• 0

Bankzaken in de VS

Hoi allemaal,

 

Ik beheer een aantal websites waarbij ik leden van mijn site regelmatig, lees: dagelijks, moet uitbetalen in tal van betaalmethodes, zoals bijv. Paypal en dergelijke systemen.

 

Nu loop ik tegen een aantal concrete problemen aan:

 

- 95% van mijn leden woont in de Verenigde Staten, waar het ontvangen van checks nog altijd de meest gebruikte methode is om te betalen of betaald te worden. Ik wil dus ook graag checks als officiele betaalmethode aanbieden. De grap is echter dat wil ik een check versturen vanaf bijv. de Postbank, ik een leuke 16 euro kan gaan betalen, een onmogelijk hoog bedrag (het zijn vaak relatief kleine bedragen die ik elke dag opnieuw aan mensen betaal).

 

- Er zijn andere betaalmethodes die binnen mijn business populair zijn maar waar ik een USA creditcard voor nodig heb om te betalen.

 

Ik heb dus twee concrete problemen: Ik heb checks nodig, en ik heb een USA creditcard nodig. Ik weet alleen niet goed hoe ik dit moet concretiseren.

 

Er zijn een aantal dingen waar ik aan gedacht heb:

 

Rekening openen in de VS

Ik heb begrepen dat het erg lastig is een rekening vanuit Nederland in de VS te openen. Weet iemand hier meer over? Als je op google zoekt zie je tal van diensten die voor een euro of 500-1000 beweren een bankrekening voor je te willen openen waarmee je veel online kan beheren, en tevens krijg je een visa creditcard. Maar ik vraag me of dit illegale of dan wel oplichtingssites zijn. Iemand ervaring?

 

Bedrijf vestigen in de VS

Het bedrijf vestigen in de VS lijkt me heel erg lastig... Ik vind het al verschrikkelijk lastig om in Nederland uberhaubt alles zakelijk in orde te hebben (wat betreft boekhouding en dergelijke), dus volgens mij kan ik hier beter niet aan beginnen. Wat denken jullie? Wat is jullie ervaring? Kán het uberhaubt wel zomaar?

 

Een tussenpersoon in de VS gebruiken tegen betaling

Niet eenvoudig ivm vertrouwenskwestie, ik ken niemand... En daarbij, ik kan me voorstellen dat de belastingdienst in de VS het ook vrij verdacht kan vinden als er grote sommen geld over iemands rekening gaat?

 

Andere bank in de EU

Ik heb wat rondgekeken, maar wat ik zo snel zag heeft geen enkele bank echt lage fees voor het versturen van checks naar de VS. Het creditcardprobleem is eveneens niet opgelost op die manier.

 

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!

 

Groetjes,

 

Mathijs de Jong

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Ik denk dat het inderdaad het handigste is om in de VS een bankrekening te openen bij een van de grote banken. Als particulier kun je dat vrij eenvoudig doen, mits je een locaal adres hebt. Dat kun je via vrienden doen, b.v. Ik had hier een zakelijke en een prive rekening voordat ik een vast adres had.

Maar je wilt een zakelijke rekening, en dan moet je hier een EIN hebben (fiscaal nummer). En dat krijg je alleen als je hier een bedrijf hebt. Dat laaste is vrij eenvoudig, veel eenvoudiger dan in NL. Je kunt online een Delaware Inc beginnen, het kost je wel een en ander aan kosten van de agent die dat voor je doet, maar het kan wel. Je moet wel een locaal iemand hebben die zijn ssn (social security number) moet opgeven, maar het kan ook met een EIN als je dat eenmaal hebt. Beetje circulair probleem dus, zoals wel vaker bij het oprichten van bedrijven.

 

Ik zou niet zomaar met iemand online in zee gaan van wie je geen referenties kan natrekken. Als je wilt kan ik je de naam van een betrouwbare agent in Delaware geven.

 

Het lijkt me sowieso dat het handig is om een locaal iemand te hebben, je moet immers je cheques kunnen ontvangen en naar de bank sturen, je wil niet dat je klanten hun cheques naar NL sturen en dat jij ze weer naar je bank in de VS stuurt. Electronisch bankieren staat hier nog echt in de kinderschoenen, en bedrijven weigeren om hun bankrekeningnummer te geven omdat ze dat niet vertrouwen.

 

Je kunt voor meer advies naar de site van NBSO gaan, www.nbso-california.com, daar kunnen ze je helpen. Ik kan je het email adres van de juiste contactpersoon mailen als je wilt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waag eens een mailtje aan Ellen den Otter.

Misschien kom je samen tot een oplossing of heeft ze tips voor je.

 

Haar bedrijf(je) heeft wel een andere insteek maar daar kunnen leden van HL die iets in de US willen kopen hun voordeel weer mee doen.

 

http://www.allesamerika.com/shoppen-in-amerika.html

 

op bovenstaande site vind je de link naar haar site.

 

Succes,

 

Cor

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

Sinds de grote 9/11 dag is het zeer moeilijk om een bankrekening vanuit het buitenland te openen in de US. Christine gaf al aan dat middels iemand die je daar kent wel eea. mogelijk is.

 

Let goed op met personen die voor grote bedragen een rekening openen voor je. In heel veel gevallen worden rekeningen dan geopend op naam van dat bedrijf of persoon, waarna jij gemachtigd wordt op die rekening. In fraude kan het dus zo zijn dat de persoon/bedrijf je rekening kan plunderen of gebruiken voor andere lees eigen doeleinden!

En een ander nadeel: Bankkosten in de US zijn schrikbarend hoog.

 

Wat nog een interessante mogelijkheid is, is om het aanvragen van een virtual of een pre-paid credit card. Dit is wat makkelijker omdat je (neem ik even aan) geen krediet zoekt!. Er zijn hier ook weer legio aanbieders voor, maar ook de wat gerenomeerde banken leveren deze cards.

Misschien de leukste: Western Union pre-paid card!

Als je een keer in de US op vakantie bent, dan kun je die gewoon ophalen bij een Western Union kantoor.

 

Uiteraard heb je, zoals eerder opgemerkt, ook de mogelijkheid om een Delaware Inc. op te richten en van daaruit je zaken in de US gewoon te regelen vanuit Nederland. Is niet zo heel erg moeilijk. Wellicht dat ik je daarmee behulpzaam kan/mag zijn?

 

Mocht je meer willen weten mag je me altijd een PM sturen of gewoon hier in deze thread.

 

Succes

 

Rick

 

 

Link naar reactie
  • 0

De meest goedkope en voordelige oplossing is denk om een bedrijf in Engeland te openen, ja zo’n Ltd voor een paar tientjes maar deze dan ook in Engeland een bankrekening te laten openen. Waarom? Engeland is ook nog steeds zo’n land van/met cheques. Admin hoeft niet zo duur te zijn en je hebt geen tijdsverschillen

 

Suc6

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik zou je wel kunnen helpen als het om kleine aantallen gaat, maar een check kan ik alleen voor je innen als 'ie ook op mijn naam is uitgeschreven, en dat wil je wsch niet. Ik kan wel bemiddelen bij mijn bank om je een account te geven, je moet daar wel een keer persoonlijk voor langs komen. Maar een korte vakantie in Californie is toch leuk?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

Heel erg bedankt voor de reacties tot zoverre. Ik had ze direct al gezien, maar ik ben me een beetje aan het inlezen in de dingen die jullie hebben genoemd, zodat ik tenminste een nuttige reply kan plaatsen.

 

Heb nog wel een aantal vragen, maar die plaats ik later nog even als ik alles op een rijtje heb.

 

Groetjes,

 

Mathijs de Jong

Link naar reactie
  • 0

Voor een relatie van ons hebben wij bij de ABN AMRO bank in vele landen rekeningen geopend, allemaal vanuit Nederland.

Misschien kan je ook eens praten met de citco bank, die zijn hier denk ik ook wel voor geschikt www.citco.com

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Nogmaals, bedankt voor alle reacties tot dusverre, ik heb wel wat vragen en opmerkingen.

 

Ik heb de afgelopen dagen contact gehad met een aantal banken in de VS, en het lijkt niet zo eenvoudig om een rekening te openen. Vrij pittige startbedragen, lastig financieel papierwerk en dergelijke. Niet echt ideaal dus.

