Ga naar inhoud

Wanneer ontvangstbewijs?

Geplaatst:

Gast

Hallo allemaal,

 

Graag zou ik willen weten hoe ik zou kunnen voorkomen dat wanneer ik een product lever, later terug hoor dat er niks is geleverd.

 

Het gaat om producten die ik persoonlijk afgeef incl het factuur.

 

Mijn vermoeden is eigenlijk dat er altijd wel iemand zal zijn die niet betaald en achteraf zegt ik heb helemaal niks ontvangen.

 

Hiervoor zou ik een ontvangstbewijs kunnen gebruiken, maar wat moet hier allemaal verplicht op komen te staan?

 

Alvast bedankt

 

Groetjes,

Maikel

 

[titel aangepast - mod]

Featured Replies

Geplaatst:

djluc

In principe is een handtekening voldoende met daarbij de geleverde goederen lijkt mij? Vergelijk het met een koerier, die doet in principe hetzelfde. Dan moet je op zo'n schermpje een handtekening zetten.

 

Beste bewijs lijkt mij trouwens een foto van de ontvanger + goederen ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

Nico Schouten

Zoiets heet ook wel een afleverbon.

 

Logisch is natuurlijk dat je aangeeft wat er geleverd is.

En of het verstuurd is op afgeleverd op het adres van de afnemer.

Daarnaast is het handig als iemand naast een krabbel ook zijn of haar naam in blokletters schrijft.

Verder kun je in je ALV opnemen dat mensen binnen 24 uur moeten reclameren als er iets met de levering niet in orde is.

 

Kijk ook eens naar deafleverbonnen die je zelf ontvangt.

Geplaatst:

Gast Verwijderd account

Beste Maikel,

 

Allereerst een voorbeeld:

 

Wij verzenden de producten met TNT, DHL.

Meerdere malen is voorgekomen dat ik een email kreeg met waar blijven de spullen. Via track en trace kan je zien of het ontvangen is, zo ook middels de barcode van DHL. Hen in het begin de barcode gestuurd en walla, rekening betaald.

 

Nu krijgt iedereen een standaard email met de barcode zodat ze zelf de zending kunnen volgen. Geen problemen meer.

 

Zoals jij meldt lever je persoonlijk af.

Vooraf een fax sturen met een orderbevestiging en laten tekenen en terug faxen. Zijn het particulieren, zonder fax, dan laten tekenen voor ontvangst bij aflevering inclusief naam in blokletters.

 

Geplaatst:

TwaBla

Verder kun je in je ALV opnemen dat mensen binnen 24 uur moeten reclameren als er iets met de levering niet in orde is.

 

Maar wat als er niet geleverd wordt/is?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.