• 0

hallo,

graag had ik willen weten hoe ik een document moet opstellen dat ik in onderlinge overeenkomst kan laten onderteken door een tegenpartij zodat ik niet langer aansprakelijk kan zijn voor iets en ook niet voor de eventuele kosten.

In mijn geval gaat het om aankoop/bouw van een onroerend goed.

Ik wil dus geen aansprakelijkheid meer. En ik wil ervoor zorgen dat er geen kosten op mij verhaald kunnen worden. Bestaan er voor zo'n documenten standaard teksten. Of kan dit type document alleen door een advocaat opgesteld worden?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11713-hoe-kom-ik-af-van-aansprakelijkheid/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Gelukkig zijn er in Nederland regels en wetten opgesteld (ja ik geef toe..soms een tikkeltje te enthousiast) die niet kunnen worden afgedaan met een handtekening onder de kleine lettertjes van een koopovereenkomst....

Daar heb je je gewoon aan te houden... doe je dat niet, dan laat je iets na, ben je in overtreding of strafbaar bezig. Kortom: ten aller tijde aansprakelijk .... het aantonen ervan is een stap verder....

Uit marketing overwegingen is het ook niet handig, zelfs stom: wie laat er nu iets bouwen door iemand die al verklaart niet verantwoordelijk te willen zijn voor wat ie aflevert? ::)

Of denk ik nu veels te simpel?

• 0

Aansprakelijkheid voor verborgen gebreken en zaken als vervuilde grond en zo kom je nooit onderuit. Day is in de wet geregeld en de wet gaat hier boven onderlingen afspraken.

Als je een gebrek aan de orde stelt in de verkoopovereenkomst is het geen verborgen gebrek meer en ben je er ook niet voor aansprakelijk.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar