• 0

Mooie actie van Jan Marijnissen

Aanbevolen berichten

  • 0

Perry, idd goed uitgewerkt. We hebben er hier al een paar gelijkaardige gehad :

 

DMF, above reclame buro heeft kleine 2j geleden een campagne voor Mini opgezet. Je moest je naam ingeven en je telefoonnummer en kreeg toen een filmpje voorgeschoteld. In dat filmpje belde iemand op een gegeven moment vanuit een telefooncel en dan ging je eigen telefoon ook af... link werd massaal rondgestuurd.

 

Lg&F, above reclameburo, heeft iets gelijkaardigs anderhalf jaar geleden gedaan voor hun klant SN airlines. Toen kon je een eigen boodschap naar iemand sturen die net als bij dit SP voorbeeld in een commercial verwerkt werd. Was een geweldige hype, werkelijk iédereen mailde de commercial rond met zijn eigen boofschap voor de ontvanger. Er was ook een wedstrijd aan opgehangen voor de leukste boodschap (elke dag een vliegtuigitcket of zoiets, je kon het allemaal op een speciale website volgen)

 

These Days, onlineburo, heeft in ongeveer dezelfde periode voor Nokia ook zoiets gedaan, je kon het ook telkens naar 10 andere mensen doorsturen en het werd gepersonaliseerd: ook super gehypet.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik hoorde op de radio andere getallen: 2 miljoen keer bekeken, door 1 miljoen mensen (gemiddeld kijkt men 2 keer), 300.000 keer doorgestuurd. Maar het blijven mooie getallen.

 

Foldertje drukken kost meer met minder bereik volgens mij en niemand praat over je, hiermee wel.

Gewoon heeeel knap gedaan.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hem je toegestuurd.

 

Liefs van Jan voor Christine ;D

 

Ik kreeg vanochtend een mailtje van mijn bank, dat er iets was met mijn account. Een link zonder zichtbare url, en of ik daar op wil klikken.

Daarna kreeg ik een mailtje van Perry, met een link zonder zichtbare url, of ik daar maar op wilde klikken.

 

Waarom denkt Jan Marijnissen dat het een goed idee is om mensen phishing mailtjes te sturen?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Waarom denkt Jan Marijnissen dat het een goed idee is om mensen phishing mailtjes te sturen?

 

 

Wat is dat nou weer voor een loze beschuldiging? Gaan we 'phishing' nu al net zo ongefundeerd gebruiken als de term 'spam'?

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Wat is dat nou weer voor een loze beschuldiging? Gaan we 'phishing' nu al net zo ongefundeerd gebruiken als de term 'spam'?

 

Lees mijn bericht. Het phishing mailtje en het mailtje van Jan waren qua structuur en bedoeling identiek. Ik zit diep in die materie dus ik zie het verschil. Hoe moet een argeloze internet gebruiker zien dat 'ie wel op Jan's link kan klikken maar niet op die van de bank? Door mensen te leren dat ze op onzichtbare links in mailtjes moeten klikken vergroot je het gevaar van phishing.

 

Bovendien vind ik het hele geval spam. Een identiek mailtje dat naar 2 miljoen mensen wordt gestuurd, is dat niet spam?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe had Jan dat volgens jou beter kunnen doen?

 

Geen link in het mailtje opnemen. Bovendien had de url die van de sp moeten zijn, want op een totaal onbekende url laat ik niet zo makkelijk mijn email adres achter. Ik zou al helemaal niet iemand anders' email adres achterlaten.

 

Als ik een spammer was dan had ik na het eerste mailtje van Jan bliksemsnel een identieke site gemaakt met identieke mailtjes, en had ik nu een bestand gehad met een miljoen valide email adressen, bovendien voorzien van namen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je bericht gelezen en begrijp hoe je redeneert maar blijf erbij dat je veel te makkelijk met termen smijt.

 

Dat iemand het na zou doen met minder frisse bedoelingen maakt het origineel nog geen spam of phishing.

 

De hoeveelheid mailtjes bepaalt ook niet of iets spam is of niet en daarnaast werd het, weliswaar namens de SP, door de deelnemers naar anderen verstuurd. Of ben je van mening dat elke viral mailing spam is?

 

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Als ik een spammer was dan had ik na het eerste mailtje van Jan bliksemsnel een identieke site gemaakt met identieke mailtjes, en had ik nu een bestand gehad met een miljoen valide email adressen, bovendien voorzien van namen.

 

Dat is iets dat je je alleen bedenkt als je in deze materie zit.

 

De gemiddelde consument heeft er echt geen idee van, en ziet ook het risico niet in van gegevens achterlaten op sites van twijfelachtige origine (zolang het maar geinig is!).

 

Overigens is dat naive gedrag m.i. de voornaamste oorzaak van het succes van phishing acties - iemand die goed kijkt en even nadenkt zal er in 99% van de gevallen niet intrappen (of heeft paypal echt een hotmailaccount?).

Link naar reactie
  • 0

Een identiek mailtje dat naar 2 miljoen mensen wordt gestuurd, is dat niet spam?

 

Nee, dat is nou het leuke van deze actie, de mail wordt in twee dagen door talloze relaties spontaan aan elkaar door gestuurd, zo van leuk moet je je zien. Ik heb hem drie keer binnen gekregen van de meest uiteenlopende uithoeken maar van bekende. Dat is het knappe er van, als er ook maar iets is dat naar spam ruikt ligt haalt het bij mij de pop3 niet eens.

 

Nou moeten we ophouden over Jan M had liever gehad dat het van Jacqeline Kramer was geweest maar dan niet van de PVDA ;D

 

Wanner komt Groen Liberaal aan het roer? Die mis ik gewoon!

 

Mooie groene libelle op wielen als logo :-)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Ben het 100% met Christine eens.

 

Het geeft te denken dat zo enorm veel mensen blijkbaar zomaar op een link in een email bericht klikken en ergens hun email adres achterlaten...

 

Het fenomeen Phishing is blijkbaar nog steeds niet doorgedrongen bij de gemiddelde internetgebruiker...

 

Ik heb nog steeds een grote hekel aan HTML achtig opgemaakte emails, omdat wat je ziet, lang niet altijd overeenkomt met wat het écht is...

Ik stuur alle email, ook zakelijk, als platte tekst. What you see, is what you get. Dit gaat helaas niet op voor HTML email...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Overigens is dat naive gedrag m.i. de voornaamste oorzaak van het succes van phishing acties - iemand die goed kijkt en even nadenkt zal er in 99% van de gevallen niet intrappen (of heeft paypal echt een hotmailaccount?).

 

Paypal gebruikt geen hotmail. Paypal verstuurt wel zelf email aan klanten die niet is te onderscheiden van phishing. Dat is dom van ze en dat maakt het voor klanten erg moeilijk om het ondercheid te maken tussen bona fide en mala fide berichten van Paypal.

 

Ik weet niet of gedrag van alle internet gebruikers zo naief is. Phishers zijn erg doortrapt in het namaken van email. En zolang banken en Paypal en eBay geen technologie gebruiken om phishing te voorkomen, blijft phishing een probleem.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Paypal verstuurt wel zelf email aan klanten die niet is te onderscheiden van phishing.

 

Je blijft de boel omdraaien he... jammer hoor. Waarom elke keer uitgaan van het negatieve/ongewenste en dan pas kijken naar het bonafide?

 

Op je andere comment zal ik verder maar niet ingaan.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Paypal verstuurt wel zelf email aan klanten die niet is te onderscheiden van phishing.

 

Je blijft de boel omdraaien he... jammer hoor. Waarom elke keer uitgaan van het negatieve/ongewenste en dan pas kijken naar het bonafide?

 

Op je andere comment zal ik verder maar niet ingaan. (ik heb bewust in vorige posts het inkoppertje richting jouw activiteiten erbuiten gehouden om het wat op niveau te houden)

 

... waarna je het toch doet.

 

Zakelijk gezien heb ik belang bij veel phishing, bedoel je dat? Dat zou toch niet verklaren dat ik ageer tegen dingen die phishing bevorderen?

Link naar reactie
  • 0

Oh, je had al weer gereageerd. OK, als je het dan toch zo graag wilt horen:

 

Elke keer wanneer het over iets met e-mail gaat wek je bij de indruk dat je helemaal vastgebakken zit in je visie om je klanten en lezers hier zoveel mogelijk angst aan te praten. Je benadert het onderwerp op een even enge manier als dat men de 'oorlog tegen terrorisme' voert: angst inboezemen omdat terrorisme angst zou opleveren... eerst beschuldigen en dan eventueel nog kijken of men toch niet onschuldig is.

 

Je geeft zelf aan dat je diep in de materie zit en dat blijkt wel uit de stigmatiserende krachttermen die je gebruikt en beschuldigingen en verdachtmakingen die je uit.

 

Pas op dat je een mooi medium niet helemaal de nek omdraait want dan is er voor beide van ons op dat gebied niks meer te verdienen.

 

Reageer gerust, ik laat graag het laatste woord aan jou.

 

 

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.