• 0

naamsvermelding op beoordelingssites - mag dat zomaar?

Mag een commercieelbedrijf zomaar jouw bedrijfsnaam vermelden, en daarmee geld verdienen? In dit geval gaat het over www.zoover.nl . Ze vermelden hier accommodaties en mensen kunnen daar dan hun (vaak) negatieve en positieve waardering uitspreken.

Mag zoover.nl zomaar een bedrijf opnemen op hun site zonder de toestemming van de accommodatie en heeft een accommodatie het recht zich hier vanaf te laten halen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vraag me ook af hoe precies nu een beoordelingssite is, want ik weet dat mijn bedrijf ook op een beoordelingssite staat, maar daar had iemand gereageerd die ik niet eens in mijn klantenbestand heb, terwijl ik toch echt heel persoonlijk ben, elke jaar sowieso een kerstkaartje standaard en die geeft dan allemaal 1-en en zo'n algemeen bijberichtje waarvan je uberhaupt al denkt; dat kan helemaal niet, zo is mijn bedrijfsstructuur helemaal niet... En dan vraag ik mij ook echt af, hoe weet je zo zeker dat iemand daadwerkelijk klant is geweest of een oplichter is en heeft het uberhaupt zin om het dan te melden???

 

En uiteindelijk hoop je op opbouwende kritiek, dat is altijd goed, zolang het maar geen kritiek is waar je niets mee kunt.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Op een aantal sites kan iedereen posten. Zeker kunt u het daarom nooit weten, maar als het vaker voorkomt is het zaak te achterhalen hoe het komt dat mensen negatief over uw onderneming gaan schrijven. Houd er ook rekening mee dat klagers vaak anoniem willen blijven en daarom valse persoonlijke gegevens kunnen opgeven.

 

Klagen over een vermelding heeft enkel zin als het echt niet door de beugel kan wat er staat. Klanten met kritiek kunnen boos zijn en hebben niet altijd zin om een onderbouwd betoog te schrijven waar u wat aan heeft. Ze willen hun hart luchten. Niemand zit erop te wachten dat een ondernemer komt ontkennen wat er geschreven staat. De discussie die dan ontstaat kan meer schade opleveren dan het negeren.

 

Proberen om meer duidelijkheid te krijgen van de klant is een optie. Komt dat er niet en gaat hij harder om zich heen slaan, dan is het wijs om het te laten gaan. Uiteindelijk gaat het om de goede beoordelingen.

Link naar reactie
  • 0

...ik weet dat mijn bedrijf ook op een beoordelingssite staat, maar daar had iemand gereageerd die ik niet eens in mijn klantenbestand heb...

 

Waarom stuur je die site niet gewoon een vriendelijk mailtje om eens te informeren hoe ze werken? De meeste willen graag een kwalitatieve site, en zullen vaak beoordelingen die nergens op slaan willen verwijderen.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is dat toegestaan. Sterker nog... wij hebben zelf een beoordelingssite (voor het beoordelen van websites) en krijgen deze vraag ook wel eens en dan met name over de kleine hoeveelheid info die we van een site hebben opgeslagen.

 

Zoover voorziet waarschijnlijk in een platform en is in deze situatie neutraal (als het goed is).

 

Beoordelingssites maken gebruik van het zogenoemde citaatrecht (in Amerika heb je te maken met de fair use policy die net iets minder strikt is). Met dat citaatrecht heeft iemand het recht om een klein citaat te gebruiken om uitleg te kunnen geven over bijvoorbeeld een review of een oordeel. Voorwaarde is wel dat de bron vermeld wordt van het citaat.

 

Mocht Zoover informatie van uw site hebben geplukt dan doen ze in ieder geval er verstandig aan om hiernaar te refereren via bijvoorbeeld een link.

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie
  • 0

Naamsvermelding op beoordelingssites is juist een GOUDEN kans, mits je natuurlijk positieve reacties krijgt. Echter ook minder positieve kunnen je als ondernemer helpen. Verwachtingen van klanten kunnen immers worden bijgesteld, dat voorkomt teleurstellingen. Laat teleurstellingen nu de grootste ergenis zijn! Beter is om zelf achter het stuur te gaan zitten en er voor zorgen dat AL je positieve klanten (dat zijn er veel, toch?) hun mening gaan geven. Zodat jij deze kunt gaan gebruiken in jouw eigen reclame strategie, via jou webiste bijvoorbeeld? VERWIJS JE KLANTEN NAAR JE EIGEN PAGINA.

Link naar reactie
  • 1

Afschaffen die sites, of je moet ook het klanten gedrag kunnen aanmelden met naam toenaam en huisnummer.

Dan ben je goed bezig, maar lekker anoniem je gal kunnen spuien vind ik alles behalve sociaal. Wanneer een klant een klacht heeft moet hij deze bij de onderneming zelf neerleggen, pas wanneer deze er niet mee doet kan hij tot actie overgaan.

 

Ik zei op bijv. tweakers wel eens reacties staan van... Heb lang moeten zoeken op de site voordat ik iest vond wat ik wou. Of het duurde wel twee dagen eer ik de bestelling in huis had.

 

Wanneer je in een restaurant zit en je eten is koud dan meld je dit toch ook gelijk en niet achteraf op een site.

Link naar reactie
  • 0

ik kwam er 2 weken terug achter dat er op zo een site een negatieve recentie stond over mijn bedrijf. Ik was een amateur en weet ik veel wat allemaal... en zo te lezen kwam dat allemaal omdat het product wat ze gekocht hadden nogal snel stuk gegaan was.

Kon helaas rond de klacht datum geen bestelling op de naam van de klager vinden (was al een jaar oud die klacht).

 

Ik heb daar op die site een reactie achter gelaten dat ik het vervelend vond te horen dat er een klacht was en dat het product stuk gegaan was. Maar dat ik helaas de order niet kon achterhalen in mijn systeem door het ontbreken van een e-mail adres of ordernummer.

Tevens aangegeven daar dat het jammer was dat hij de klacht niet bij ons kenbaar gemaakt had omdat we gewoon garantie geven op door ons verkochte producten en dat hij dan gewoon een nieuw exemplaar ontvangen zou hebben.

 

 

Het was jammer dat die klacht er dus al een jaar stond maar voor toekomstige lezers heb ik de klacht hopelijk toch weer wat geneutraliseerd.

 

Ik ben echter wel een groot voorstander dat dergelijke sites de sites waarover een stukje geplaatst wordt op de hoogte brengen zodat deze op de klacht (of complimenten uiteraard) kunnen reageren en dingen kunnen oplossen.

 

Nu zoek ik in elkgeval regelmatig op internet naar eventuele op/aanmerkingen van klanten over mijn site/service in de hoop negatieve berichten snel te kunnen neutraliseren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.