• 0

HYPED.nl: Newconomy verwacht WINST

Persoonlijk nooit zo'n fan van roddel en achterklap site Hyped.nl, maar dit is toch wel een grappig berichtje

 

Schokgolf door Nederland: Newconomy verwacht winst (01/08/2003 )

 

Newconomy verwacht winst, zo bleek vanochtend uit een bericht dat we ontvingen. Alleen als er onvoorziene omstandigheden plaatsvinden, zal er verlies zijn. Maar in principe wordt er winst verwacht. Wel worden er enkele tientallen miljoenen aandelen geplaatst om het eigen vermogen te versterken. Omdat het aandeel niet veel meer waard is, gaat het om een bedrag van enkele miljoenen euro's. Hoeveel de verwachte winst is, wordt overigens nog geheim gehouden.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, hallo, zo kan ik het ook. Ze KOPEN bestaande bedrijven, betalen die vervolgens met bijgedrukte eigen aandelen (behoorlijke verwatering voor de eerdere aandeelhouders) en boeken de inkomsten van de bedrijven als WINST voor NewConomy.

 

NC maakt pas winst als de investeerders in NC hun geld terug krijgen. Dus als de koers van de aandelen dik boven de emissie koers zit.

 

Maar ja, ze komen wel even leuk in de pers zo.

 

Bah,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Sorry ik moet even een lading sarcasme kwijt. (Onderstaande tekst hardop voorlezen met een Johan Cruijff accent).

 

"Kijk je heb dus een bedrijf. Dat bedrijf laat je dan deelnemen in andere bedrijven, puur een strategische keuze natuurlijk. Gezien je dan deelneemt in bedrijven die zwaar overgefinancieerd zijn en in 2080 nog niet een gunstige return kennen activeer je al je kosten voor de komende 20 jaar op de balans, zelfs de huur, dusss. Goede kans dat het hele ratteplan dan inelkaar leiert. Wat doe je dan, dan ga je dus versneld alles afschrijven in boekjaar 1, je presenteert een verlies groter dan het emotionele verlies op het wk 74. Je zet effe de copieer aan en drukt wat aandelen bij, lijkt me prima geregeld. Er komt dan in boekjaar 2 een postbode die tijdens het afleveren van het zoveelste aangetekende dwangbevel een euro uit ze zak laat vallen en na laat die op te rapen. Als ie weg is pak jij hem op en doet hem in de kas. Nou kijk zo maak je dus winst dus, lijkt me logisch"

 

Mocht je het nou niet fijn vinden om op die manier, ten kosten van een goed vertrouwende aandeelhouder je geld te verdienen, dan kan je natuurlijk altijd nog wat gaan doen met multilevel marketing.

 

Groeten,

 

Peter

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me leuk. Waar denk je aan (is een collum in dit geval een periodiek terugkerend stuk?). Bedoel specifiek betreffende dit onderwerp.

Laat voor opstaan dat wat Newconomy gedaan heeft (waarschijnlijk) niets verkeerd is, deze manier van bedrijfvoering is gewoon "legaal". Het enige dat ik met bovenstaande aangeef is dat het naar mijn mening weinig effectief geld verdienen is en dat het wat mij betreft zeker niet de schoonheidsprijs verdient voor "Hoe gaan we met het publieke belang om".

 

Vertel even waar je aan denkt qua collum, dan ga ik ondertussen even aan mijn vriendin uitleggen dat ze me de komende tijd helemaal niet meer ziet (hihihihi). Kan er ook niks aan doen dat werken zo leuk is.

 

MVG

Peter

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Zrski ... TOP idee. Maar denk dat de column wel een beetje raakvlakken moet hebben met startende ondernemers.

Maareh .. het onderwerp "effectief geldverdienen" vertalen in die richting lijkt mij super.

 

Maar Peter, misschien heb je zelf wel leuke onderwerpen (ervaringen) met ondernemers voor een column ?

 

Peter ? JA !!!!!!!!

 

Ehhh .. je vriendin ... mmmm ... mischien wil ze een biertje drinken met mijn vriend ?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Kermie leuke voorstellen doe jij zeg. Je zorgt echt voor je verwaarloosde medemens ;D

 

Op zich fascineren die creatieve manieren van winst- en verliesrekeningen presenteren me wel, al was het maar om de ontgoocheling ten volste te ervaren dat cijfers minstens zo manipuleerbaar zijn als vage woorden, beloften en prognoses.

 

Waarom willen mensen uberhaupt nog in een Newconomy investeren trouwens? Dikke Doorstart en Pipo de Consultant in actie?

Ik zie dat we wel een paar goeie (winstgevende?) partners hebben aangetrokken die in hun pulldownmenutje aan te treffen zijn.

Hoewel 'doorzetten' onder de "D" van "ondernemen" in het woordenboek staat vraag ik me af hoe effectief hun strategie is.

 

Misschien wil Maurice ook wel een column hier.

Als expert member "bubbles". Of is die al vergeven aan Joop Braakhekke?

 

Groet,

Annedien

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het nu kopen van aandelen in Newconomy is een stuk minder slecht idee dan ze gekocht te hebben in het begin. Je moet het zien als een omgekeerd piramide spel. De mensen die er het eerst in zijn gestapt "verdienen" het minste.

 

Het bedrijf blijft altijd het zelfde waard (theoretisch gezien). Of je deze waarde nu verdeeld over 2 aandelen of over 2 miljoen aandelen dat maakt niet uit. Het "bijdrukken" van aandelen heeft dus tot gevolg dat de bestaande aandeelhouders de waarde per aandeel zien dalen. Dit terwijl voor de nieuwe aandeelhouders het risico al sterk afgenomen is, want hoelanger de historie van een bedrijf hoe beter is na te rekenen hoe het zich in de toekomst zal ontwikkelen.

 

Mocht je ooit hebben overwogen aandelen Newconomy te kopen en is er nog wat over van dit gevoel, dan zou men zich nu een kans kunnen zien die een hoger ROI heeft als ooit te voren (zei de beste stuurlui, welke aan de kant stond)

 

Hebben jullie trouwens gezien dat ook Maurice de Hondt in deze tijden van economische krapte gewoon weer teruggrijpt op zijn core-business. Hij is weer lekker opiniepeilingen in elkaar aan het draaien.

 

 

MVG

 

 

Peter

 

Link naar reactie
  • 0
Ja hij volgt de hypes goed.

 

Nee, hij is een goede marktonderzoeker. Als ondernemer was het niks. Fout op fout en een verkeerde focus (snel rijk worden). Als onderzoeker en verkoper van zijn onderzoeken is er denk ik geen tweede zoals hij.

 

Petje af, en geen stoute dingen meer doen.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ja hij volgt de hypes goed.

Als ondernemer was het niks. Fout op fout en een verkeerde focus

 

Helemaal mee eens ... Bydewee komt hij zijn beloftes niet na ... en ik denk dat dat toch echt een ondernemerskill is die je nodig hebt.

 

Misschien wil Maurice ook wel een column hier.

 

Hij heeft nl. belooft een column te schrijven voor HL Sterker nog ... mijn mailbox heeft net na het uitkomen van zijn boek de hele week volgezeten met Maurice die aandacht wilde !!!

Keer op keer heb ik hem vriendelijk gevraagd wanneer hij zijn belofte nakomt. Uiteindelijk na 3 maanden laaste mail gestuurd " ik ga er maar vanuit dat we uiteindelijk je column kunnen verwachten in de 5th dimension".

 

Dus wat bubbles betreft kan hij zich wel bij newconomy aansluiten!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Nee, hij is een goede marktonderzoeker.

Ook dat is niet helemaal waar. Vanmorgen in het nieuws gehoord dat Maurice in vergelijking met alle peilingen/opinies er het verste naast zat.

 

Ben benieuwd waar Maurice zich nu mee bezig gaat houden.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.