Ga naar inhoud

Word-of-Mouth à la Tomtom

Geplaatst:

TwaBla

Interessant congres over mond-tot-mond reclame deze week in Hilton Soestduinen, verslagen vind je op Marketingfacts, Frankwatching en Molblog.

 

Uit de laatste tien tips van Tomtom voor de omgang met bloggers en forums:

 

Do’s

 

- monitoren van de discussies

- uitnodigen voor gesprek

- persoonlijk contact

- laten deelnemen aan evenementen

- serieus zijn met feedback die TomTom ontvangt

 

Dont’s

 

- niet zelf posten, zeker niet anoniem

- behandel de bloggers en forumeigenaren niet als reguliere journalisten, dat wil zeggen, stuur geen persberichten in marketing- en pr-taal op ze af:-)

- wees eerlijk (jok niet)

- verwacht niet alleen positieve feedback

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Featured Replies

Geplaatst:

Nils de Witte

Ja, dat zijn wel slimme tips. Wel moeilijk voor mij om mij er aan te houden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Geplaatst:

Miran.

Ik vind het jammer dat ik zelf niet bij was :(. Ik werk zelf ook bij Hilton Royal parc ;). Als ik het had geweten, was ik zeker gegaan.

 

 

In iedere geval, van die samenvatting kan ik ook wat leren.

 

 

 

Succes is geen toeval, succes is gepland.

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

Oh, en dit zijn de ervaringen van UPC in de omgang met bloggers en forums:

 

- Sommige discussies kun je niet winnen,

- Als je iets oppakt, moet je het ook oplossen. Anders werkt het contraproductief en word je ‘afgemaakt’,

- Reageer snel,

- Laat je niet uitlokken, trap ook niet in de val dat dit een nieuw klantenservicekanaal zou zijn. Het echte callcenter heeft namelijk de capaciteit om problemen op te lossen. Ter Aar: ‘We zijn op zoek naar een compromis tussen dit medium en de telefoon, maar we hebben nog geen oplossing.’

- UPC reageert nooit op emotie, maar op feiten,

- Reageer met open vizier, doe niet aan beloningen.

 

Zie artikel hier.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Ewout Wolff

- Als je iets oppakt, moet je het ook oplossen. Anders werkt het contraproductief en word je ‘afgemaakt’,

 

Hum...dat betekent voor de meeste bedrijven dus: niets melden - want dan moet je je zooi opruimen.

 

Verder kan ik mij voorstellen dat je op een aantal blogs, hoe populair ook, niet gaat reageren.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.