een winkel gestuurd en het contant laten betalen (voor de liefhebbers: terug gedeclareerd via Dido++.) Je wilt niet dat het administratieve proces meer kost dan de aanschaf.
- Hoe moderne wellnessproducten onze focus en creativiteit veranderen
-
Misleidende energiecontracten via volmacht - Devidend & OEV
Dank voor de uitgebreide toelichting; daar help je veel mensen mee. Meestal roep ik bij zo'n telefoontje; "Geen belangstelling, goedendag." Als ik iets meer tijd heb: "Wat wil je mij verkopen." Het antwoord is dan heel vaak niets en dan vertel ik dat ze niet mogen jokken. Prettige dag verder.
-
Met klant van opdrachtgever werken, na blijken 'skill/kennis' gap opdrachtgever
Tenzij je een concurentiebeding hebt?
-
Hoe belangrijk vinden jullie je website voor het binnenhalen van klanten?
Twee maanden later en de originele vraagsteller is na zijn eerste post nog niet een keer terug geweest. Marketing met een schot hagel blijkbaar. Conclusie uit de reacties: het ligt er maar helemaal aan in welke business je zit op welke wijze je website voor je moet werken. In mijn business moet ik het niet hebben van SEO en andere truuks om mensen naar je website te lokken. Voor mij werkt zichtbaarheid op social media en dan vooral Linkedin voor een specifieke doelgroep. Die kan vervolgens naar mijn website voor meer specifieke informatie. Een artikel in de krant (NRC vorige week) leidt wel tot een forse toename van zoekopdrachten op mijn naam. Die komen dan wel bovenaan in google en op mijn website terecht.
-
Acquisitieschaamte overwinnen - Tips & Tricks
Ooit hoorde ik dat een congres geslaagd is als je er één originele gedachte, één goed contact en een goede lunch aan over houdt.
-
Acquisitieschaamte overwinnen - Tips & Tricks
Goede vraag, die mij ook aan het denken zet. We zitten denk ik deels in dezelfde business (consultancy) en wat we dus verkopen is onszelf. Dat kan tot gêne leiden, want waar je van een schroefsleutel (auto, gezichtscrème) nog kunt beweren dat het het beste product ooit is, zeg je dat toch wat minder gemakkelijk over jezelf. Wat voor mij werkt is zichtbaarheid. Minimaal een relevante post per week op Linkedin, bereik wisselend, maar regelmatig tussen de 20- en 40.000 impressies (met uitschieters boven de 100.000. Dat leidt er toe dat bij live ontmoetingen mensen je al vaak 'kennen' en iets meer van je willen weten. Dat geldt helemaal na een optreden als spreker of moderator op een congres of ander event. Protip: stel een goede vraag aan het panel die verdiepend is, laat zien dat je het onderwerp snapt maar die niet zo wijsneuzig is dat ze alleen maar 'Ja' hoeven te antwoorden. Balanceeract! Als ik de tijd heb, blijf ik lang hangen bij de borrel na een congres waar ik opgetreden heb, want er zijn altijd mensen die je willen spreken en degenen die een specifieke vraag of probleem willen aankaarten zijn nooit de eersten die je benaderen. Omgekeerd; zoek niet meteen de mensen op die je al kent om gezellig oude herinneringen op te halen. Dat moet ook, maar ik probeer juist bij die statafels te gaan staan, waar ene paar mensen stil met hun eerste kopje koffie naar hun brownie staan te staren (da's dan 's morgens.) In zo'n congres gesprek probeer ik het altijd licht te houden. Omdat ik weet dat een van mijn valkuilen is te veel te praten, zal ik altijd (ook) bewust vragen waar de gesprekspartner mee bezig is en waar zij of hij zoal tegen aan loopt. Doorvragen en meedenken is dan belangrijk, ook als jij niets in dat geval kunt betekenen; je kunt altijd doorverwijzen. Als het iets is waar ik mee kan helpen, dan geef ik een richting aan, we praten nog wat door maar op enig moment zeg ik een lach dat ik er best meer over wil vertellen, maar dat er dan wel een prijskaartje aanhangt. Blijf niet te lang hangen bij één persoon, maar zeg dat je doorgaat "om nieuwe vrienden te maken." Alles met een lach. Visitekaartjes zijn niet ouderwets, zeker niet als ze onderscheidend zijn. Ik heb een foto op mijn kaartjes staan. Een lijstje met mensen die waarschijnlijk op het congres / de receptie zijn die je wilt spreken met onderwerp is handig, Als er een congresapp o.i.d. is, download die dan, vul die in met foto en neem de aanwezigen door en kijk wie er interessant voor je kan zijn. Zorg voor een goede follow up. Connect op Linkedin (met een verhaaltje erbij!!) Stuur een mail met een een referentie aan de inhoud van jullie gesprek en een link naar een relevant artikel. En tenslotte: netwerken doe je als je iemand niet nodig hebt. Stuur dus af en toe een app of een berichtje onder water op Linkedin, met de vraag hoe het met hen gaat en waar jij mee bezig bent. Ik kreeg afgelopen week twee aanvragen van mensen die ik jaren niet life gesproken heb, maar waarmee de verbinding wel af en toe warm is gehouden.
-
Bedrag ontvreemd (gestolen)
Los van hoe je het boekt en administreert; ik zou wel aangifte doen. Niet dat je daar die 100 euro mee terugkrijgt of bewijs (voor de verzekering) hebt, maar voor de politie is het daarmee wel mogelijk om trends te zien (bv insluipingen op een industrie terrein.)
- Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA) en korting
-
Startende ondernemer | marketing
Een zeer generiek site, met nietszeggende teksten ("Artiesten komen zelden alleen. Vaak reizen tourmanagers en/of crewleden mee om alles soepel te laten verlopen. Gemiddeld moet je rekening houden met 2–4 extra personen, afhankelijk van de show en de bekendheid van de artiest.") die hetzelfde zijn voor iedere artiest. Zowel voor "Emma Heesters" als voor "Sint en Piet te dikke vrienden" is "de prijs op aanvraag" en "meestal all-in." Kortom geen informatie waar iemand die Emma of Sint wil boeken mee uit de voeten kan. Tegelijkertijd levert een google search voor Emma Heesters boeken tientallen hits op, vaak met wel een prijsindicatie en technische info. Marketing is meer dan wat hits op Google. Je zult zelfs in de meest rudimentaire vorm aandacht moeten besteden aan de 4 P's. Daar is hier nog wel wat werk te verrichten.