• 0

Ondernemers slecht verzekerd tegen onvoorziene inkomensrisico's

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

***quote

Eind 2002 heeft meer dan de helft van de ondernemers die in de periode 1998-2000 met een eigen bedrijf zijn begonnen zich niet verzekerd tegen inkomensverlies als gevolg van ziekte of een ongeval. Eveneens meer dan de helft van de ondernemers blijkt zich niet aanvullend op de Wet Arbeidsongeschiktheidsverzekering Zelfstandigen (WAZ) te hebben verzekerd. Dit blijkt uit onderzoek van EIM.

 

Lees het het persbericht, daar kun je ook gratis het rapport downloaden.

***unquote

 

Ik kan het me ergens wel voorstellen. Ook wij vonden het toendertijd een dure verzekering.

Is dat nog steeds zo? Over welke bedragen hebben we het, waarop de ondernemers uiteindelijk toch besluiten om er nog maar even geen 1 af te sluiten ?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag op zibb:

 

PvdA, SP en GroenLinks willen dat er een verplichte verzekering voor arbeidsongeschiktheid komt voor kleine zelfstandigen. CDA, ChristenUnie, VVD en PVV vinden dat niet nodig en dringen erop aan dat de verzekeraars een goede verzekering gaan aanbieden. D66 vindt dat daar dan wel een 'acceptatieplicht' bij

 

 

link

 

Verder heb ik wel een AO verzekering genomen maar met een wachttijd van 3 maanden, dat scheelt heel veel premie! Dit heb ik gedaan de reden als ik ECHT iets ergs heb dat ik dan wel een normaal inkomen heb en de eerste drie maanden eet ik wel water en brood

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
Vandaag op zibb:

PvdA, SP en GroenLinks willen dat er een verplichte verzekering voor arbeidsongeschiktheid komt voor kleine zelfstandigen. CDA, ChristenUnie, VVD en PVV vinden dat niet nodig en dringen erop aan dat de verzekeraars een goede verzekering gaan aanbieden. D66 vindt dat daar dan wel een 'acceptatieplicht' bij

 

Hahahaha... de oude verguisde en peperdure WAZ weer terug? Menig zelfstandige krijgt een hartverzakking als ze DAAR de kosten van gepresenteerd krijgen. Destijds 8,8% van de winst uit onderneming tot een maximum van circa € 4.500,- premie per jaar. De meeste ondernemers nu - zelfs de 55-plussers! - zijn fors goedkoper uit met een private arbeidsongeschiktheidsverzekering op basis van dezelfde sobere criteria: 1 tot 2 jaar wachttijd, vervolgens beoordeling op passende arbeid en een uitkering op minimumloonniveau. De enige doelgroep die echt profijt heeft van zo'n regeling zijn mensen die op grond van hun gezondheid niet of slecht verzekerbaar zijn.

 

Verder heb ik wel een AO verzekering genomen maar met een wachttijd van 3 maanden, dat scheelt heel veel premie! Dit heb ik gedaan de reden als ik ECHT iets ergs heb dat ik dan wel een normaal inkomen heb en de eerste drie maanden eet ik wel water en brood

 

Hier nog een: 3 maanden wachttijd, verhoogde uitkeringsdrempel. En wat betaal ik voor deze topdekking van € 35.000,- euro per jaar bij een top -3 verzekeraar qua voorwaarden (zie mijn eerder gepubliceerde bijlage met recente premies en voorwaardenranking)?

Netto € 900,- per jaar.

En wat krijg ik voor die premie? Een geindexeerde uitkering tot - indien nodig - leeftijd 65. De contante waarde van de schadelast als ik morgen tegen een boom aan knal bedraagt ruim € 800.000,- Kortom: best waar voor mijn geld!

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Norbert, waar blijft je persbericht. Lekker inhaken op de actualiteit en scoren

 

Inhaken en scoren?

 

Ik ontken niet dat ik het best leuk zou vinden als mijn bijdragen aan dit forum nu en dan ook leuke klantcontacten en wellicht zelfs omzet oplevert. Wie niet? (Ook gij brutus?)

 

Maar tot op heden is dat nog niet het geval en ook nimmer de voornaamste drijfveer van mijn bijdragen aan dit forum geweest.

 

(Net zo min als mijn bijdragen aan het Sprout expertpanel en mijn onbezoldigde workshops en gastcollege's risicomanagement aan universiteiten en MBA-opleidingen dat zijn: het is leuk voor je naamsbekendheid, goodwill en - niets menselijks is mij vreemd: ego - maar het is geen ''scoren")

 

En zodra ik tijd heb voor een goede conceptbrief aan de AFM zal ik zeker niet nalaten die te versturen en jou een kopietje te sturen. Maar nogmaals : ik ga niet op jouw verzoek in om (alleen) jouw specifieke situatie te laten beoordelen. Het gaat mij om duidelijkheid over wat nu wel en niet vergunningsplichtig verzekeringsadvies zonder bemiddeling is. Dat is in het belang van adviseurs zoals jij en ik en in het belang van klanten.

 

De AFM heeft recent een bedrijf een dwangsom opgelegd van € 4.000,- per dag (met een maximum van € 80.000,-) voor het niet verstrekken van informatie bij vermeend advies (geen bemiddeling: alleen advies!) in verzekeringsproducten.

 

felix quem faciunt aliena pericula cautum



Fortunate the man who learns caution from the perils of others.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ér is de laatste dagen nogal een dikke discussie in de Tweede Kamer en de pers over een verplichte AOV voor ondernemers. Ik denk dat je een goede bijdrage aan die discussie kan leveren .

 

That's all.

 

 

PS: Ben tevreden met SFZ, bij mijn klanten scoren ze een dikke 8 in tevredenheidsonderzoeken.

 

PPS: Ik heb de AFM al uitgenodigd een en ander eens te komen bekijken onder het genot van een kopje koffie en/of lunch. Helaas hebben ze belangrijkere zaken om mee bezig te zijn.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 306 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.