• 0

Hoe nieuw klanten werven voor administratiekantoor?

Ik ben sinds begin september een administratiekantoor begonnen. Ik werk vanuit huis waardoor ik gelukkig mijn kosten laag kan houden en ik dus ook mijn tarieven laag kan houden. Ik heb nu een aantal klanten. Een aantal kleine eenmanszaken die ook net begonnen zijn en 1 grote klant die mij voor diversen projecten de volledige boekhouding laat doen. Om toch een 30-40 uur per week vol te krijgen kan ik er nog een aantal klanten bij hebben, maar hier loop ik dus een beetje vast. Hoe kan ik op een goede manier klanten werven? Ik heb een website ( www.administratiekantoorpvisser.nl vertel me gerust wat je ervan vindt, kan altijd goede opmerkingen gebruiken ).

Ik heb een aantal brieven naar potentiele klanten uitgedaan, maar tot op heden geen reactie gehad. Verder heb ik een aantal advertenties staan op marktplaats en speurders. Maar hoe kom ik nu echt aan goede klanten? Hoe doen jullie dit als startende ondernemingen?

 

Ik hoor graag reacties,

 

Patricia Visser

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Er staan op dit forum al een heleboel tips en ideeën, ook voor administratiekantoren. Stel om te beginnen voor jezelf eens vast op wie je je zou willen richten. Wat voor soort bedrijven? In de buurt of verder weg? Wat zijn jouw specialiteiten die op hun behoefte aansluiten? Zou je expertise willen ontwikkelen? Je zal iets moeten bedenken dat jouw aanbod interessant maakt voor een koopkrachtige doelgroep, en prijs of nabijheid zijn daarbij geen sterke argumenten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het werven van nieuwe klanten voor dit type diensten is erg lastig... Zo te horen ben je al op de goede weg, mond tot mond reclame is het beste... investeer dus in je huidige relaties en de kwaliteit van je dienstverlening. Misschien geen quick fix maar op de lange termijn wel het meest effectief.

Link naar reactie
  • 0

Zou kunnen maar als je gratis dingen gaat aanbieden gaan mensen weer denken dat je niet goed werk levert en dat is ook niet de bedoeling.

Niet als je het goed doet. Ik ben ooit begonnen met het inhuren van een freelance vormgever omdat hij geheel vrijblijvend een layout ontwikkelde. Inmiddels is het één van mijn beste en meest ingehuurde freelancers.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi patricia,

 

Ten eerste zou ik ook je contactgegevens vermelden op de contactpagina.

 

Verder zou ik, omdat je kennelijk wel een half uurtje, tot een uurtje in de week over hebt, ervoor zorgen dat je vooral ook via je website meer bezoekers krijgt.

 

De simpelste en voordeligste manier is dan via LinkBuilding (dit is het aanvragen van links naar jouw website op andere websites die aansluiten bij datgene dat jij doet.)

 

Goed voorbeeld is http://033-bunschoten.startkabel.nl/ Daar sta je nog niet op..maar even aanmelden en je hebt grote kans dat ze je opnemen.

 

door meer links te hebben krijg je meer bezoekers alsmede de vindbaarheid van je website in zoekmachines zal gaan toenemen....korte termijn interessant, maar dus ook lange termijn!

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Zou kunnen maar als je gratis dingen gaat aanbieden gaan mensen weer denken dat je niet goed werk levert en dat is ook niet de bedoeling.

 

Nee hoor, helemaal niet waar. Wij werken al jaren voor een middelgroot administratiekantoor dat net als jij continu op zoek is naar nieuwe klanten. Zij bieden een gratis quick scan aan om zo hun toegevoegde waarde aan te tonen. Dat kost weliswaar tijd, en levert echt niet in alle gevallen een nieuwe klant op.

 

Maar ongeveer de helft van de bedrijven waar ze die quick scan doen wordt uiteindelijk (niet altijd direct) klant.

 

Zo'n actie kun je makkelijk zelf optuigen. Bestand samenstellen van jouw doelgroep. Vervolgens bel je ze stuk voor stuk op en doe je ze het aanbod om een gratis quick scan te doen.

 

Onze ervaring is dat 5-20 % (afhankelijk van je doelgroep) meer wil weten over je aanbod. De helft daarvan maakt een afspraak en de helft daarvan wordt uiteindelijk klant.

 

Daarnaast is, zoals reeds genoemd, de mond-tot-mond reclame enorm belangrijk. Ik heb zelf mijn eigen accountant al vele malen aangeraden bij andere ondernemers. Dat heeft hem al meerdere klanten opgeleverd. (en mij meerdere flessen wijn ;))

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddes bij de contact pagina ook mijn adresgegevsn gezet om het wat duidelijker te maken, bedankt!

Ik doe zowieso altijd het eerste gesprek kosteloos en vrijblijvend, maar het is misschien wel handig om dit nog eens goed om mijn site te zetten. En inderdaad om ook een quick scan kosteloos aan te bieden.

Zijn er nog meer suggesties??? Verder heb ik al flyers laten maken en deze laten bezorgen bij gestarte bedrijven hier in de buurt.

Link naar reactie
  • 0

Zou kunnen maar als je gratis dingen gaat aanbieden gaan mensen weer denken dat je niet goed werk levert en dat is ook niet de bedoeling.

 

Dat valt best mee, mensen zijn gek op gratis dingen / diensten

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Als je nieuwe klanten wilt moet je eerst weten wie je als nieuwe klanten wilt hebben. Eenieder die hier aangeeft hoe je het moet doen, zonder dit te weten is niet gestructureerd bezig. terwijl dit wel belangrijk voor je bedrijf is!

 

Stap 1

Allereerst blijven werken aan je huidige klantenkring. Hieruit komen Waardevolle leads.

 

Stap 2

Je zult vast een beeld hebben aan de hand van de grootte van het bedrijf van een klant hoeveel tijd je eraan kwijt bent. Op het moment dat je dat weet, en je weet hoeveel tijd je over hebt weet je precies hoe je dit kunt gaan invullen en wie je "doelgroep" wordt om je tijd vol te gaan krijgen.

 

Stap 3

benader deze mensen, kan op meerdere manieren. gezond verstand gebruiken.

 

 

en van daar uit verder gaan werken.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Thommie

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de dingen die jullie aangaven verandert op de site en bied nu ook een gratis en vrijblijvende quick scan aan. Misschien dat jullie nog even kunnen kijken of het zo duidelijk genoeg is en kritiek is altijd welkom!!!

 

Nu staat het op je site. Dat wil nog niet zeggen dat je potentiële klanten het ook weten.

 

Dus je moet ervoor zorgen dat zij jouw site gaan bekijken. Dat moet je ze gaan vertellen dus. Maak dus zo veel mogelijk ‘lawaai’. Ga naar netwerkbijeenkomsten (in de buurt), bezoek (regionale) bijeenkomsten en seminars, kijk of je free publicity kan creëren in lokale media.

 

Of ga eens rondbellen en doe je verhaal. Bij de kvk kun je voor relatief weinig geld een bestand kopen van bedrijven die je zelf selecteert. Bel ze op met het aanbod die gratis quick scan uit te voeren. Je zult zien dat je op die manier naamsbekendheid creëert en ook bedrijven zult spreken die het een goed idee vinden om eens een ‘second opinion’ te doen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.