• 0

btw factuur taxi

beste mede-forummers,

 

ik zit met de volgende vraag:

 

regelmatig rij ik met de taxi naar huis na een boeking (freelance dj), ik krijg na betaling een leuk bonnetje met het betaalde bedrag.

 

Op de bon staat wel een btw nummer van het betreffende taxibedrijf, maar geen gespecificeerd btw percentage en btw bedrag.

 

Nu heb ik afgelopen week de belastingtelefoon gebeld en hun de vraag voorgelegd of ik btw mocht aftrekken a 6% die voor taxibedrijven geldt.

 

Antwoord was dat taxibedrijven idd vrijstellingen hebben mbt bepaalde gegevens die op de "factuur" moeten staan. Ik kon idd uitgaan van 6% btw. Om nu vervolgens die btw te kunnen aftrekken zou ik een brief moeten sturen naar mijn belastingkantoor met het verzoek om de btw in dit geval af te mogen trekken.

 

Nu heb ik geen ervaring inzake correspondentie met de belastingdienst (lees: die is altijd zeer eenzijdig geweest ;) )

 

Mijn vraag is of het zich de moeite loont om dit verzoek uit te doen gaan, of dat ik beter de factuur/bon gewoon zonder btw in de administratie opneem en dus het bedrag als 100% kosten ingevoerd wordt.

 

Graag jullie visie! Alvast bedankt.

Face Reverse - music and media creation // www.facereverse.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beetje rare vraag dit.

Als je in dezelfde tijd even een briefje in word had uitgtypt dan was je al bijna klaar geweest met dit verzoek gericht aan de bd.

Of het de moeite waard is dat kunnen wij niet voor je invullen.

Als het om een tientje per jaar gaat dan is het misschien niet de moeite, als je wekelijks vanuit Maastricht de taxi huiswaarts neemt dan zou ik er toch maar eens induiken.

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft facturen is de belastingdienst redelijk duidelijk:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-41.html

 

De facturen die u uitreikt, moeten voldoen aan de wettelijke eisen. Als de facturen namens u worden uitgereikt, het zogenaamde 'outsourcing', moeten ze uiteraard aan dezelfde eisen blijven voldoen. Als uw facturen niet aan de wettelijke eisen voldoen, is het mogelijk dat uw afnemer geen recht heeft op aftrek van btw. Op alle facturen die u uitreikt, moet u in elk geval de onderstaande, door de wet bepaalde, basisgegevens duidelijk vermelden.
Wanneer dat "mogelijk" is specificeren ze echter niet...

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.