 

Nu gaat het bij die startbedragen slechts om 25000-50000 euro, maar voor mijn bedrijf is dat een hoop geld. Mijn bedrijfje is namelijk relatief klein en ik denk dat er in het begin hoogstens een paar duizend euro per maand om zal gaan in het versturen van checks en betalingen per Credit Card (het grootste gedeelte zal via Paypal blijven lopen is mijn verwachting). Het bedrijf is echter wel groeiende, en de omzet stijgt elke maand behoorlijk, en met dat in in het achterhoofd kan een Delware Inc wel eens een interessante oplossing zijn. Ik heb echter wel een aantal vragen daarover, ik hoop dat jullie de moeite willen nemen ze te beantwoorden:

 

- Op de website van de KVK staat dat je doorgaans op moet passen met Delaware Inc's omdat veel banken in de VS geen zakelijke rekening willen openen voor deze in hun ogen zeer "exotische" bedrijfsvorm. Klopt dit? Is dit echt een concreet probleem? Met andere woorden: is een zakelijke bankrekening gegarandeerd na het oprichtingen van een Delware Inc, of is het nog maar afwachten?

 

- Behalve het papierwerk met de agent die een Delaware Inc op richt moet ik met ook inschrijven bij de KVK, een EIN nummer aanvragen en de rekening zelf openen. Zijn er verder nog wettelijke verplichtingen, of klopt het volgende rijtje:

 

Oprichting DelaWare Inc

Aanvragen EIN nummer

Openen Bankrekening

Inschrijving KVK

 

Hoeveel tijd gaat er gemiddeld overheen voordat ik mijn bankrekening up and running heb, het ziet er uit als een aardige lijstje? En tevens, wat zijn de kosten van dit alles? Ik hoorde van iemand dat het rond de 500 dollar is, maar ik weet niet of dit klopt.

 

- Op het moment doe ik mijn eigen boekhouding en bankzaken en ben hier niet zo heel bedreven in. Is het dan wel verstandig een DelaWare Inc op te richten? Ik neem aan dat ik bijvoorbeeld de bankrekening in de VS moet opnemen in mijn boekhouding, hoe werkt dit i.v.m. de conversie van dollars naar euro's? Ik hoop niet dat dit een gekke vraag is.

 

- Krijg ik verantwoordelijkheden richting de belastingdienst in de VS, of blijft alles via Nederland lopen?

 

Christine:

Je stelt dat ik iemand zou moeten hebben om checks te cashen. Gaat het dan om checks die ik vanaf Nederland stuur om mijn rekening in de VS te voorzien van funds. Zou een bank wire van bijv. 5000 euro per maand (of 2 maanden) ook geen optie zijn, of zijn de kosten zó hoog?

 

Op het moment verzilver ik mijn checks overigens gewoon in Nederland. Het kost ongeveer 15 euro en een maand voordat je het hebt verzilverd, maar het is te doen. Als ik het zou verzilveren in de VS, maakt dat verder boekhoudtechnisch niks uit? Het zou namelijk wel schelen om dat te doen, gezien de omwisselkoersen en tijd die het op dit moment kost.

 

qommuniqa:

Bedankt voor je advies, ik denk ook niet dat ik zomaar met bedrijven in zee zou gaan die een bankrekening voor me openen. Een virtuele debitcard is inderdaad erg interessant, en is juist een van de dingen die ik voor mijn leden wil kopen. Het probleem is echter dat je bij leveranciers van deze virtuele debit cards (visa gift cards) moet betaken met een VS creditcard (ik heb het bij een aantal bedrijven nagevraagd).

 

Nogmaals, heel erg bedankt voor de antwoorden. Sommigen van jullie hebben aangeboden referenties in de VS te geven (van agents bijv.) of me verder te helpen. Hier maak ik graag gebruik van!

Link naar reactie
  • 0

- Op de website van de KVK staat dat je doorgaans op moet passen met Delaware Inc's omdat veel banken in de VS geen zakelijke rekening willen openen voor deze in hun ogen zeer "exotische" bedrijfsvorm. Klopt dit?

