Onderstaand verhaal kwam ik onlangs tegen van een columnist van een bekend media blog.
Rainer Flake
Ik heb een zogenaamde 'postorder-achtergrond' en weet wat je met de inzet van papieren catalogi kunt bereiken. Wat ik niet goed begrijp is dat veruit de meeste online winkeliers hun geldmiddelen en capaciteiten bijna volledig inzetten op de verkoop via de webshop, door middel van online marketing.
Is het niet bekend dat bedrijven met een verleden als 'goede oude postorderaar' nog steeds het overgrote gedeelte van hun reclame-investering in print stoppen? Bij alle verschuivingen die wij zien richting internet blijft op korte termijn de steun van print hard nodig en biedt het online winkeliers een fantastisch groeiperspectief. Op één been loop je toch ook minder hard dan op twee?
Het is een illusie te denken dat je communicatie- en verkoopkanalen kunt overslaan als je de markt daadwerkelijk wilt veroveren. Waarom wordt het dan nog zo weinig gedaan? Zijn de (instap-)kosten van catalogi te hoog voor het overgrote gedeelte van de webwinkeliers? Is de kennis niet in huis om het te doen? Of is het gewoon de opportuniteit dat men beter die dingen doet waarvan men denkt meer van af te weten? Is hier onderzoek naar? Ik zou wel graag willen weten waarom de branche dat niet oppakt. Of wordt het wel steeds meer gedaan?
In deze context nog een opmerking: wij kijken elk jaar weer met spanning wie de beste webwinkel gaat worden. Prima. Maar waar blijft de award voor de beste catalogus? Vroeger was die er nog wel. Met deze award kunnen we een ontwikkelingsperspectief met een blijkbaar ouderwets imago in een nieuw licht promoten. Misschien wordt het wel tijd om een award voor de beste combinatie van de inzet van print en webwinkel uit te reiken (over integratie van de telefoon wil ik het hier nog helemaal niet hebben). De catalogus is niet dood en zal dat nooit zijn. De tijd is rijp om onze mogelijkheden te verbreden!
Bron:Twinklemagazine
Wat is jullie mening betreffende het uitbrengen van een catalogus. Wij zijn bezig met het opstarten van een internetgroothandel voor een bepaalde branche. Een branche waar nog heel veel vanuit de catalogus wordt gewerkt. Er bestaan nagenoeg nog geen internet groothandels voor deze branche. Terwijl elk bedrijf binnen de branche wel een internetsite heeft. Ze zijn dus met internet bekend. Nu willen wij een simpele catalogus laten maken (max 50 pagina's) die doorverwijst naar onze webwinkel. Maar de prijzen voor het maken van een catalogus beginnen vanaf 16.000 euro.
Vraag:
Weet iemand goedkopere oplossingen?
Is het werken met een catalogus nog wel van deze tijd?
Fabrikanten willen niet investeren in onze catalogus omdat ze zelf een catalogus hebben waar wij gebruik van kunnen maken. Maar dan ben je verplicht om met één fabrikant zaken te doen. Je kan moeilijk met 5 catalogussen aankomen bij je klant. Die heeft er een dagtaak aan om ze allemaal door te lezen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rein
Rein
Onderstaand verhaal kwam ik onlangs tegen van een columnist van een bekend media blog.
Wat is jullie mening betreffende het uitbrengen van een catalogus. Wij zijn bezig met het opstarten van een internetgroothandel voor een bepaalde branche. Een branche waar nog heel veel vanuit de catalogus wordt gewerkt. Er bestaan nagenoeg nog geen internet groothandels voor deze branche. Terwijl elk bedrijf binnen de branche wel een internetsite heeft. Ze zijn dus met internet bekend. Nu willen wij een simpele catalogus laten maken (max 50 pagina's) die doorverwijst naar onze webwinkel. Maar de prijzen voor het maken van een catalogus beginnen vanaf 16.000 euro.
Vraag:
Fabrikanten willen niet investeren in onze catalogus omdat ze zelf een catalogus hebben waar wij gebruik van kunnen maken. Maar dan ben je verplicht om met één fabrikant zaken te doen. Je kan moeilijk met 5 catalogussen aankomen bij je klant. Die heeft er een dagtaak aan om ze allemaal door te lezen.
De eerste online horecawinkel
www.budgethoreca.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/12487-catalogus-nog-wel-van-deze-tijd/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag