• 0

Wanneer schreven jullie je in bij de KvK?

Hoi,

 

Misschien een beetje vreemde vraag :) Maar wanneer kozen jullie ervoor dat jullie bedrijfje rijp was om in geschreven te worden bij de KvK?

Er zullen waarschijnlijk mensen zijn die bijv. een winkeltje hebben en die zich vrij snel moesten inschreven. Maar ik zou graag willen weten wat voor jullie de 'druppel' was. (bij wijze van spreken)

 

Alvast bedankt!

 

Gr. Mieke

 

[titel aangepast - mod]

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja ik ben namelijk nog een beetje aan het twijfelen wanneer ik het ga doen. Twijfel niet of ik het ga doen. Ik ga eerst alles op een rijtje zetten. Dan zie ik het wel verder. Dan hoop ik ook te kunnen inzien wanneer het voor mijn bedrijfje ook belangrijk is om me in te schrijven

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Een paar maanden voor de praktische start. O.a. vanwege het KvK-nummer op briefpapier dat ik liet drukken.

 

Je suggereert dat je eerst een bedrijf wilt starten, het dan een tijdje laten rijpen, om het tenslotte met veel ceremonieel vertoon bij de KvK in te schrijven :D Waarom? Het is niks bijzonders hoor. Formuliertje invullen, nummertje trekken, 5 minuten later inleveren en klaar.

Link naar reactie
  • 0

Nou ja, ik ben er zelf niet zo snel meer mee. Ik heb al een aantal keer een bedrijf ingeschreven terwijl na de ontwikkelfase (offertes vragen en dergelijk) bleek dat het eigenlijk de moeite nauwelijks waard was. Met 'beter ten halvve gekeerd dan ten hele gedwaald' in mijn achterhoofd plan gestopt en bedrijf weer uitgeschreven.

 

Deze keer neem ik die moeite niet, ik schrijf me pas in als de producten op de site staan en de persberichten gladgestreken klaar liggen op de keukentafel.

 

Ik merk helaas wel dat het moeilijker is om offertes e.d. aan te vragen zonder kvk nummer. Maar goed, die moeite getroost ik me dan maar. Anders blijf ik inschrijfgeld betalen!

Link naar reactie
  • 0

Een paar maanden voor de praktische start. O.a. vanwege het KvK-nummer op briefpapier dat ik liet drukken.

 

Je suggereert dat je eerst een bedrijf wilt starten, het dan een tijdje laten rijpen, om het tenslotte met veel ceremonieel vertoon bij de KvK in te schrijven :D Waarom? Het is niks bijzonders hoor. Formuliertje invullen, nummertje trekken, 5 minuten later inleveren en klaar.

 

Ja want ik trek alles uit de kast om er een geweldig spectakel van te maken bij het KvK. Drumband meiden in bikini's en mijn sieraden om natuurlijk ;D hahaha klinkt goed toch :P

 

Ik wil liever eerst alles goed op een rijtje hebben ook qua financien. Ik verwacht niet dat de KvK een feestje gaat vieren als ze mijn aanvraag binnen hebben

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo MG,

 

Mijn ondernemersmotto is "alles zo simpel als kan". Een bedrijf dus pas inschrijven bij de kvk als je daadwerkelijk aan de slag gaat en de (digitale of fysieke) deuren opent voor je klanten. Bedenk daarbij dat je de kvk per kalenderjaar moet betalen en als je in 2006 toch niet meer gaat leveren je met die pakweg 60 euro vast leukere dingen kunt doen. En die kvk-inschrijving regel je tzt in 10 minuten. Behalve als je dat op 2 januari doet, want dat is om bovenstaande reden de drukste dag van het jaar bij de kvk.

 

Ik heb half september weer een bedrijf ingeschreven dat begin november start. De simpele reden daarvoor was dat je bij de aanvraag van een btw-nummer wordt geacht een kopie van het kvk-uittreksel mee te sturen. Dat btw-nummer toegewezen krijgen duurt namelijk 6 tot 8 weken volgens de berichten (bij mij uiteindelijk 5 weken) en zonder mag je geen btw in rekening brengen. Waarschijnlijk moet jij ook een btw-nummer aanvragen, dus dan is het wellicht handig te weten dat dit stukken langer duurt dan de toekenning van het kvk-nummer.

 

In ieder geval succes gewenst met het opzetten van je bedrijf en veel plezier bij onze vrienden van de kvk en Belastingdienst.

 

Karen

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik verwacht niet dat de KvK een feestje gaat vieren als ze mijn aanvraag binnen hebben

 

Bij de KvK Eindhoven kregen we bij inschrijving een flesje wijn mee. Wel een feestje dus :)

 

 

Ja, dat klopt daarom had ik me er op verheugd me in te gaan schrijven bij de KvK (Ik had namelijk tijdens het maatwerkgesprek gezien, dat starters er een flesje wijn meekregen)...dus ik me heel goed voorbereid op een feestelijke dag, werd ik gelijk afgewimpeld na het betalen zo van "goh, je bent klaar en nu opgedonderd" zelfs zonder flesje wijn >:(

 

maar ik heb me ingeschreven omdat ik producten moest voororderen e.d. daarom heb ik een voorlopige inschrijving in het register. Kost hetzelfde (en je hoeft niet te betalen voor de definitieve) maar je krijgt wel al je KvK-nummer en kunt dus alles gaan doen.

 

aanvulling; word ik gisteren gebeld door de KvK dat ik toch dien te betalen over 2 maanden (zonde zonde zonde waarom heb ik me dan 2 weken geleden ingeschreven, had die 60 euro wel beter kunnen investeren)

Link naar reactie
  • 0

Toen ik voor mezelf de knoop door heb gehakt om inderdaad een bedrijf te beginnen heb ik me direct ingeschreven.Vanzelfsprekend waren er in het begin best twijfels en vond ik het een beetje "eng" maar ik heb géén moment spijt gehad.

 

Mijn bedrijf bestaat nu net 2 jaar en heb onzettend veel geleerd van een paar goede mensen om me heen. Ook een forum als deze kun je veel van leren.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.