 

Nee. Een Delaware Inc is de meest gebruikte bedrijfsvorm, omdat de staat Delaware het modernste ondernemingsrecht heeft. Tegen woordig worden ze ingehaald door een paar andere (kleine) staten.

 

Is dit echt een concreet probleem? Met andere woorden: is een zakelijke bankrekening gegarandeerd na het oprichtingen van een Delware Inc, of is het nog maar afwachten?

 

Zodra je een inc hebt kun je een zakelijke rekening openen, mits je een adres in de VS hebt (hoeft niet in Delaware).

 

Oprichting DelaWare Inc

Aanvragen EIN nummer

Openen Bankrekening

Inschrijving KVK

 

dat laatste hoeft niet, dat werkt hier anders dan in NL. En als je alleen de betaling via een US Bank laat lopen maar zelf in NL bent gevestigd, hoeft je ook geen permits en zo te hebben.

 

Hoeveel tijd gaat er gemiddeld overheen voordat ik mijn bankrekening up and running heb,

 

Ik liep de bank in en kwam er uit met een prive rekening en een zakelijke rekening. Misschien hoef je geen EIN nummer te hebben als je alleen een prive rekening opent, je doet het immers puur voor de cash flow, je bent hier niet gevestigd.

 

-Christine:

Je stelt dat ik iemand zou moeten hebben om checks te cashen. Gaat het dan om checks die ik vanaf Nederland stuur om mijn rekening in de VS te voorzien van funds. Zou een bank wire van bijv. 5000 euro per maand (of 2 maanden) ook geen optie zijn, of zijn de kosten zó hoog?

 

Je hoeft niet iemand te hebben voor het cashen, dan laat je de checks naar jou in NL sturen en jij stuurt ze naar je bank in de VS. Ik denk alleen dat amerikaanse klanten hun checks liever naar een amerikaans adres sturen, dat gaat ook sneller dan heen en weer naar NL sturen.

 

Op het moment verzilver ik mijn checks overigens gewoon in Nederland. Het kost ongeveer 15 euro en een maand voordat je het hebt verzilverd, maar het is te doen. Als ik het zou verzilveren in de VS, maakt dat verder boekhoudtechnisch niks uit? Het zou namelijk wel schelen om dat te doen, gezien de omwisselkoersen en tijd die het op dit moment kost.

 

Het gaat hier veel sneller en het kost niks. De check staat binnen een paar dagen op je rekening. Je krijgt een online account waarop je saldi kan zien, alleen kun je niet zomaar toegang krijgen tot internationaal geld overmaken. Dan moet je perse een EIN of SSN hebben.

 

]

Link naar reactie
  • 0

Nee. Een Delaware Inc is de meest gebruikte bedrijfsvorm, omdat de staat Delaware het modernste ondernemingsrecht heeft. Tegen woordig worden ze ingehaald door een paar andere (kleine) staten.

Oke, dat had ik ook gelezen, ik citeerde enkel de KVK en vroeg me af of die het bij het juiste eind hadden.

 

Zodra je een inc hebt kun je een zakelijke rekening openen, mits je een adres in de VS hebt (hoeft niet in Delaware).

Is een PO box ook goed (die heb ik namelijk)? Ik heb namelijk geen vast adres, en ken ook niemand met een vast adres. Althans, ik ken één persoon, maar diegene heeft geen green card en wil verder geen zakelijke activiteiten op zijn naam hebben.

 

dat laatste hoeft niet, dat werkt hier anders dan in NL. En als je alleen de betaling via een US Bank laat lopen maar zelf in NL bent gevestigd, hoeft je ook geen permits en zo te hebben.

Ik las op de KVK het volgende:

 

Alle buitenlandse vennootschappen met een vestiging in Nederland, moeten ingeschreven worden in het handelsregister.

 

en

 

Wie moet opgave doen?

De beheerder van de Nederlandse vestiging is bevoegd tot het doen van de opgaaf aan het handelsregister. Hij of zij moet wel een volmacht hebben waaruit blijkt dat hij of zij beheerder is van de vestiging. Deze volmacht (met originele handtekening(en) moet afkomstig zijn van de tot het geven van de volmacht bevoegde perso(o)n(en).

 

Hoe zit dat dan precies?

 

Ik liep de bank in en kwam er uit met een prive rekening en een zakelijke rekening. Misschien hoef je geen EIN nummer te hebben als je alleen een prive rekening opent, je doet het immers puur voor de cash flow, je bent hier niet gevestigd.

Zou een zakelijke rekening niet handiger zijn gezien de toekomst dat de geldstroom misschien hoger wordt? Overigens, zal het mogelijk zijn de rekeningen vanuit Nederland te openen, want om nou enkel voor het openen van een rekening naar de VS te vliegen is misschien ook weer overdreven.

 

Je hoeft niet iemand te hebben voor het cashen, dan laat je de checks naar jou in NL sturen en jij stuurt ze naar je bank in de VS. Ik denk alleen dat amerikaanse klanten hun checks liever naar een amerikaans adres sturen, dat gaat ook sneller dan heen en weer naar NL sturen.

Ahh, maar nog altijd erg handig. Zeer zeker de moeite waard...

 

Het gaat hier veel sneller en het kost niks. De check staat binnen een paar dagen op je rekening. Je krijgt een online account waarop je saldi kan zien, alleen kun je niet zomaar toegang krijgen tot internationaal geld overmaken. Dan moet je perse een EIN of SSN hebben.

Dat klinkt me als muziek in de oren! :)

Link naar reactie
  • 0

Mathijs,

 

Je bent waarschijnlijk ingezetene in NL en betaald belasting in NL over je wereld inkomen omgeacht waar je de rekeningen hebt lopen.( Als je de rekening aan NL fiscus opgeeft ) Je hoeft dus geen firma in USA te openen als you customers daar niet om vragen

( waarschijnlijk private customers)

 

Probleem is bij het openen van een prive account ( bv bank of america)

dat je geen internationale overboekingen kan doen, echter heb je wel de mogelijkheid je geld met je creditcard of pinpas hier in NL uit de muur te trekken ( ik weet natuurlijk niet om welke bedragen het gaat)

Saldo en mutaties zijn te kontroleren middels internet bankieren en of written statements die er post naar NL worden verstuurd

Overboekingen van NL naar USA account zij geen probleem middels IBAN/BIC/SWIFT maar ook daar worden kosten voor berekend.

 

Ander mogelijkheid een corperate account maar daar worden kosten voor internationale overboeken gerekend maar dan is het wel mogelijk naar je NL account over te boeken.

 

Verder is er het probleem van de koerswisselingen $ - € en moet je bij grote bedragen een voorziening treffen om het verschil in geldkoersen af te dekken ( kan je eventueel ook nog forexen en een leuke profit in je tas stoppen als je het goed doet, verliezen is uiteraard ook mogelijk)

 

Succes met je keuze

 

Ed

Link naar reactie
  • 0

Is een PO box ook goed (die heb ik namelijk)? Ik heb namelijk geen vast adres, en ken ook niemand met een vast adres. Althans, ik ken één persoon, maar diegene heeft geen green card en wil verder geen zakelijke activiteiten op zijn naam hebben.

 

Ik weet niet of het met een PO Box alleen ook kan. De checks doorsturen wel, maar ik denk dat de bank ook een gewoon adres wil hebben. Stuur me een mailtje en ik mail je het telefoonnummer van mijn accountmanager bij Wells Fargo in San Jose. Die kan het je zo vertellen.

 

Ik las op de KVK het volgende:

 

Alle buitenlandse vennootschappen met een vestiging in Nederland, moeten ingeschreven worden in het handelsregister.

 

een buitenlands bedrijf in nederland moet bij de KvK ingeschreven zijn maar omgekeerd is het niet het geval. bovendoen hoef je geen vestiging in de VS te openen, je hoeft alleen maar een bankrekening te hebben.

 

Zou een zakelijke rekening niet handiger zijn gezien de toekomst dat de geldstroom misschien hoger wordt? Overigens, zal het mogelijk zijn de rekeningen vanuit Nederland te openen, want om nou enkel voor het openen van een rekening naar de VS te vliegen is misschien ook weer overdreven.

 

Ik denk dat een zakelijke rekening handig is, maar dat kan je altijd nog doen. je kunt het wellicht telefonisch en schriftelijk af.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Probleem is bij het openen van een prive account ( bv bank of america)

dat je geen internationale overboekingen kan doen, echter heb je wel de mogelijkheid je geld met je creditcard of pinpas hier in NL uit de muur te trekken

 

Voor kleine bedragen vind je wel iemand met bankrekeningen in de VS en in NL die het naar NL kan overmaken zonder grote kosten, bijvoorbeeld iemand die nu regelmatig geld van NL naar de VS overmaakt. Dan bespaar je allebei wisselkoers en kosten.

Voor grote bedragen loont het om een zakelijke rekening te openen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Probleem is bij het openen van een prive account ( bv bank of america)

dat je geen internationale overboekingen kan doen, echter heb je wel de mogelijkheid je geld met je creditcard of pinpas hier in NL uit de muur te trekken

 

Voor kleine bedragen vind je wel iemand met bankrekeningen in de VS en in NL die het naar NL kan overmaken zonder grote kosten, bijvoorbeeld iemand die nu regelmatig geld van NL naar de VS overmaakt. Dan bespaar je allebei wisselkoers en kosten.

Voor grote bedragen loont het om een zakelijke rekening te openen.

 

 

 

 

Dan heb je wel een bankvergunning nodig

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Hi all,

 

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken en voor het openen van mijn BOA (bank of america) account heb ik na 9/11 $9000,- cash meegenomen ( boven de 9999,- dient je dit bij US customs aan te geven.

En ben het hoofdfiliaal van BOA in FT lauderdale binnen gelopen met de mededeling dat ik mijn geld ff wilde stallen om daarna binnen1-2 weken goederen deze iddelen te gebruiken om de goederen aan te kopen. ( cashierscheck ) is heel gebruikelijk in de US.

Bankmanager vroeg uitsluitend om schriftelijk bewijs van de verkregen geldsom en middels een bankafschrift en een refentiebrief van de bank in NL stond ik binnen 10 minuten ( na 2x koffie en een goed gesprek en leuke relatie voor de toekomst) weer op straat met een bankrekening en een tijdelijk pinpas ( origineel is via de post naar NL gekomen). Ik heb de rekning nu 4 jaar en gebruik deze nog steeds voor aankopen /betalingen in de USA en zelfs voor vakanties

( kan je de koers vast zetten door bij een gunstige $ - € koers je vakantiegeld alsvast naar je USA rekening overmaken.

 

Jaarlijks geeft ik het saldo van de account aan de NL fiscus op en er is dus niets aan de had.

 

Het is echt heel simpel dus,

 

Ed

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn kennis in de VS gesproken. Hij stelt dat wanneer ik een DelaWare (of wat voor vorm dan ook), en ik open bankrekening op een EIN ik nog altijd

 

1. een SSN nummer moet opgeven (wat ik niet heb) bij het openen van een zakelijke rekening, ongeacht of ik een EIN nummer heb of niet (een EIN nummer kun je zelfs wel krijgen zonder SSN).

 

2. belasting moet betalen in de VS, als je de rekeining aan je EIN nummer koppelt.

 

Klopt dit?

Link naar reactie
  • 0

Overigens heeft die jongen voorgesteld de business gewoon via de USA te lopen. De rechtsvorm maakte niks uit volgens hem. Hij stelde:

 

1. start een rechtsvorm

2. betaal belasting in de VS (vanwege de bankrekening die gekoppeld is aan het EIN nummer), maar hou dat laag door de salaris die je jezelf uitbetaald vrij hoog te maken

3. betaal over de rest van het geld belasting in nederland om de belastingdienst hier ook tevreden te houden

 

Zou een constructie als dit mogelijk zijn, zodat ik toch mijn zakelijke rekening kan openen? Volgens hem was het namelijk zeer sterk af te raden het via een particuliere rekening te doen.

Link naar reactie
  • 0

Probeer eens Charles Schwab of andere discount brokers in de US.

Volgens mij doet men daar niet zo moeilijk en kun je een rekening bij hen ook als een 'gewone' bankrekening gebruiken, m.a.w. om betalingen te ontvangen. Men biedt ook Visa-kaarten aan.

Je zult wel het een en ander aan formulieren moeten invullen en documenten moeten opsturen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.