Jump to content

edwinjoosten

Newbee
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Company info

  • Location
    Bladel
  1. Beste KA0107, De uitdaging die je met je concept wil oplossen: Vraag. Is het uitnodigend? In eerste aanleg wel, want de homepage ziet er top gestyled uit. Vraag. Kan met informatie (makkelijk) terugvinden? Op zich is de informatie terug te vinden. De vraag is echter of de klant op zoek is naar de informatie die je geeft. (als voorbeeld: zit een klant te wachten op de verkochte auto’s) Vraag. Is de website toegankelijk en overzichtelijk? Wat mij betreft niet echt. Tips. Wanneer je naar beneden scrollt, dan verdwijnt je menu (Home, Over, etc). Zorg dat de ‘menustructuur’ zichtbaar blijft (om zowel toegankelijk en overzichtelijk te blijven). Vraag. Hoe wordt het ervaren. Kijk naar de feed-back van **Edwin**. Die slaat de spijker op z’n kop op meerdere fronten. Wanneer jouw website bedoeld is als ‘veredeld visitekaartje’ dan is het inderdaad handig om je website toegankelijk en overzichtelijk te maken (en de overige gegeven tips ter harte te nemen). Wil je jouw website voor je laten werken (verkoopresultaten behalen), pas dan de formule 8K=R toe. Dit staat voor de 8 K’s die een website moet bevatten voordat je er resultaat van mag verwachten. De 8 K’s staan voor: KOMEN KIJKEN KLIKKEN KIEZEN KEUREN KOPEN KRIJGEN KLACHTEN Veel succes met KAI-automotive Vriendelijke groet, Edwin
  2. Hallo Michael, Van het schot hagel naar schieten met scherp en zorgen voor een heldere stip aan de horizon is soms lastig. Zeker wanneer je zelf druk bent met het runnen van ‘je tent’ en er continue ‘middenin’ zit. Woorden als missie, visie, strategie klinken dan vooral erg hol. En toch gaat het er om dat je juist hier (vanuit ‘jouw waarom’ zoals Norbert Bakker aangeeft in zijn laatste zin) invulling aan gaat geven. Met andere woorden: waarom doe je wat je je doet? Hoe kijk jij aan tegen de markt? Hoe denk jij dat deze zich gaat ontwikkelen o.b.v. jouw ervaringen? Wanneer je daar antwoord op kunt geven, dan heb je je visie en missie te pakken. Vervolgens kun je antwoord geven op de vraag waarin jouw bedrijf zich onderscheidt van concurrenten/concullega’s, met andere woorden: wat zijn jouw Unique Selling Points. Of beter nog: wat zijn de redenen waarom jouw klanten bij jou terecht komen (de Unique Buying Reasons van jouw klanten die maken dat ze bij jou kopen/diensten afnemen). Wanneer je daar antwoord op kunt geven, dan kun je vervolgens inhoud geven aan de strategie waarmee je met je bedrijf aan de slag kunt gaan. Persoonlijk krijg ik het gevoel dat je eigenlijk heel goed weet wat je zou willen, maar dat de duidelijke lijnen ontbreken. Het gebrek aan de duidelijke lijnen lijkt de reden te zijn, waarom er geen concrete stappen worden gezet. Terwijl het zetten van concrete stappen er voor zorgt dat die duidelijke lijnen worden neergezet…. Een beetje een vicieuze cirkel. Dit kom ik in de praktijk vaker tegen bij ondernemers die willen doorgroeien naar de volgende fase. Je kunt dat uiteraard doen met een bedrijfsadviseur, maar je kunt er ook prima zelf mee aan de slag. Heel veel succes met je bedrijf en met je mooie product. Vriendelijke groet, Edwin Joosten
  3. Dank je TwaBla en hallo Richard, Voor han_92 en Twabla; korte samenvatting van het verkrijgen van meer klanten (als alternatief voor koude acquisitie), waarbij 1 het minst effectief is en 6 het meest effectief. 1. Het slechtste werkt het om verkoopverhalen de wereld in te slingeren. Vertellen dat je goed bent, of dat je de beste bent. Vertellen dat je de beste producten levert etc. In de praktijk zitten heel weinig mensen er op te wachten om van anderen (jou) te horen dat ze goed zijn. Verkoopverhalen die wel werken: verhalen die anderen over jou/jouw business vertellen. 2. Brochures, advertenties en mailing. Dit zijn verkoopverhalen op papier (of mail). Je hebt ze wellicht ter ondersteuning wel nodig, maar bepalen niet of je je product/dienst verkoopt. 3. Presentatie. Buitenkant. Wanneer klanten u (nog) niet kennen en hun eerste oordeel vellen, dan is dat gebaseerd op de manier waarop uw bedrijf zich presenteert. Met andere woorden hoe ziet uw bedrijf er uit. Dit betekent dat je aandacht moet geven aan hoe je jezelf presenteert, de huisstijl die je gebruikt, het wagenpark en de machines waar je gebruik van maakt. 4. Nieuws. Zorg dat je het nieuws haalt, dat levert aandacht op. 5. Ambassadeurs. Klanten die over u(w bedrijf) praten en vertellen dat u (w bedrijf) het goed doet. Vanaf deze stap begint marketing pas écht te werken. Wanneer andere mensen vertellen dat u (als bedrijf) goed bent, dan ben je pas écht goed bezig. 6. Goede CEX. Iedere potentiële klant heeft behoefte aan goede CEX. Nee geen sex, maar CEX (Customer EXperience) Ofwel: Klantervaring. Hoe krijg je een klant beter overtuigd, dan door hem/haar een ervaring te geven. Met andere woorden; laat een potentiële klant ervaren hoe het is om klant bij je te zijn. Nogmaals succes. Hartelijke groet, Edwin Joosten
  4. Aan de kosten/budgetten van koude acquisitie kan ik je helaas niet helpen. Maar aangezien je tot dusver redelijk makkelijk de pakketten hebt verkocht, zou je ook eens kunnen denken aan een andere manier van verkopen. link naar eigen site verwijderd kun je tips lezen over hoe je dat kunt aanpakken. De tips zijn gratis. Ermee aan de slag gaan kost tijd en energie, maar levert wel effectief meer klanten op. Hopelijk heb je er wat aan. Hoe dan ook veel succes. Edwin Joosten
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept