• 0

Website bedrijf op het internet: hoe?

Beste ondernemers,

 

Momenteel ben ik enkele maanden bezig met het voorbereiden van een nieuw project. Wij zullen ons puur gaan richten op de zakelijke markt, vandaar dat dit forum een uitstekende gelegenheid biedt voor feedback.

 

Ons bedrijf zal complete internetdiensten gaan aanbieden aan bedrijven. Momenteel bieden wij voornamelijk diensten aan gericht op particulieren/consumenten, echter dat is niet de markt waar ik toekomst in zie. In Nederland zijn er honderden (laat staan duizenden) webhostingbedrijven die zich richten op de particulieren. De Business to Business komt vrij weinig voor, en daar zijn wij onze kansen.

 

Het plan wordt om een all-inclusief pakket aan te bieden. Dit pakket betreft een Content Management System, webdesign met webhosting en domeinnaamregistratie. In principe alles wat men nodig heeft om het bedrijf online te promoten op een professionele wijze.

 

Op dit forum zitten veel (startende) ondernemers. Het zou fijn zijn om wat informatie te vernemen. Bijvoorbeeld..

 

- hoe selecteer jij de gewenste provider voor je website?

- is een all-inclusief pakket aantrekkelijk voor jou onderneming?

- welke eisen/verwachtingen stel jij aan een zakelijke hostingprovider?

 

Aangezien wij ons gaan richten op kwaliteit, zouden wij graag wat feedback van jullie vernemen. Onze markt is niet gebaseerd op concurreren op prijstechnisch gebied. Ik ben erg benieuwd naar jullie input! Alvast bedankt. :)

 

Uiteraard zal ik dit topic dagelijks in de gaten blijven houden, en waar nodig verdere informatie verlenen.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Klopt, maar er zijn nog enkele zaken die geregeld dienen te worden voordat het bedrijf van start kan gaan. Voorheen ben ik te snel gestart met een bedrijf, waardoor er voornamelijk in de beginfase enkele startersproblemen waren. Dat wil ik nu voorkomen. Al ben ik het ermee eens dat doeners meer bereiken dan denkers.

 

De komende maanden zullen ook gebruikt worden om de diensten aan te passen aan de wensen van de klant. Zo hebben er enkele bedrijven interesse getoond om ons de startperiode te ondersteunen en feedback te verlenen op de diensten.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 1

Als je webhosting wil aanbieden op de zakelijke markt en meteen een CMS pakket wilt aanbieden, dan moet je je eens verdiepen in wat voor een zakelijk ondernemer op internet interessant is.

 

1) groeimogelijkheden - ik zou nooit voor een host kiezen die bijv. de site afsluit wanneer de max. bandbreedte bereikt is. Stel dat mijn site de nieuwe hit wordt, je moet er niet aan denken! Bandbreedte is vooral ook belangrijk voor internet ondernemers die downloads en multi-media willen aanbieden. Je wilt niet weten hoeveel bandbreedte een videootje opsoupeert als het populair wordt...

 

2) Databases - uiteraard noodzakelijk voor ieder CMS systeem, maar een boel mn goedkope host providers geven geen database in hun pakket. En verder is er nog een groep die dit op zich wel doen, maar waarbij je er zelf helemaal geen toegang toe hebt. Erg onhandig als je programmeur een keertje iets moet herstellen in de 'back-end'...

 

3) Mailing service voor nieuwsbrieven - mijn ervaring met versturen van nieuwsbrieven via de eigen server is slecht, zeker bij shared hosting. Heb verschillende keren meegemaakt dat eoa malloot in mijn IP 'range' zich schuldig had gemaakt aan spammen waardoor al mijn nieuwsbrieven geblokkeerd werden. :o Ik heb prima hosts dus de spammer wordt wel uit hun systeem gemikt. Alleen duurt het vervolgens wel even voor het IP adres weer van de blacklists verwijderd is...

 

Dus, liever een mailingservice. Ben zelf dol op Aweber maar die zijn voorlopig niet van plan een Nederlandse vertaling van hun service te doen. Als je een soortgelijke service voor de N'landse markt weet op te zetten tegen dezelfde tarieven, dan ben je volgens mij de eerste...

 

Mèt autoresponder uiteraard. :-)

 

4) gescheiden domeinregistratie en webhosting - ik las dat iemand anders liever een alles-in-een oplossing heeft, maar als je door toedoen van derden zelf een keer op de spammers lijst komt te staan (en dat kan heel makkelijk gebeuren als je bijv. een partnerprogramma hebt en een van je partners gaat spammen) dan heb je geen grip op de DNS. Bij aparte registratie kan je binnen 48 uur in elk geval een bericht online hebben over je probleem en een adres waarop mensen je voor vragen/klachten etc kunnen bereiken.

 

5) helpdesk - chat of support tickets is me om het even. Als ik het opzetten van een serieuze online onderneming uitbesteed, dan moet dat onderdeel van het pakket zijn. En minimaal een contact formulier. En (designers opgelet!) géén email adressen op de site!!! Ik heb m'n buik echt vol van de v!@gr@ reclames die dagelijks mijn inbox vullen omdat ik ooit m'n adres online had geplaatst...

 

6) géén frames en géén flash en géén black hat SEO zodat Google me leuk blijft vinden...

 

7) geïntegreerde betalingssystemen met automatische facturering en koppeling aan boekhoudprogramma etc. - ben nog herstellende van een BTW aangifte nachtmerrie omdat ik dat dus zelf niet goed geregeld had... Is mij persoonlijk wel wat geld waard!

 

8) klant georiënteerde designer - een klant wil informatie en het moet helder geschreven zijn en makkelijk te vinden. Ik verbaas me nog iedere dag over het aantal websites van bijv. web designers die er fantastisch uitzien maar waar je je rot zoekt naar de info die je weten wilt. Heldere navigatie systemen, lekentaal en antwoorden op de primaire vragen:

 

a - wat heb je te bieden?

b - wat kost het?

c - hoe wordt ik er beter van?

d - waarom zou ik jou vertrouwen?

 

Als je die vragen niet op je site kunt beantwoorden, ben ik weg. Als ik me eerst moet registreren om hier antwoord op te krijgen, ben ik ook weg...

 

9) legale zaken - hoe wordt er omgegaan met privacy van gegevens, wat is de TOS (terms of service) etc. Heerlijk als ik dat allemaal dus zelf niet hoef te schrijven maar als dat onderdeel van het service pakket is!

 

10) marketing aspecten - heb er al een aantal genoemd, maar ik vindt het dus zeker belangrijk als de site gebouwd wordt vanuit internet marketing oogpunt, dus een site die goed te vinden is in de zoekmachines, die het makkelijk maakt om te 'bookmarken' (maw RSS en een XML sitemap), waar iedere bezoeker aangemoedigd wordt zich in te schrijven voor de nieuwsbrief, waar het mogelijk is om nuttige info te vinden (dus ook dmv link uitwisseling met complementaire websites die niet competatief zijn) etc.

 

Ik denk dat dit het wel zo'n beetje samenvat. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes met je onderneming!

 

Patricia

 

"If you can believe it, you will achieve it!"

Link naar reactie
  • 0
En (designers opgelet!) géén email adressen op de site!!! Ik heb m'n buik echt vol van de v!@gr@ reclames die dagelijks mijn inbox vullen omdat ik ooit m'n adres online had geplaatst...

 

Ik heb juist vorige week besloten om maar gewoon m'n adres aanklikbaar op m'n site te zetten. Wel zo makkelijk voor m'n bezoekers. Je adres krijgen die spammers toch wel (spreek uit ervaring) en de stroom van 100-200 spamberichten per dag wordt goed gefilterd. Als het boven de 1000 per dag komt ga ik me weer zorgen maken ;D

Link naar reactie
  • 2

Toevallig heb ik dit topic teruggevonden in Google, en ik vind het leuk om hierop verder te reageren.

 

Mijn eerste post over het project werd gemaakt in maart. Toen werd pijnlijk duidelijk dat het concept absoluut niet klaar was om in de praktijk te zetten. Het was dus tijd om het hele concept te herzien en met ondernemers te praten waar zij daadwerkelijk interesse in hebben. Zoals in het begin van dit topic aangegeven: hoge uptime en persoonlijke support is leuk maar ieder bedrijf gebruikt dat als USP. De ondernemers waren niet onder de indruk van mijn plan. Aan de hand van hun feedback werd het concept verbeterd.

 

Inmiddels is het een klein half jaar na opening van dit topic. Het voormalige concept is deels overboord gegooid, en met de feedback van de ondernemers opnieuw uitgedacht. Gevolg: de omzet is binnen 2 weken hoger dan mijn vorig bedrijf waar ik een volledig jaar nodig had om die omzet te bereiken. Het concept wekt interesse bij de ondernemers, waardoor ik wekelijks minimaal 1 afspraak heb met een prospect. Ik had niet verwacht dat het concept zo zou aanslaan, dus ik mag niet klagen. :)

 

Mede dank aan de negatieve feedback in dit topic werd ik gedwongen om dieper na te denken. Uiteindelijk is er een leuk idee uitgerold wat blijkbaar gewaardeerd wordt. Zo bleek een topic op Higherlevel waardevoller dan vooraf gedacht. ;)

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.